Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Fin liten film på min skärm. http://lanfear.c0la.se/~niclas/gorg/flickering_2007WFP.mov

*blink blink flash flash* Blir till att ringa dell och be dem komma och hämta skiten på måndag.

Vad är det för skärm du har bredvid?

Permalänk
Medlem

En äldre 17" NEC TFT skärm.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad de nya beteckningarna betyder?

EDIT: Jag tycker att jag upplever de fenomen med färgskiftningarna på svart vid extremare vinklar, samma fenomen som S-IPS-panelerna verkar ha.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Någon som vet vad de nya beteckningarna betyder?

EDIT: Jag tycker att jag upplever de fenomen med färgskiftningarna på svart vid extremare vinklar, samma fenomen som S-IPS-panelerna verkar ha.

hittade denna bilden:
http://bbs.pcpop.com/Album/1124126/49881.html
http://bbs.pcpop.com/5000034/254/18977/index.html?mainurl=htt...
Vet dock inte vad våra beteckningar betyder :S

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Jag skrev en tråd på dells forum. Vi får se vad de säger. Vad de sagt hittills är bara att de bekräftade mina misstankar om att detta är interna koder som bara dell vet vad de betyder.

http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.i...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det BARA på s-ips panelerna det är en röd-skimrande färg vid vissa vinklar?
Eller kan det vara likadant på den andra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Någon som vet vad de nya beteckningarna betyder?

EDIT: Jag tycker att jag upplever de fenomen med färgskiftningarna på svart vid extremare vinklar, samma fenomen som S-IPS-panelerna verkar ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Är det BARA på s-ips panelerna det är en röd-skimrande färg vid vissa vinklar?
Eller kan det vara likadant på den andra?

Tror det. Iaf den speciella tonen som beskrivits i den här tråden. P-MVA kanske har andra färgskiftningar dock. Vet inte så mycket om den.

EDIT: Det första inlägget i tråden borde ändras eftersom min skärm är revision A03.

Det verkar som om RT803 är S-IPS, bara så att ni vet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Tror det. Iaf den speciella tonen som beskrivits i den här tråden. P-MVA kanske har andra färgskiftningar dock. Vet inte så mycket om den.

EDIT: Det första inlägget i tråden borde ändras eftersom min skärm är revision A03.

Det verkar som om RT803 är S-IPS, bara så att ni vet.

Låter bra

Dell är lite kinkiga på forumet

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Tror det. Iaf den speciella tonen som beskrivits i den här tråden. P-MVA kanske har andra färgskiftningar dock. Vet inte så mycket om den.

EDIT: Det första inlägget i tråden borde ändras eftersom min skärm är revision A03.

Det verkar som om RT803 är S-IPS, bara så att ni vet.

Hur är bilden på din skärm då, har du möjlighet att ta reda på skillnader mot A02?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hur är bilden på din skärm då, har du möjlighet att ta reda på skillnader mot A02?

Jag tycker bilden är mycket bra men det lär ju vara samma som för er med revision A02. Möjligtvis är funktionen "Soft Dither" på service-menyn ny. Vet inte vad den gör dock. Vet inte hur jag ska ta reda på skillnaderna riktigt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har fått hem min 2007wfp, samma rev som din blunden, när jag drar muspekaren mot blå bakgrund i hyffsad fart får jag en mörk skugga eftersläpandes, är det samma på din?

Om jag tittar bak på min skärm så står det 2007WFPb, har du också ett b i slutet på modnr?

(apart from the Samsung S-PVA versions of corse which are denoted by their model number on the back as 2007WFPb)

http://www.futuremark.com/forum/showthread.php?p=274358#post2...

Permalänk
Medlem

Hittade denna tråden
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1004&message...
Fler som har fått 2007WFPb. Är nog en PVA ändå.
Men jag är ändå nöjd med skärmen. Lite surt är det ju att man inte fått en IPS om nu den är bättre. Men är det så stor skillnad ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Satan va tråkigt, vet inte om det är STOR skillnad, men tillräckligt för att jag lämnar tillbaka den. Som jag skrev innan så får jag eftersläpning mot vissa färger, vilket jag inte gillar.

bye bye dell´o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0nkiii
Hittade denna tråden
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1004&message...
Fler som har fått 2007WFPb. Är nog en PVA ändå.
Men jag är ändå nöjd med skärmen. Lite surt är det ju att man inte fått en IPS om nu den är bättre. Men är det så stor skillnad ?

Verkar ju inte finnas något som tyder på att det skulle betyda att det var P-MVA. Det verkar ännu mer konstigt eftersom min skärm visar exakt samma fenomen som allas bilder på S-IPS samt även samma som filmen "the IPS effect" en person postade.

EDIT: Annars kan det ju vara bra att faktiskt läsa trådarna man länkar till.

"No. 2007WFPb is the true model number regardless of LCD technology - all 2007WFP's use the 2007WFPb model number, "2006WFP" is the name of the model. A subtle difference."

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Verkar ju inte finnas något som tyder på att det skulle betyda att det var P-MVA. Det verkar ännu mer konstigt eftersom min skärm visar exakt samma fenomen som allas bilder på S-IPS samt även samma som filmen "the IPS effect" en person postade.

har du testat det jag skrev ovan med musen mot windows blåa bakgrund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
har du testat det jag skrev ovan med musen mot windows blåa bakgrund?

Läs denna så får ni se att det som skrevs på forumen bara var humbug.

http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2007WFP/en/app...

Det ena är modellnamn och det andra är produktnamn.

Har inte testat windowsbakgrunden (vilken menar du?) men har blått på min bakgrundsbild så jag testade där. Kan se en del efterdragningar där men man kan ju inte räkna med att responstiden ska vara samma på alla färger. Jag störs inte av det. Samma sak är det ju på TN-paneler. De är snabba på vissa färger men kan vara rent värdelösa på andra.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Läs denna så får ni se att det som skrevs på forumen bara var humbug.

http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2007WFP/en/app...

Det ena är modellnamn och det andra är produktnamn.

Har inte testat windowsbakgrunden (vilken menar du?) men har blått på min bakgrundsbild så jag testade där. Kan se en del efterdragningar där men man kan ju inte räkna med att responstiden ska vara samma på alla färger. Jag störs inte av det. Samma sak är det ju på TN-paneler. De är snabba på vissa färger men kan vara rent värdelösa på andra.

Då borde alltså alla som har köpt denna skärm tidigt som sent ha detta modellnr 2007WFPb?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Då borde alltså alla som har köpt denna skärm tidigt som sent ha detta modellnr 2007WFPb?

Troligen ja. Dock kan den ju ha kommit till senare vid någon ny revision. Någon trodde att den kanske betydde "black" men det är inget fastställt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Upplever ni inputlag? Att muspekaren rör sig aninges efter ni rör musen?

Jag föredrar S-IPS före S-PVA då S-IPS enligt mig har klarare färger.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Upplever ni inputlag? Att muspekaren rör sig aninges efter ni rör musen?

Jag föredrar S-IPS före S-PVA då S-IPS enligt mig har klarare färger.

nope,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Upplever ni inputlag? Att muspekaren rör sig aninges efter ni rör musen?

Jag föredrar S-IPS före S-PVA då S-IPS enligt mig har klarare färger.

Nej. Känner inget input-lag heller.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad har ni kommit fram till, Vad är det för panel i de nya Dell-skärmarna ni fått/har?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Vad har ni kommit fram till, Vad är det för panel i de nya Dell-skärmarna ni fått/har?

S-IPS med största sannolikhet.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Nån mer än jag som har problem när man stänger av spel.
Spelet avslutas men skärmen blir bara svart, om man sen kör Alt+F4 -> U så kommer skrivbordet tillbaka precis innan windows avslutas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajsakleta
Nån mer än jag som har problem när man stänger av spel.
Spelet avslutas men skärmen blir bara svart, om man sen kör Alt+F4 -> U så kommer skrivbordet tillbaka precis innan windows avslutas.

Nej. Är det skärmen som inte visar någon input eller är det grafikkortet som inte skickar någon output? Skulle kunna vara en defekt skärm, det ska absolut inte hända. Om det visar sig vara skärmen är det bara att ta kontakt med Dell och be dem byta ut den åt dig. Ska inte vara några problem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bajsakleta
Nån mer än jag som har problem när man stänger av spel.
Spelet avslutas men skärmen blir bara svart, om man sen kör Alt+F4 -> U så kommer skrivbordet tillbaka precis innan windows avslutas.

Jag har något halvliknande problem, fast ändå inte. När jag startar datorn var och varannan gång så fattar inte grafikkortet att det ska skicka ut på DVI-porten . Oftast går det då att bara ändra till VGA på skärmen, men ibland så får jag inte upp något då heller. Blir många trista omstarter. Men gissar att det mitt fal är grafikkortets fel.

Permalänk
Medlem

Har ni testat att sätta skärmen på tvären ?
Tycker den blir mycket slöare då. Den hänger inte med när man scrollar m.m
Att se på film funkar typ ínte alls. Är det något man kan fixa ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Nej. Är det skärmen som inte visar någon input eller är det grafikkortet som inte skickar någon output? Skulle kunna vara en defekt skärm, det ska absolut inte hända. Om det visar sig vara skärmen är det bara att ta kontakt med Dell och be dem byta ut den åt dig. Ska inte vara några problem.

Mitt 7600GT är på väg hem med posten så jag får se om det blir någon skillnad då. Annars blir det till att ringa Dell.

Permalänk
Medlem

Hej.

Tänkte kolla först om jag kan få lite bra svar här innan jag skapar en ny tråd.
Dell har ju lanserat en ny skärm, E207WFP. Är minst sagt intresserad utav denna men i nuläget finns den bara på dells amerikanska sida.

Någon som vet hur man gör för att få tag på den utan att flyga över atlanten?
Kan man beställa från den amerikanska sidan hit till sverige? Eller kommer den lanseras i Sverige inom en snar framtid?

mvh

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaZe

...
Dell har ju lanserat en ny skärm, E207WFP. Är minst sagt intresserad utav denna men i nuläget finns den bara på dells amerikanska sida.
Någon som vet hur man gör för att få tag på den utan att flyga över atlanten? ..

Hej. Jag pratade med Dell privatförsäljning idag och säljaren kände inte till den skärmen och kunde därför inte säga när den kan tänkas dyka upp här.