Antec P180SPCR eller P180B (alt tystare)

Permalänk
Medlem

Antec P180SPCR eller P180B (alt tystare)

Hej!
Ska köpa ett nytt chassi. Men jag kan riktigt inte bestäma mig. Har mest tänkt på att köpa Antec P180. Vet inte vilken jag ska välja mellan, Antec P180SPCR eller P180B. SPCR SEr snyggare ut men vad är nackdelar eller fördelar mellan dessa två? SPCR är endast 100kr dyrare.
Vill att det ska vara tyst i burken och mitt Qtec chassi(Mitt livs största misstag) är inte så bra på det. Riktigt dåligt chassi.
Finns det också någon annan chassi som är bättre än p180 serien i samma prisklass?

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Det är i princip ingen skillnad på dessa två chassin. SPCR edition är dyrare eftersom det är en begränsad utgåva. Kör på P180B.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det är i princip ingen skillnad på dessa två chassin. SPCR edition är dyrare eftersom det är en begränsad utgåva. Kör på P180B.

Vet inte om jag har fel. Är inte SPCR färgen lite svartare (snyggare)
Eller är det bara bildens fel, Jämförelse http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=37&ch...

Vilket nätagg rekomenderas till denna chassi? Det ska inte låta mycket och vara ett kvalitets agg dvs No Qtec!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Vet inte om jag har fel. Är inte SPCR färgen lite svartare (snyggare)
Eller är det bara bildens fel, Jämförelse http://www.webhallen.com/list.php?avd=3&konsol=13&genre=37&ch...

Vilket nätagg rekomenderas till denna chassi? Det ska inte låta mycket och vara ett kvalitets agg dvs No Qtec!

Precis byggt klart mitt P180B, snart kommer test upp.

Skaffa ett nätagg med så långa kablar som möjligt, det kommer att behövas. Seasonics S12-serie verkar populär tillsammans med detta chassi, jag använder OCZ GameXtream (FSP Epsilon).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Precis byggt klart mitt P180B, snart kommer test upp.

Skaffa ett nätagg med så långa kablar som möjligt, det kommer att behövas. Seasonics S12-serie verkar populär tillsammans med detta chassi, jag använder OCZ GameXtream (FSP Epsilon).

Bra! Tack!

Hittade följande på webhallen Seasonic PowerSupply (PSU) S12 430W - 120mm-fläkt 885 kr bra dåligt dyrt? Gör Seasonic kvalitetsagg?

Kanske är Hiper PowerSupply (PSU) Type R 530W - Svart bättre? 895 kr

Förrutom att SPCR är limited edition. Är det något annat som separerar de två chassin på något sätt?

Tack!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Bra! Tack!

Hittade följande på webhallen Seasonic PowerSupply (PSU) S12 430W - 120mm-fläkt 885 kr bra dåligt dyrt? Gör Seasonic kvalitetsagg?

Kanske är Hiper PowerSupply (PSU) Type R 530W - Svart bättre? 895 kr

http://img167.imageshack.us/img167/2825/boxshotrv3.jpg

Förrutom att SPCR är limited edition. Är det något annat som separerar de två chassin på något sätt?

Tack!

Seasonic gör väldigt bra nätaggregat, de ligger i absoluta toppklass. Hiper är mer åt mellanklasshållet.

Som jag fattat det är P180 (silver) första versionen. SPCR andra versionen och P180B tredje. Tror inte det skiljer speciellt mycket mellan SPCR och P180B. Jag håller på o testar P180B, mycket fint chassi. Testet bör komma upp på måndag eller så.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Så vitt jag har uppfattat så har SPCR versionen och gamla silver versionen en 80mm fläkt för grafikkort och P180B har fästanordning för en 120mm fläkt istället som blåser på grafikkortet, samt lite andra små ändringar.

Har själv P180B, rekommenderas varmt.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Så vitt jag har uppfattat så har SPCR versionen och gamla silver versionen en 80mm fläkt för grafikkort och P180B har fästanordning för en 120mm fläkt istället som blåser på grafikortet.

Har själv P180B, rekommenderas varmt.

Det stämmer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra, alltså är P180B bättre än SPCR. Blir nog den. Väntar på testet xphaze! Ifall du gillar det blir det nog ett köp!

Permalänk
Medlem

Det senaste för P180B är väl att de tagit bort fläkten för grafikkortet och istället använder PCI-plåtar med hål?

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arln
Det senaste för P180B är väl att de tagit bort fläkten för grafikkortet och istället använder PCI-plåtar med hål?

Bra! Tack!

Passar Seasonic agg med mitt nuvarande system?

Permalänk

Har ett P180, funderar på att skaffa ett Seasonic agg då Antec aggets kablar precis på gränser räcker till i längd.
Har Seasonic S12 serien separata kablar för allt (modular som hiper?) och kan 430W versionen stå sig mot ett 480W Antec TP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylokzator7
Har ett P180, funderar på att skaffa ett Seasonic agg då Antec aggets kablar precis på gränser räcker till i längd.
Har Seasonic S12 serien separata kablar för allt (modular som hiper?) och kan 430W versionen stå sig mot ett 480W Antec TP?

Seasonic S12 har inte modulära kablar. ATX-kabeln räcker, även 4-pin-kontakten brukar räcka även om det är precis på det berömda håret. Det beror lite på placeringen på moderkortet. Jag rekomenderar en förlängningssladd till 4-pin-kontakten så slipper du att den är spänd som en banjosträng. Har själv haft ett Seasonic S12 i mitt system.

Dock så har den nya utgåvan av S12 längre kablar, men jag vet inte om vi har den i sverige än så jag ska inte lova något.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Seasonic S12 har inte modulära kablar. ATX-kabeln räcker, även 4-pin-kontakten brukar räcka även om det är precis på det berömda håret. Det beror lite på placeringen på moderkortet. Jag rekomenderar en förlängningssladd till 4-pin-kontakten så slipper du att den är spänd som en banjosträng. Har själv haft ett Seasonic S12 i mitt system.

Dock så har den nya utgåvan av S12 längre kablar, men jag vet inte om vi har den i sverige än så jag ska inte lova något.

Tackar för svaret!
Är det någon speciell typ av kabel eller fungerar den här tex: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319076 ?

Permalänk
Medlem

Kör på denna

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310589

Den andra är en konverterare som förlänger, detta är en ren förlängare. Den andra vet jag inte om den passar.

Det beror lite på vad du har för moderkort också. Jag har för mig att vissa nya Intel-moderkort kräver 8-pin strömkontakt till CPUn och då måste man hitta en sån förlängningssladd istället.

Visa signatur

Permalänk

Beställt! Blir gött att ha lite mer space tillgodo för att sladden inte ska behöva sitta ruskigt nära cpu fläkten.

Jag har ett Asus P5B Deluxe moderkort, har inte behövs koppla in nån 8-pins när jag kopplade ihop datorn för att få den att fungera så borde inte behöva nån ny sådan nu.

EDIT: Verkar vara väldans lång leveranstid på den, finns inget likvärdigt alternativ som fungerar lika bra?

Permalänk
Medlem

Inte på komplett tyvärr. Men den och liknande finns på andra affärer.

Visa signatur

Permalänk

Hur är det med Tagan 580W nätagget då? passar det i ett P180B och i så fall , vet nån om kablarna är långa nog. Jag funderar på att skaffa ett P180B och till det mest troligt ett tagan, men vet nån om det passar?

Visa signatur

Nyfiken och läraktig, snart kunnig

Permalänk
Medlem

pga p180b höga pris och en tom plånbok har jag tänkt att kanske satsa på p150.
Dåligt eller bra val?

Permalänk

själv tycker jag P150 är ett bra val

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Music_magna
Hur är det med Tagan 580W nätagget då? passar det i ett P180B och i så fall , vet nån om kablarna är långa nog. Jag funderar på att skaffa ett P180B och till det mest troligt ett tagan, men vet nån om det passar?

Det går utmärkt och kablarna räcker till.

Visa signatur

Antec Performance One P180, Tagan Easycon 580W, Athlon 64 X2 4800+, Asrock 939 Dual Ata2, TwinMos Dual 4x512, 4x300 Maxtor Diamond Maxline III Sata 2, NEC ND-4550, 2 Acer AL2216Wsd

Permalänk
Medlem

Hmm, vilken fläkt passar bäst till 150? Nexus Papst Adda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, vilken fläkt passar bäst till 150? Nexus Papst Adda?

Det beror på vad du är ute efter. Papst till exempel har fläktar med både medel- och högt luftflöde. Dock så medföljer en 120mm TriCool fläkt som faktiskt är riktigt bra, den går att ställa i tre lägen och enda gången du behöver köpa en ny fläkt är om du vill ha absolut tystnad och gå ned i luftflöde/ljudnivå UNDER vad den fläkten klarar av. I så fall är Nexus det bästa valet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ingår en fläkt men jag vill ha en till för HDDn. Vilken är bäst. Vill inte att datorn ska låta som en Airbus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ingår en fläkt men jag vill ha en till för HDDn. Vilken är bäst. Vill inte att datorn ska låta som en Airbus.

Jag kör med två stycken Papst 92mm på 7V, HD0 30C enligt speedfan så det räcker ju gott till. De var ganska billiga också Papst-fläktarna.

Annars brukar väl Nexus och Adda göra bra fläktar.

Permalänk
Medlem

Hur är det nu egentligen, finns den nya versionen av P180 bara i svart?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Jag kör med två stycken Papst 92mm på 7V, HD0 30C enligt speedfan så det räcker ju gott till. De var ganska billiga också Papst-fläktarna.

Annars brukar väl Nexus och Adda göra bra fläktar.

Försämrar det inte fläkten/nätaggets liv? Hur får jag den att köra ¨på 7v?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seeco
Hur är det nu egentligen, finns den nya versionen av P180 bara i svart?

P180B är den svarta versionen, och den finns bara som nya utgåvan.
P180 är den silvriga versionen, den finns som både gamla och nya utgåvan. Det beror på om det stället du köper ifrån har hunnit förnya sitt lager eller ej.
P180 SPCR Edition finns bara som gamla utgåvan.

Visa signatur