Permalänk
Medlem

ta bort HDD lösen?

Har fått en gammal xbox hårddisk från en kompis. Men de är så att den är låst med ett sånt där HDD password.
Jag kan ju inte det lösenordet så jag kan inte ens låsa upp den för att formatera den, då jag inte bryr mig om innehållet på disken.

Min fråga finns det något program till linux eller i värsta fall windows som kan typ wipa ut allt från den?

Har sett program som man kopplar upp sig mot nätet för att söka efter nyckeln, har dock ingen lust att använda nått sånt.

EDIT: Seagate ST310014A det gäller

EDIT2; ahh inget verkar funka. ska nog testa och bygga en sån där liten läsare och se om de funkar

Permalänk
Medlem

Boota knoppix eller ubuntu liveCD eller annan livedist och kör gparted.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Boota knoppix eller ubuntu liveCD eller annan livedist och kör gparted.

Funkar det? Har du gjort så själv?
Jag hade en fd xbox hdd tidigare som jag köpt beg men då jag inte visste lösen fick jag aldrig igång den. Så jag letade efter verktyg av nåt slag, men läste att det var rätt kört om man inte kunde det däringa lösen.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

(ST310014ACE) så länken jag skickade ovan funkade inte på min disk bläääh!
den funkar bara på den äldre disken (ST310211A)

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Tänkte testa om Knoppix funkade, värt ett försök.
den andra länken verkade också bra tills jag såg att det var fel disk det gällde.
men litle längre ner fanns ju iofs en liten programerare man kunde bygga, fast då måste man ju köpa lite delar.

Ahh såg att jag hade en liknande disk hemma ska se om jag kan lyckas läsa ut dess firmware och lägga in på denna låsta.. hmm