Permalänk
Medlem

Val av D-link---routrar

DIR-635
http://www.webhallen.com/prod.php?id=62240
snabbast wlan? framtidsäker? med (802.11n)?
wlan-lan throughput???
fast ej gigabit lan::::1295 Kr

DGL-4300 gaming
http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=DLDGL-4...
bra wlan-lan throughput
gigabit lan Svår att få tag i(köper helst på webhallen).::::1250 Kr

DI-624 med 4 Portar (108Mbps)
http://www.webhallen.com/prod.php?id=19334
wlan-lan throughput???
Billlig, ej gigabit lan :::619 Kr

wlan-lan throughput länk:
http://www.tomsnetworking.com/lans_routers/charts/index.html?...

kan naturligtvis tänka mig annat märke men har kollat på dessa.

Jag vill köpa något framtidsäkert alt billigt om det ändå är något nytt/bra på gång runt hörnet.

Har idag en stationär och en laptop, men kanske en htpc(hdtv) inomkort.
Man vill naturligt vis ha så snabbt som möjligt men till ett motiverat pris.
Alltså är det värt att satsa upp emot 1500 eller duger det med 500 Kr grejer.

Permalänk
Medlem

4300 är ett säkert köp och rekomenderas av många här på forumet. Man får bra throughput(90mbit) och är riktigt stabil motför tidigare dlink routrar.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Varför så iver på D-Link?

Visa signatur

qw q b

Permalänk

Akta dig för D-Link self-destruct om du vill ha en framtidsäker router.
Enligt mina erfarenheter brukar AC/DC adaptrarna till D-Link grejer paja efter några år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Enligt mina erfarenheter brukar AC/DC adaptrarna till D-Link grejer paja efter några år. [/B]

Råkade precis ut för detta då AC/DC adaptern till min gamla (3 år) D-Link 604 pajade. Bortsett från det har de D-Link produkter jag använt fungerat utmärkt.

Permalänk
Medlem

4300:an helt klart en bra produkt.

Köp från http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010078475

Hundring billigare, samt ingen fraktkostnad.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

D-link är bra skit, har haft många problem med dom under åren.. har nu netgear i hela huset... flyter på asbra!! Dom är snygga också.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Men ni som nu säger att det bara är skit, jag förstår mig inte på er motivation. jag kan acceptera att ni säger det är skit i era ögon OM ni kommer med vad som har varit fel osv. Inte lätt för killen som ska köpa en ny router om ni säger det bara är skit och inte säger vad det är ni haft problem med. Ni får skärpa er nu, släng inte bara ut massa saker som ni inte argumenterar för.

EDIT:
kanske ska skriva om vad jag tycker med.

Kör på en D-link 4300. har en själv men bara haft den ett tag så kan inte komma med kanske om den nu ligger inne med arnsjukdomar osv. jag vet ju att billigare eller i alla fall D-Links äldre routrar lider av värmeproblem. Dock så har min haft en uptime på exakt 80 dagar nu utan ett avbrott.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Jag tycker det vore mer än nog att göra en sökning på "D-link fungerar" i forumet och se vad folk skriver. Personligen har jag haft ett fåtal D-Link i min ägo och alla har krånglat. Den första enheten blev het som en spis och hängde sig var tredje dygn. Den andra, som tyvärr är en AP hos mina föräldrar för tillfället, stödjer inte WPA fullt ut och stöter ut anslutna klienter på måfå ett par gånger om dygnet. Firmwareuppdatering är bara att glömma då den jag använder är den senaste. Nej, nu är det bara Intel, 3Com och Linksys som gäller.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Tack

Tack för alla svar,
fast det hade varit lättare om ni hade varit överens.
Det lutat nu åt en 4300 för den verkar riktigt bra, fast inte spikat ännu.
vissa har ju haft lite problem även med dessa fast det ska nog vara löst mha nya 1.7 drivern.
vad hade ni för åsikter om 802.11n-kompatibel . alltså den översta(DIR-635)?

Permalänk
Medlem

De billiga (och framförallt gamla) modellerna av d-links routrar (604) hade problem med värme. 4300 är klar skillnad i kvalitet.
Köpte min precis när de kom ut. Har endast startas om vid firmware uppdatering och några strömavbrott (Gudrun etc). I övrigt tuffat på 24/7 mycket länge.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

D-Link har vi bara bra erfarenheter av. Har haft en 604 och den har varit stand by i 3 år och har alldrig krånglat!

Har bytt upp oss till en DI804VPN, Och den verkar funka topp!

//

Permalänk
Medlem

Köpte Dlink DGL 4300 idag, funkar väldigt bra.

Rekommenderas.