Permalänk
Medlem

problem med nybygge

jag och en kompis satte precis ihop en ny dator (till mig själv).
när vi sedan startade den så får vi ingen bild på skärmen (provat med 2 olika skärmar, en crt o en lcd) delarna i datorn:

-Antec SONATA II SmartPower 2.0 450W

-Leadtek WinFast GeForce 7600GT

-Western Digital Caviar WD1600JS 160GB 7200rpm 8MB SATA2

-ECS Elitegroup NFORCE4M-A nForce4-4X 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio LAN Socket AM2 ATX

-Corsair Value Select VS1GB533D2 1024MB DDR2 PC2-4200 533MHz

-AMD Athlon64 "Orleans" 3500+ 2.2GHz 512Kb Boxed Socket AM2

-Nec Labelflash brännare

har ni någon idee om vad felet kan vara

alla fläktar snurrar (cpu, chipset, grafik, chassi) hdd snurrar, brännarn varken lyser eller går att öppna/stänga.

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kolla så att 4 pins 12 v kontakten sitter i ordentligt om ej dett fungerar börja då felsöka genom att plocka ur del för del, i mitt fal var det att det är något mysko med mina dual RAM kanlarer så om jag försöker sötta in 2 st DDR minnen till så får jag samma problem som ni, en ska till du kan göra är att återställa bios genom att flytta ett litet klipps som sitter på ditt moder kort. gör detta och låt det sitta i reset läger i någon menut, sätt sedan tillbaka till vanligt läge och pröva och starta

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

ok ska prova det

Permalänk
Medlem

jag har liknade problem när jag tar ur 4pins sladden funkar alla fläktar, men när jag stoppar i den händer inget ting man känner nästan att den vill starta vad kan det vara för fel då har resetat bios och bytt plats på minnet något mer jag kan göra ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Hade samma fel, Flyttate usb kopplingen som kommer från lådfronten till annan plats på moderkortet sen funkade allt klockrent

Visa signatur

KinOO

Permalänk
Medlem

Om du har ett 8-pin uttag, tryck i en 4-pin kontakt där så kanske de löser sig, hade samma problem med ett annat ecs mkort

Permalänk
Medlem

det löste sig, jag kollade igenom allting och upptäckte att jag hade glömt p4 kontakten, ingen sömn + en massa kaffe o sen pille i ett trångt chassi = the shiat