Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
Det med, speciellt när det kommer till så dyra saker.

Exakt. Sen så vet jag att SP är att lita på. Kanske inte billigast, men de vet vad de gör och de gör det bra

EDIT: Det var då värst vad all skulle skriva nu

dInmIn: Varsågod.

Ja, det är också väldans enerverande. Usch. (Fast det är rätt smidigt )

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Musikälskare

Första dan på jobbet klart...

Städat gammla kärringars dass bland annat \o/

Kör runt i en stor skåpbil lol

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Första dan på jobbet klart...

Städat gammla kärringars dass bland annat \o/

Kör runt i en stor skåpbil lol

Haha! Det låter ju... kul...

Kan du ju ha med dig kameran när du åker omkring. Man vet aldrig

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dInmIn
Haha! Det låter ju... kul...

Kan du ju ha med dig kameran när du åker omkring. Man vet aldrig

Är nog ingen bra ide, blir nog lätt "skumt"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Är nog ingen bra ide, blir nog lätt "skumt"

Vadå? Ta kort på gammla tanters "skit" är väll inge "skumt"?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Inaktiv

Har två bilder å bjuda på idag, vet inte vilken som blev bäst. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag har slutat fota något annat. fotar bara i ljuslådan
Köpte en D50 för ett tag sen, samma dag tappade far den i backen från en skylift :(, lämnade in den och hämta ut en ny dagen efter. sålde den igår för att jag har fått ihop lite mer pengar så nu har jag råd med en D70.

Iaf dagens bilder är tagna med DiMagen

DiMAGE X31 Ver1.00
ISO level: 50
Sharpness: Normal
Exposure time: 1/125 sec
White balance: Default

DiMAGE X31 Ver1.00
ISO level: 50
Sharpness: Normal
Exposure time: 1/125 sec
White balance: Default

DiMAGE X31 Ver1.00
ISO level: 50
Sharpness: Normal
Exposure time: 1/125 sec
White balance: Default

Software: DiMAGE X31 Ver1.00
ISO level: 50
Sharpness: Normal
Exposure time: 1/125 sec
White balance: Default

And here is where the magic happens

DiMAGE X31 Ver1.00
ISO level: 50
Sharpness: Normal
Exposure time: 1/125 sec
White balance: Default

EDIT: @AeRoX.Tiscali Tycker att den första blev bäst

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Musikälskare

Ska till stockholm över helgen, lär bli en massa bilder

Stay tuned

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Så tar man ledigt från fototråden och festar i ett dygn, kommer tillbaka och tråden är fylld med 3-4 nya sidor. Kul

EDIT: Btw, tummen upp för Digital Camera World, nr 52. Riktigt sköna (och många) höstbilder!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Så tar man ledigt från fototråden och festar i ett dygn, kommer tillbaka och tråden är fylld med 3-4 nya sidor. Kul

EDIT: Btw, tummen upp för Digital Camera World, nr 52. Riktigt sköna (och många) höstbilder!

lol din wimp!

inte lämna så bara xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
EDIT: Btw, tummen upp för Digital Camera World, nr 52. Riktigt sköna (och många) höstbilder!

Jag har inte hunnit läsa den än. Ska göra det snart

(Varför är det så dyrt att prenumerera på engelska tidningar? )

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Då vare dags att slänga upp lite nytt!

Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2.8
Exposure Time: 0.125 s (1/8)
Aperture: f/2.8
ISO equiv: 1600

Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2.8
Exposure Time: 0.400 s (1/3)
Aperture: f/4.5
ISO equiv: 1600

och från höst till... fisk

Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2.8
Exposure Time: 0.033 s (1/30)
Aperture: f/2.8
ISO equiv: 800

Passade på att byta avatar också

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att vissa av era bilder är grymt bra!
En intressant tråd ni skapat här tycker jag

Slänger upp en bild från i somras:

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Fotade lite D80 nyss. Postar bilder imorrn

Jag älskar kameran =D

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Bärbart är så otroligt underskattat.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Musikälskare

Hatar att skriva på bärbara T-bord... kommer alltid åt nån knapp eftersom allt är så jävla litet :s

Stationär FTW \o/ !

Btw ingen har hört nått om 40D på sistone, rykten funkar bra med men dom har man dock läst

im off to work lol...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phnom

http://simongustafsson.se/06.jpg
Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2.8
Exposure Time: 0.400 s (1/3)
Aperture: f/4.5
ISO equiv: 1600

Jag känner igen det där stället! Är det i halmstad?

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Man blir bara mer och mer sugen på att införskaffa sig en ny kamera när man ser alla sköna bilder folk outputtar i denna tråden, en sann njutning och lätt min favorittråd på Sweclockers! Speciellt nu när man kan få 350D'n med ett hyffsat objektiv runt femtusenkronors-strecket på blocket.

Förresten, http://www.fototråden.se, en genväg för er med "rätt" webbläsare

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Man blir bara mer och mer sugen på att införskaffa sig en ny kamera när man ser alla sköna bilder folk outputtar i denna tråden, en sann njutning och lätt min favorittråd på Sweclockers! Speciellt nu när man kan få 350D'n med ett hyffsat objektiv runt femtusenkronors-strecket på blocket.

Förresten, http://www.fototråden.se, en genväg för er med "rätt" webbläsare

Tips: du har länkat www.fototråden.se till ett specifikt inlägg. Du kanske borde ta bort det som heter #postXXXXXXX från länken så kommer man till tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarfeZ
Tips: du har länkat www.fototråden.se till ett specifikt inlägg. Du kanske borde ta bort det som heter #postXXXXXXX från länken så kommer man till tråden.

Inkorrekt! Pekat på "newpost" dvs det senaste nya inlägget i tråden,

Men om det stör kan jag ju givetvis ta bort det på slutet så man kommer till första sidan av tråden istället.

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk

I vilken webbläsare fungerar den nya sortens domännamn (åäö)? Har provat Firefox och Internet explorer 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Inkorrekt! Pekat på "newpost" dvs det senaste nya inlägget i tråden,

http://pici.se/pictures/jaAIFX.jpg

Men om det stör kan jag ju givetvis ta bort det på slutet så man kommer till första sidan av tråden istället.

Aah sorry my fault Såg ut som den gick någon annanstans hos mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
I vilken webbläsare fungerar den nya sortens domännamn (åäö)? Har provat Firefox och Internet explorer 7.

Firefox 2.0 fungerar. Men du måste kopiera in adressen direkt i adressfältet.

Permalänk
Medlem

Ut och fota stormen nu!

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Ut och fota stormen nu!

Stormar det mycket hos er? Blåser en gnutta mer än vanligt här i Malmö bara.. förväntade mig en galen storm att gå ut och ha kul i, men icke :/

Visa signatur

iMac 27" Quad + Canon 20D + EF 17-35/2.8L (säljes) + Konica TC + 28mm/1.8 + Leica M8 KÖPES

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Btw ingen har hört nått om 40D på sistone, rykten funkar bra med men dom har man dock läst

Säg såhär: Bry dig inte om den. Det kommer info om den om tidigast två år... Och då kanske det kommer säker info.
En digitalkamera har en "livslängd" på kanske två-tre år. Eftersom 30D är rätt ny, så dröjer det till tidigast 2008-09. Troligtvis.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

GÄSP!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av valley
Stormar det mycket hos er? Blåser en gnutta mer än vanligt här i Malmö bara.. förväntade mig en galen storm att gå ut och ha kul i, men icke :/

Regnar, snöar och blåser as hell här. Nu börjar regnet avta och snön öka. Träden står i 45 grader ungefär.

JAC: Canon brukar då presentera sina nya kameror ca var 18:e månad. Så det kanske inte är sååå länge kvar ändå.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
Säg såhär: Bry dig inte om den. Det kommer info om den om tidigast två år... Och då kanske det kommer säker info.
En digitalkamera har en "livslängd" på kanske två-tre år. Eftersom 30D är rätt ny, så dröjer det till tidigast 2008-09. Troligtvis.

Tidigast om två år är det nog ingen som tror. Om man går efter den vanliga 18 månaders release-cykeln bör komma kring augusti 2007. Men det är flera som tror på en tidigare release när konkurenterna tar in på Canon. Precis som man släppte 10D 12 månader efter D60 kan 40D vara aktuell redan på PMA i februari, ett år efter 30D.

Men det är ju långt ifrån säkert. En teori är att Canon uppdaterar 5D i februari, säljer den med höga marginaler i ett halvår, då släpps 40D i augusti och kan ta hem julhandeln.

Nåja, exakt när går ju inte att säga, det är klart. Men vi snackar inte 2009 i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Tidigast om två år är det nog ingen som tror. Om man går efter den vanliga 18 månaders release-cykeln bör komma kring augusti 2007. Men det är flera som tror på en tidigare release när konkurenterna tar in på Canon. Precis som man släppte 10D 12 månader efter D60 kan 40D vara aktuell redan på PMA i februari, ett år efter 30D.

Men det är ju långt ifrån säkert. En teori är att Canon uppdaterar 5D i februari, säljer den med höga marginaler i ett halvår, då släpps 40D i augusti och kan ta hem julhandeln.

Nåja, exakt när går ju inte att säga, det är klart. Men vi snackar inte 2009 i alla fall.

Okej då Lite sent kanske. Men faktum kvarstår. Det är för tidigt att spekulera om när de släpper den. Jag tror faktiskt att de uppdaterar 1D/s först. Men det ska de inte göra i år, enligt div källor från Canon.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!