Ändra lösenord SpeedTouch 716g (TDC)?

Permalänk
Medlem

Ändra lösenord SpeedTouch 716g (TDC)?

Goddagens.

Har ett problem, min router, Speedtouch 716g vägrar svälja mitt lösenord längre. Jag kommer inte in under själva interfacet för inställningar på routern. Men bredbandet fungerar, dock vill jag gärna aktivera trådlöst osv.

Har pratat med TDC och de säger att man måste ändra lösenordet på deras hemsida så kommer också förändringen gälla routern. Tycker detta verkar konstigt men jag följde ändå supportens råd. Visar sig såklart inte stämma.
Självklart har jag resettat och grejat med routern utan framgång.

Så nu står jag här och kan inte komma åt routern överhuvudtaget.. Några tips som kanske kan hjälpa?

Tack!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem!

Dock så kan jag om jag gör en reset på modemet komma in och göra ändringar typ en gång.
När jag sen har sparat ändringar gått ur och sen vill gå in igen så kommer jag inte in.

Visa signatur

/MikoSad

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att allt blir enklare och bättre med tiden men detta är ytterst anmärkningsvärt. TDC anser alltså att deras inställningar ska passa alla!?

Ska man verkligen behöva reseta modemt bara för att testa olika kanaler på det trådlösa, ofattbart. Dessutom så måste man anteckna allt annat man har ändrat vad gäller öppna portar och så på ett papper vid sidan av eftersom även detta måste anges på nytt om man ska in och pula lite med inställningarna.

Finns det någon workaround?

Permalänk
Medlem

Farsan kör med TDC och jag skulle hjälpa han "sätta" upp allt...
Samma problem som trådskaparen; detta är extremt irriterande, fick samma råd som Arson, men det hjälper såklart inte.

Om jag resetar modemet (med DSL-kabeln ur) så kunde jag iaf. förrut komma in i webb-interfacet med standard användarnamn och lösenord som jag fick gå in på speectouchs hemsida och kolla manualen för modemet (Speedtouch 780 nått), då man inte ens fick med en manual till modemet (värdelöst). När jag sedan kopplade in DSL-kabeln så var det helt omöjligt att komma in i webb-interfacet igen, fastän jag ändrat lösenord (varken det "nya" eller fabrikslösenordet fungerade). Så nu kommar jag inte alls in webb-interfacet. VÄRDELÖST! Vad ska man nu göra?

Slutsats:

*Beställ inga tjänster av TDC, må vara billiga, men i gengäld fungerar ingeting tillfredsställande (OBS! Internet fungerar men ingenting annat).

(Kan även passa på och avråda er att handla saker från Dustimhome, då deras support är totalt värdelös. Allt är frid och fröjd innan pengarna finns på deras konto. Dessutom återkommer dom aldrig via telefon, fast dom gång på gång lovar detta!)

God fortsättning!
VH/Kicken

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Kan väl försöka erbjuda min ringa expertis i ämnet...
Har haft samma strul med mitt modem, på något sätt laddar det hem ett lösenord från internet (wtf?!?) när det väl får uppkoppling.
Jag fick det lösenordet skickat till mig från TDC Support, utan någon vidare förklaring. Fine.
Hur som helst hittade jag senare – på "mina sidor" på tdc.se – en ruta där man kunde ändra lösenordet som laddas ner. Sen dess har jag inte haft några problem.
Hoppas att det hjälper!