Tänkte höra om någon varit med om något liknande. Sonens PS5 har helt plötsligt börjat krascha och stänga av sig nästan direkt efter uppstart. Ibland tar den 5 sekunder, ibland kanske 30.
Har tagit isär och rengjort så mycket som möjligt och den var inte särskilt dammig från början. Så kan inte tänka mig att överhettning är problemet (även om symptomen pekar på det). Fläkten är lika tyst som vanligt med så det är inte som den kämpar för att hålla sig kall heller (kollat så fläkten snurrar).
Kommer in i Safe Mode men även här dör konsolen innan vi hinner testa något av alternativen. Någon gång har vi lyckats påbörja en restore (inte ominstallation) men även här där konsolen omgående. Har inte vågat testa ”Rebuild database” då det känns like riskfyllt om konsolen bara dör under den processen.
Brukar oftast kunna läsa mig en lösning vid problem som dessa men här kommer jag ingen vart 🤯 Har kollat strömkabeln samt uttaget i PS5:an med och allt är helt.
Andra ägaren (så vitt jag vet). Köptes begagnad för ett par år sedan. Verkar inte ha varit öppnad tidigare om man kollar på skruvar etc.
Det uppstod 100% helt plötsligt. Konsolen har fungerat perfekt fram tills den stängdes av igår och idag var det dessa problem från start. Aldrig tidigare visat några tecken på att låsa sig alls.
Detta hände på min sons PS5, lämnade in den på Elgiganten då det var garanti kvar. Dom kunde inte laga den så den åkte ner till Sonys europaverkstad i Frankrike, där konstaterades att grafikkortet var paj så vi fick en ny konsol.
Tog bara 3 månader….