World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm det här är rörigt

så om jag tar fishing så måste jag ta cooking?
sen first aid och där efter?

för nu har jag ju Fishing och first Aid vilket inte går att tabort..

vilka combos eller vad man ska säga ska/bör/kan jag ta:P

tänkte såhär har man fishing sen tar cooking så kanske det inte lönnar sig för mage?

Detta går till så här:

Du får välja två yrken av följande: Alchemy, Blacksmithing, Enchanting, Engineering, Herbalism, Leatherworking, Mining, Skinning och Tailoring.

Det är dessa som är dina "main" professions. Sen utöver dom två du har valt så kan du lära dig fishing, cooking och first aid. Så du behöver inte ta bort något för det gör inget om du har lärt dig dom, du kan fortfarande lära dig två main professions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freelighter
Detta går till så här:

Du får välja två yrken av följande: Alchemy, Blacksmithing, Enchanting, Engineering, Herbalism, Leatherworking, Mining, Skinning och Tailoring.

Det är dessa som är dina "main" professions. Sen utöver dom två du har valt så kan du lära dig fishing, cooking och first aid. Så du behöver inte ta bort något för det gör inget om du har lärt dig dom, du kan fortfarande lära dig två main professions.

aaa ok jag ''tror'' jag fattar nu:P

så det som jag valde fishing och bandage det spelar ingen roll vilken class man är eller nått det är bara extra funktioner eller vad man ska säga,måste säga då att fishing var riktigt kass? har ju mer nytta av first aid så förstår verkligen inte vad jag ska med fishing till,gör några kasst får fisk som knappt ger någe liv samt inte ens värt att sälja?

sen mina main professions vilket skall jag välja där då?

jag tänkte på enchanter men jag kan ju ta en till vad skulle passa till mage då?

tänkte Alchemy men då sk man ju helst ha Herbalism om jag inte läst helt fel?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

du kan unlearna din professions senare om du känner att du gjort ett fel val. Herb/alch är ju bra pengar tycker jag. Men innan 40 ska man helst ha gatherprofessions för att få ihop pengar till mounten utan problem. t.ex mining/skinning/herbalism.

Fast det problemet hade ju inte jag som paladin 8-]

Permalänk
Medlem

Jag kör 31/8/12 specc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
aaa ok jag ''tror'' jag fattar nu:P

så det som jag valde fishing och bandage det spelar ingen roll vilken class man är eller nått det är bara extra funktioner eller vad man ska säga,måste säga då att fishing var riktigt kass? har ju mer nytta av first aid så förstår verkligen inte vad jag ska med fishing till,gör några kasst får fisk som knappt ger någe liv samt inte ens värt att sälja?

sen mina main professions vilket skall jag välja där då?

jag tänkte på enchanter men jag kan ju ta en till vad skulle passa till mage då?

tänkte Alchemy men då sk man ju helst ha Herbalism om jag inte läst helt fel?

Du tror inte att man kan fiska bättre grejjer när man har högre skill?
http://www.wowwiki.com/Fishing

Fast hysteriskt bra är det väl inte.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att posta en bra PvP-spec samt en PvE-spec för mages ?

Tar snart (inom veckan) level 60 och skulle gärna se några tips. Har funderat på en frostbaserad och en arcane/fire hitills.

Tack på förhand. Ciao!

Visa signatur

ZedeX säger: Detta var inlägget denna gången... :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
En fråga, kolla min char i min sign..

Ska jag, eller ska jag inte använda CHT i main hand?

Förklara gärna era argument, då jag är grymt delad i den frågan eftersom dom flesta säger olika...

Eftersom din andra dagger inte är så het borde du behålla CHT i main och försöka skaffa dig en lobotomizer från AV som du sedan kan sätta i main hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Förstår verkligen inte vad jag ska med fishing till,gör några kasst får fisk som knappt ger någe liv samt inte ens värt att sälja?

Ooh, du har mycket att lära
Fisken du drar upp i början kanske inte är mycket att hurra över, men efter hand å får du bättre grejer som du kan använda ihop med tex cooking eller alchemy för att göra potions och liknande grejer. Vet man vad och var man ska fiska så kan man dra in en hel del på det. Var på det sättet som jag fick mest pengar till mina mounts.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Eftersom din andra dagger inte är så het borde du behålla CHT i main och försöka skaffa dig en lobotomizer från AV som du sedan kan sätta i main hand

Lobotomizer?
Är du inte klok

Är ju med i ett MC & BWL raidande guild så jag tar hellre Perdition´s Blade eller Dragonfang Blade

Men, tack för svaret... Det är det svaret jag fått av dom flesta känns det som, så då behåller jag det som det är nu

Permalänk
Medlem

Är det här någon bra hunter build?

http://www.wowhead.com/?talent=me0GdxxRpVVohZc

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Är det här någon bra hunter build?

http://www.wowhead.com/?talent=me0GdxxRpVVohZc

Skippa pathfinding. Annars såg det bra ut imo ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Skippa pathfinding. Annars såg det bra ut imo ^^

Denna build är samma som används i Joana's horde lvl guide

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZedeX
Någon som har lust att posta en bra PvP-spec samt en PvE-spec för mages ?

Tar snart (inom veckan) level 60 och skulle gärna se några tips. Har funderat på en frostbaserad och en arcane/fire hitills.

Tack på förhand. Ciao!

fire/frost is the shit, jag kör det just nu och älskar det, arcane är bara bra var tredje minut när man har POM anser jag o då är blastwave o shatter MKT MKT bättre... men men smaken är som baken...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
fire/frost is the shit, jag kör det just nu och älskar det, arcane är bara bra var tredje minut när man har POM anser jag o då är blastwave o shatter MKT MKT bättre... men men smaken är som baken...

hur ser din build ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Är det här någon bra hunter build?

http://www.wowhead.com/?talent=me0GdxxRpVVohZc

Somsagt ta bort pathfinding och sätt det på imp.mend pet.
Efficiency är helt värdelös (enligt mig) men imp.Concussive är både roligare och underbar när den proccar.
Humanoid slaying är inte så nödvändigt att ha när du levlar heller.
Här är ett förslag från mig
http://www.wowhead.com/?talent=cE0uztgRtxVoh

Beastmastery är iaf helt rätt om du ska levla fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
Somsagt ta bort pathfinding och sätt det på imp.mend pet.
Efficiency är helt värdelös (enligt mig) men imp.Concussive är både roligare och underbar när den proccar.
Humanoid slaying är inte så nödvändigt att ha när du levlar heller.
Här är ett förslag från mig
http://www.wowhead.com/?talent=cE0uztgRtxVoh

Beastmastery är iaf helt rätt om du ska levla fort.

Funkar builden i end game instances?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Lobotomizer?
Är du inte klok

Är ju med i ett MC & BWL raidande guild så jag tar hellre Perdition´s Blade eller Dragonfang Blade

Men, tack för svaret... Det är det svaret jag fått av dom flesta känns det som, så då behåller jag det som det är nu

En Lobotomizer får du garanterat när du är exalted, DFB och PB droppas inte alltid. dessutom är ringen i AV sjukt bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxion
hur ser din build ut?

nått i denna stil har jag för mig http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/mage/talents.html...

det är riktigt roligt att pvpa, till skillnad från en arcane specc så är den bra hela tiden medans en arcane specc är grym var tredje minut

EDIT: kom på att jag glömt coldsnap, den kan vara bra att ha...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Verkar som om att 90% av den amerikanska horde guilden Overrated har blivit bannad för att ha använt en hack fil vid namn Patch 5 för att ta bort en vägg för att kunna ta sig till C'tun direkt. Jävla idioter säger man bara. Kan också nämna att de är den första och enda amerikanska horde guilden som tagit ner Kel'Tuzad.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Verkar som om att 90% av den amerikanska horde guilden Overrated har blivit bannad för att ha använt en hack fil vid namn Patch 5 för att ta bort en vägg för att kunna ta sig till C'tun direkt. Jävla idioter säger man bara. Kan också nämna att de är den första och enda amerikanska horde guilden som tagit ner Kel'Tuzad.

Haha källa?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Det här är min källa

Nice

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

fan vad äga ^^

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Funkar builden i end game instances?

Nej inte speciellt bra. En hunter roll i end game är att göra damage så 31 MM eller 0/21/30 builden funkar väldigt bra i end game.

Permalänk
Medlem

När man annvänder blizzards betala för att flytta karaktär, blir de 6 månaders CD på kontot eller bara karaktären?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
När man annvänder blizzards betala för att flytta karaktär, blir de 6 månaders CD på kontot eller bara karaktären?

Tror bara det blir på karaktären, men är inte säker. Har dom inte ändra det till 3 månader CD nu ?

Permalänk
Medlem

Edit: Var visst ändrat till 3 månader...
"Each character may only transfer once every 3 months."
Verkar som de är gubben som blir låst...

Får väl fixa ett visa nu och flytta min druid

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tja. Efter att ha kört upp en trialgubbe till level 20 så blev jag tvungen att köpa spelet så jag kunde fortsätta.

Har dock en kort fråga. Ibland blir det något slags stopp på min XP mätare, vilket gör att jag inte får några xp för dödade monster.

Någon som vet varför det blir så ibland?

Permalänk
Medlem

Har en fråga har fått börja välja mina talents men vad ska man börja bygga på igentligen är en Mage...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB