VPN eller Fjärrskrivbord?

Permalänk
Medlem

VPN eller Fjärrskrivbord?

Sitter o pillar på min nyreparerade server som lyckades elda upp en av sina diskar i garderoben för en vecka sedan.

Jag har den som filserver, jag kör remote desktop på den från min huvuddator i vardagsrummet, sköter ned och uppladdningar från den osv.

Problemet är att den kan bli ganska tungt belastad och då funderar jag på vad som är snabbast.

Att köra windows standard, mappa upp hårddiskar på min huvuddator och köra fjärrskrivbord till den.
Eller att köra VPN eller vad det nu heter.

Jag har aldrig använt nån sådan programvara så ni kan gärna tips om namn på vpn (om det ens heter vpn) grejer.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag har mappat upp diskar från en AMD 450 MHz till min "dagligdator" och det går helt ok, det fungerar i stort sett som en NAS. Jag skulle nog inte spela FEAR från dessa, men titta på filmsnuttar osv går bra. Om jag kör remote desktop på denna dator går det bra mycket långsammare, då jag i så fall använder 450-processorn för att rendera filmerna.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!