Permalänk
Medlem

Vpu cover fel medelande

Hej.

Jo det är så här att när jag spelar vissa spel på datorn, t ex flatout så får jag ett fel medelande av mitt grafikkort som lyder så här: Vpu recover fel medelande [skicka] [skicka inte] upplösningen på skrivbordet ändras till samma som i spelet och även hz på skärmen. Jag undrar vad det är för fel? det går att ta bort det men får samma "hack" i spelet som att ett felmedelande skulle komma.

Så här står det om Vpu recover: "VPU Recover låter ATI bildskärmsdrivrutin nollställa grafikacceleratorn när den slutar svara på kommandon från bildskärmens drivrutin. Med VPU recover kan bildskärmens drivrutin oftast nollställa grafikaccelratorn utan att starta om systemet."

Ati Radeon 9600 xt 128 mb till grafikkort.

Har drivisarna från skivan har testat o installera nyare drivrutiner men funkar inget bra med dem blir en massa problem någon som kan hjälpa mig?

hoppas ni fattar :S

Visa signatur

Lulle

Permalänk
Inaktiv

Gå in i Catalyst Control Ecnter o stäng av VPU reconver, fikk ja göra me mitt 9600XT

Permalänk

VPU Recovery är ett vanligt ATI problem på AGP kort. Om du har sökt så skulle du hitta svar på din fråga, men eftersom du har redan skappat en tråd så gör du så här:

Stäng av AGP FastWriter i BIOS.
Funkar inte det så sänk AGP till 4x, detta kan göra också i BIOS.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."