Permalänk

Har missat en hel del i denna tråd nu när folk mäter sina hastigheter. Finns det svar på när högra upload kommer?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Har missat en hel del i denna tråd nu när folk mäter sina hastigheter. Finns det svar på när högra upload kommer?

Jan - mars står det nånstans på comhem´s sida att vi ska få 24/8

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

haha är detta bra hastighet för comhem 8mbit ??

Permalänk
Medlem

Ja?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Ja?

hade knappt 7 mbit men nu verkar det stabilt ..uploadar i ~160kbit/s

Permalänk
Medlem

ändrade du ip boznia?

aja här är mitt test

sjunkit lite iaf

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
hade knappt 7 mbit men nu verkar det stabilt ..uploadar i ~160kbit/s

Jag får nått liknande så det verkar som dom höjt uploaden lite

Permalänk
Medlem

Jag bor utanför Stockholm och har oxå belastningsproblem.. har ca 5Mbit nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
ändrade du ip boznia?

aja här är mitt test

sjunkit lite iaf

http://img79.imageshack.us/img79/746/untitledyi1.jpg

jo ändrade ipet det var lite krångel dom vill inte ge nytt ip på en gång så man får vänta lite men nu funkar det bra väntar på mitt 24 mbit imorn så ska vänta till 24.00 ikväll -. .. tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Jag bor utanför Stockholm och har oxå belastningsproblem.. har ca 5Mbit nu..

Permalänk
Medlem

Bor 2 mil norr om sthlm och har 20mbit just nu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Nu är det rent åt helvete faktiskt, 5mbit.....Det är ju ett jävla skämt! Uppgradera ifrån 8mbit till 24mbit och få 5mbit....grattis!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Nu är det rent åt helvete faktiskt, 5mbit.....Det är ju ett jävla skämt! Uppgradera ifrån 8mbit till 24mbit och få 5mbit....grattis!

Jo, det känns lite surt... Felanmälde idag i varje fall, har fått sämre fart (aldrig över 8Mbps), har lite problem med att det kopplar ner, samt att det på "mina sidor" står att jag har 8000/8000kbps och bindningstid på 12 månader - trots att jag inte skulle binda upp mig mera.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jo, det känns lite surt... Felanmälde idag i varje fall, har fått sämre fart (aldrig över 8Mbps), har lite problem med att det kopplar ner, samt att det på "mina sidor" står att jag har 8000/8000kbps och bindningstid på 12 månader - trots att jag inte skulle binda upp mig mera.

Same same. Blir att felanmäla det imorgon. Vill ha det på papper så att de inte ger mig svaret "Testa en vecka till och felanmäl det sen" svaret när det gått alldeles för länge. Sen att det kopplar ner är väldigt irriterande. Hastigheten bryr jag mig inte så värst mycket om, men att det droppar helt ibland är extremt jobbigt.

Permalänk
Medlem

SweCarl: Bäst för alla som har belastad lina är att ringa kundtjänsten, be om nedgradering till 8mbit och kompensation för tiden fram till att området skall vara klart. Detta för att inte belasta området ännu värre, i nuläget kommer även de med 8mbit att få låg hastighet i ditt område.

Deras kundtjänst skall ha fått nått systemstöd för att du skall kunna bli uppgraderad automatiskt när orten är klar. Du slipper alltså ringa igen.

I annat fall får du ge dig till tåls till runt 10/11 som sagt tidigare. Då skall de flesta orterna vara klara. En felanmälan nu kommer inte leda någon vart om de vet att det är belastat där du bor. De kommer avvakta tills den dag orten skall vara klar helt enkelt. Bättre än så är det tyvärr inte.

Lev med problemet ELLER ring och få kompensation, nedgradering + automatiskt uppgradering under nästa mån. Tycker det är ett lätt val själv om man orkar sitta i deras telefonkö

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

vet inte om jag är inbillar mig men det känns "snabbare" med kortare coax kabel?

http://img76.imageshack.us/img76/6086/kortkabelyl9.jpg

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Medlem

Du inbillar dig:P

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
En felanmälan nu kommer inte leda någon vart om de vet att det är belastat där du bor. De kommer avvakta tills den dag orten skall vara klar helt enkelt. Bättre än så är det tyvärr inte.

Jo det är viktigt att felanmäla hos comhem. Även om jag inte förväntar att något ska fixas så ska det in i protokollet. Jag tycker comhem är en bra ISP, men tyvärr är inte alltid personalen på kundtjänst lika bra. Av tidigare erfarenhet anser jag nu att det är bra att få allt loggat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Jo det är viktigt att felanmäla hos comhem. Även om jag inte förväntar att något ska fixas så ska det in i protokollet. Jag tycker comhem är en bra ISP, men tyvärr är inte alltid personalen på kundtjänst lika bra. Av tidigare erfarenhet anser jag nu att det är bra att få allt loggat.

Skickade ett mail till dom genom deras hemsida iom att det som vanligt är tji att nå dom på telefon. Vem vet det kanske funkar

Citat:

Eftersom det inte går att nå er på telefon just nu. Har suttit i tfn kö 3 dagar i sträck som längst 45 minuter utan att komma fram så tar vi det den här vägen istället.

Jag har vid ett flertal tillfällen tidigare kontaktat er och bett er kolla varför jag har full hastighet på tidigmorgon/förmidag för att sen under dagen sakta tappa hastighet tills jag ibland är under 1Mbit i download. Alltså det är i princip snabbare upp än ner. Jag har redogjort för tptest loggar vid ett flertal tillfällen, jag har testat med och utan router (och 3 olika routers), jag har bytt alla kablar minst 5 ggr och använt allt från clas Ohlson skitkablar till 300:- metern cisco nätkablar. Jag har testat med 3 stationära datorer och "5" bärbara, jag har bytt nätverkskort i 2 av dom stationära, testat med full/halv och auto negotiation, startat om modemet, lyssnat på en tekniker som tydligen på fullaste allvar trodde att kabeln mellan modem och vägg kunde gå sönder under dagen för atts edan magiskt laga sig under natten så att den sen kunde gå sönder igen, jag har i ren desperation hoppat på er 24/1 drive i hopp om att det skulle lösa problemen och guess what. Det gjorde det inte! Man kan allså säga att jag egentligen testat allt man kan göra. Dom här problemen har pågått i mer än 2 månader nu och jag är tydligen inte den enda som har dom här i området. Har genom Sweclockers.com forumet hittat minst en till i mitt närområde som har problem som påminner starkt om dom jag har, detta får iaf mig att tro att det är ngt fel hos "er" inte på mig eller nån av mina datorer eller några "magiska" kablar. Vad vill jag då? Jo jag vill att 1: nedgradera mig till 8/1 igen tills eran 24/1 tjänst fungerar tillfredställande och ni kan ge åtminstone 75% av max hastighet, sen får ni gärna uppgradera mig igen. 2: Jag anser inte att jag ska behöva betala fullt pris ens för er 8/1 tjänst iom att jag vid vissa tidpunkter mer har en tjänst som liknar 1/1 än 8/1 eller för den delen 24/1. 3: Upprätta ännu en ny felanmälan och FIXA det problem som ni har så jag kan återgå till att vara en ytterst lycklig ComHem kund istället för att som nu vara en sur grinig djävel som funderar på att börja sända röksignaler istället för mail (med dom dns problem ni haft under den senaste tiden så skulle det antagligen iofs gått snabbare än mail men just nu har ni tydligen löst det iaf).
Mvh Sven "surdjäveln" S*****t

Permalänk
Medlem

Oj vilken massa bokstäver i en enda klump

Permalänk
Medlem

sådär jag nu fick ja mitt 24mbit verkar vara stabilt nu saknas bara mer mbit upload

#kilos haha nice moddat

Permalänk
Medlem

Äntligen! 24 mbit.

Får dock inte så bra som dig b0znia. Vart i Karlstad bor du?

Permalänk
Medlem

Rud haha:) vart bor du ?

Permalänk
Medlem

AAAAAH! bits och bytes bara flödar ner här nu, nu har dom öppnat kranen i visby också. MMMMMMMMMMMMM!!!

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig om jag har 24mbits lina eller inte?
Vad säger dessa mätningar av hastigheten. (2 olika mätningar)
Skedde idag ca kl 08:50
AC-Hastighet och TP test

Permalänk
Medlem

Huddex:

Jag skrev ett liknande brev som dig igår kväll efter att ha försökt ringa dom under kvällen men fått medelandet "det är många som ringer just nu, var vänlig och försök senare". Så antingen är deras kundtjänst rätt sönderringd.

Då min bindningstid hade gått ut bad jag dom att nedgradera mig till small 2Mbit då dom tydligen inte klarar av att leverera mer i vårt område just för stunden.

Bad även om kompensation för den senaste månaden då jag sällan varit över 2Mbit på kvällarna (har haft 8/1 abonemang innan).

Får se om man får något svar och vad dom skriver...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Jo det är viktigt att felanmäla hos comhem. Även om jag inte förväntar att något ska fixas så ska det in i protokollet. Jag tycker comhem är en bra ISP, men tyvärr är inte alltid personalen på kundtjänst lika bra. Av tidigare erfarenhet anser jag nu att det är bra att få allt loggat.

Nä det är aldrig fel att få det i sitt "protokoll", uttryckte mig lite fel där. Dock har de ju ett schema för när orten skall vara klar som de inte lär frångå, felanmälan eller ej.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

hur vet man när det ät färdigt där man bor?, hittar inget på deras sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Kan någon förklara för mig om jag har 24mbits lina eller inte?
Vad säger dessa mätningar av hastigheten. (2 olika mätningar)
Skedde idag ca kl 08:50
AC-Hastighet och TP test
http://img141.imageshack.us/img141/1240/acgi7.th.jpghttp://img141.imageshack.us/img141/4359/tcppw4.th.jpg

jag vill ju påstå att du har fått dina 24Mbit. kollade själv med tptest och mot ac och får samma resultat. så jag antar att ac ej är att lita på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
hur vet man när det ät färdigt där man bor?, hittar inget på deras sida.

Kolla här:

192.168.100.1

klicka på signal

Står det typ 29027000 i downstream channel så har du fått 24. Annar står det nog kring 98000000