någån som fått sina minnen att gå på full bandbrädd?

Permalänk

någån som fått sina minnen att gå på full bandbrädd?

_

Permalänk

Brukar inte bry mig om felstavningar, men NÅGÅN & BandBRÄDD, var det värsta.
Moderator flyttar säkert tråden strax ska du se.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Han bor ju i Salem med sin Cellron-propp och kisel med LEDS! Go figure

Visa signatur

Move.L #BEEF, $4 -- Värkar är något kvinnor har innan de föder barn, visst verkar det konstigt?

Permalänk
Permalänk

More is coming!

Citat:

prestanda ökning

= prestandaökning

Särskrivning--

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

Är det inte bara huvudsaken att man förstår vad killen skriver? Jag förstår iallafall vad han menar... Orka hänga upp sig på små saker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeless666
Är det inte bara huvudsaken att man förstår vad killen skriver? Jag förstår iallafall vad han menar... Orka hänga upp sig på små saker...

Håller med fullständigt.

Detta verkar mer och mer bli ett forum där "folk" klankar ner på felstavningar och särskrivningar.

Min personliga åsikt är att det finns andra forum för detta.

Håll er till topic tack!

Permalänk
Medlem

Stavning och meningsbyggnad är viktigt för att man överhuvudtaget ska kunna förstå vad folk menar, därför är det inte alls konstigt att man påpekar om folk skriver dåligt.

Ontopic: Jag förstår inte vad du menar med 3st pc133 minnen i 83,125,133 MHz för det går inte att köra flera hastigheter samtidigt.

Sen är det lite konstigt att cpun skulle begränsa minnesbandbredden, känns mycket konstigt faktiskt om du inte har ett moderkort som bara stöder en lägre minneshastighet när p2an satt i.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Stavning och meningsbyggnad är viktigt för att man överhuvudtaget ska kunna förstå vad folk menar, därför är det inte alls konstigt att man påpekar om folk skriver dåligt.

Ontopic: Jag förstår inte vad du menar med 3st pc133 minnen i 83,125,133 MHz för det går inte att köra flera hastigheter samtidigt.

Sen är det lite konstigt att cpun skulle begränsa minnesbandbredden, känns mycket konstigt faktiskt om du inte har ett moderkort som bara stöder en lägre minneshastighet när p2an satt i.

Jo men i det här fallet så förstår man klart å tydligt vad killen menar... Är det inte onödigt då att bara ge en massa skit svar som påpekar att hans stavning inte är den bästa än att ge ett svar på killens fråga??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeless666
Jo men i det här fallet så förstår man klart å tydligt vad killen menar... Är det inte onödigt då att bara ge en massa skit svar som påpekar att hans stavning inte är den bästa än att ge ett svar på killens fråga??

Man gör som jag gjorde, man påpekar stavningen om man har något annat att tillföra också

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Stavning och meningsbyggnad är viktigt för att man överhuvudtaget ska kunna förstå vad folk menar, därför är det inte alls konstigt att man påpekar om folk skriver dåligt.

Ontopic: Jag förstår inte vad du menar med 3st pc133 minnen i 83,125,133 MHz för det går inte att köra flera hastigheter samtidigt.

Sen är det lite konstigt att cpun skulle begränsa minnesbandbredden, känns mycket konstigt faktiskt om du inte har ett moderkort som bara stöder en lägre minneshastighet när p2an satt i.

1. Jag må stava fel men man förstår ialafall vad jag menar så sluta klaga nu. Om dom andra förstår så bör du också förstå. Du är bara lite okunning om detta ämne eller så har du inte tillräckligt med ******

2. Jag menar det som jag har skrivit! kolla på bilden nedan så får du se!

Ojj.. minnerna går olika vargegång jag startar datorn

3. Du kan inte särskilt mycket om banbrädd och så.. Men aiafall bandbredden på minnerna är altid densamma men hastigheten på minnerna begränsas av hur snabb cpu man har. Exempel:
Vad har du för lina (=bandbredd)?
- Jag har 100mbps men jag tankar från boomtown så det går i 58mbps nu.

Jag är extremt medveten om att jag kan stava fel ibland! huvudsaken är väll att man förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
1. Jag må stava fel men man förstår ialafall vad jag menar så sluta klaga nu. Om dom andra förstår så bör du också förstå. Du är bara lite okunning om detta ämne eller så har du inte tillräckligt med ******

2. Jag menar det som jag har skrivit! kolla på bilden nedan så får du se!

http://img145.imageshack.us/img145/2355/jooodawy8.th.jpg
Ojj.. minnerna går olika vargegång jag startar datorn

3. Du kan inte särskilt mycket om banbrädd och så.. Men aiafall bandbredden på minnerna är altid densamma men hastigheten på minnerna begränsas av hur snabb cpu man har. Exempel:
Vad har du för lina (=bandbredd)?
- Jag har 100mbps men jag tankar från boomtown så det går i 58mbps nu.

Jag är extremt medveten om att jag kan stava fel ibland! huvudsaken är väll att man förstår?

Ok du skrev bara hastigheten de är specade för altså standard hastigheten tillverkaren har bestämmt för minnesmodulen.
Minneskontrollern på moderkortet kan INTE köra olika hastigheter på olika moduler och jag kan nästan garantera att datorn inte kör minnet i olika hastigheter varje gång du startar datorn.

Och att säga att jag inte kan saker är lite fånigt när du skriver saker som är fullständigt åt skogen, den enda gången bandbredden begränsas av cpun är om den inte hinner med att processa innehållet som skickas.
Bandbredden är den teoretiska maximala mängden data som kan skickas över en viss transport sträcka och har ingenting med vad du igentligen får ut av det i verkligheten.

Offtopic: Jag skrev sådär rent allmänt om trådar där folk påpekar stavning och inte att du speciellt skrivet väldigt otydligt.
Sen är jag också medveten om att folk kan missförstå och tar inte saker som personliga påhopp som du verkar göra, jag har ingenting emot dig men i det här fallet verkar du ha missuppfattat tekniken vilket är orsaken till att jag missförstod dig.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Ok du skrev bara hastigheten de är specade för altså standard hastigheten tillverkaren har bestämmt för minnesmodulen.
Minneskontrollern på moderkortet kan INTE köra olika hastigheter på olika moduler och jag kan nästan garantera att datorn inte kör minnet i olika hastigheter varje gång du startar datorn.

Och att säga att jag inte kan saker är lite fånigt när du skriver saker som är fullständigt åt skogen, den enda gången bandbredden begränsas av cpun är om den inte hinner med att processa innehållet som skickas.
Bandbredden är den teoretiska maximala mängden data som kan skickas över en viss transport sträcka och har ingenting med vad du igentligen får ut av det i verkligheten.

Offtopic: Jag skrev sådär rent allmänt om trådar där folk påpekar stavning och inte att du speciellt skrivet väldigt otydligt.
Sen är jag också medveten om att folk kan missförstå och tar inte saker som personliga påhopp som du verkar göra, jag har ingenting emot dig men i det här fallet verkar du ha missuppfattat tekniken vilket är orsaken till att jag missförstod dig.

MVH

Joo da det är precis vad den gör! du såg jue nyss på bilden, elehur? Om du jämför det jag skrev i första posten (3x pc133 och dom går i 83, 125 och 133Mhz) med bilden så har du ett bevis där och här kommer ett till (har startat om datorn nu)

Det håller jag med om, men du fick faktisgt ett bevis om du tänkerefter lite. Bandbredden är atid densamma och kan därmed aldrig ändras! du menar väll att bithastigheten begränsas om cpun inte hinner processa innehållet som skickas. Det vet jag men "och har ingenting med vad du igentligen får ut av det i verkligheten."
förstår jag inte vad du mear med

vad menas med "Offtopic" typ "utanför ämnet" eller nått sånt?

jag har inte skrivigt det minsta otydligt tycker både jag och några andra

ähh vaf'nnus palalr jag inte fler forum idag

Permalänk
Medlem

Kolla på "Minnesbuss" + "minnes synkning" högre upp i bilderna så ser du hastigheten som minnena går i.

Går du in under Moderkort/moderkort och tittar på punkten "Minnesbussegenskaper" så ser du mer info.

Det du pekar på har inget med hastigheten att göra. Det är bara info om vad minnena ska klara av vid olika hastigheter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hehe kul att se salem/rönningebor på sweclockers.. har aldrig hänt mig tidigare :P... tyvär kan jag personligen inte hjälpa dig men var tvungen att skriva nåt.. ska som jag själv kan luska ut nåt från er riktiga SWEcare..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
jag har inte skrivigt det minsta otydligt tycker både jag och några andra

ähh vaf'nnus palalr jag inte fler forum idag

Smaken är som baken tydligen.

Visa signatur

PS5, ledsen folks :(