Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Visst är det bra mycket bättre ljud i musikspelaren nu!?

Vad tycker du annars cusion... funkar det bra med ME mjukvaran?

Det var mkt bättre ljud, jag upplevde även bättre ljud på ringsignaler. Annars så är det väl som vanliga FW:n gillar dock musikspelaren:)

Permalänk
Medlem

Någon som ska köpa N73 ME då?

Jag funderar starkt på att byta eftersom jag gillar den svarta färgen som fan men är den värd mellanskillnaden :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Någon som ska köpa N73 ME då?

Jag funderar starkt på att byta eftersom jag gillar den svarta färgen som fan men är den värd mellanskillnaden :D.

Absolut!
Jag ska ha den!

Permalänk

Hoppas verkligen att det är bättre ljud i ME:musikspelare! Är det också mer bas?

Kan nån´vara superschysst och pm:a mej exakt hur man gör för att flasha om den till ME? Please! Hoppas att jag kan göra det också trots att jag hitills inte har kunnat uppgrdera den "vanliga" nya firmwaren 3.xxx.xxx.x hemma pga att programmet som uppdaterar säger att det ej finns nån´uppdatering ännu. (Jag har ju, som tidigare nämnts, min N73 bortsickad på verkstad eftersom att nokia center där jag bor dödade min lur när dom skulle uppdatera den!)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Någon som ska köpa N73 ME då?

Jag funderar starkt på att byta eftersom jag gillar den svarta färgen som fan men är den värd mellanskillnaden :D.

Vägra uppdatera sin vanliga N73 till ME programvaran å köpa ett nytt svart skal istället...Ca 4000 spänn billigare kan jag lova

*EDIT*
Att uppdatera sin N73 till N73 ME..Hmm..Har sina för å nackdelar märkte jag på en ggn
Snabbmenyn försvann juh..Men samtidigt behöver man inte hålla in den i 5 sek för att komma till musikspelaren...Vilket är bäst??

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Vägra uppdatera sin vanliga N73 till ME programvaran å köpa ett nytt svart skal istället...Ca 4000 spänn billigare kan jag lova

*EDIT*
Att uppdatera sin N73 till N73 ME..Hmm..Har sina för å nackdelar märkte jag på en ggn
Snabbmenyn försvann juh..Men samtidigt behöver man inte hålla in den i 5 sek för att komma till musikspelaren...Vilket är bäst??

4000?

Först säljer man sin N73 för säg 3000 spänn sen lägger man till mellanskillnaden 1500-1800 och köper en ME. Ett komplett "skalkit" är inte billigt hamnar på 800-900spänn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

uppgrader till ME

Funderar på att testa att uppgradera till ME, nån som
vet om det går att återställa till vanliga igen????

Permalänk
Medlem

Vilken version är senaste FW till N73?
Min SMS-knapp har slutat fungera plötsligt. Den fungerade när jag fick telefonen. Men en eller två dagar efter jag hade fått telefonen så händer ingeting när jag trycker på den. Några idéer?

Edit: Kunde inte uppdatera min N73 och här kanske är svaret. Stod på Nokias Hemsida:

"24-Nov: Please note that not all N73 models have new software available. Nokia produces many different variants of each product (for different countries and languages) and not all variants have updated software. It is our priority to update all variants as quickly as possible and we apologize for the delay. We will let you know as soon as new variants do become available."

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
4000?

Först säljer man sin N73 för säg 3000 spänn sen lägger man till mellanskillnaden 1500-1800 och köper en ME. Ett komplett "skalkit" är inte billigt hamnar på 800-900spänn.

Lycka till att få 3papp för din N73
Eller iåförsig...De är faen inte omöjligt...Finns ju korkade människor till allt...
Själv lyckades jag sälja mitt Gamecube med 12 spel för 4300...
Tittar man på diverse andra köp/sälj sidor så kunde man köpa ungefär likadant för 2100

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

Hm... alla ni där ute som hade tänkt köpa en N73. Tänk över det här;

Min telefon har varit helt störd nu hela tiden när jag har haft den, och den stänger av sig när folk ringer, hänger sig när man ska göra någonting, jag tycker att alla som hade tänkt köpa den bör vänta tills mjukvaran har uppdaterats, eftersom det finns så oerhört många buggar i mjukvaran.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Lycka till att få 3papp för din N73
Eller iåförsig...De är faen inte omöjligt...Finns ju korkade människor till allt...
Själv lyckades jag sälja mitt Gamecube med 12 spel för 4300...
Tittar man på diverse andra köp/sälj sidor så kunde man köpa ungefär likadant för 2100

Det är inte omöjligt telefonen kostar/kostade 4300/4700 NY så varför skulle man inte kunna sälja den för 70 procent av nypriset vilket är ett lagom begagnad pris.

GeneralCrusader:

Har du kingston minneskort i din telefon?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det är inte omöjligt telefonen kostar/kostade 4300/4700 NY så varför skulle man inte kunna sälja den för 70 procent av nypriset vilket är ett lagom begagnad pris.

GeneralCrusader:

Har du kingston minneskort i din telefon?

Hur gammal är den då??
Sånt får man också räkna in i bilden..Min är köpt i augusti så nåra 3papp får inte jag iaf...Möjligen om jag säljer den med alla spel å program kanske
Å nytt skal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
GeneralCrusader:

Har du kingston minneskort i din telefon?

Jag frågar samma sak...Sätter min högra pungkula på att det är ditt minneskort som ställer till det...Och det finns dessutom uppdateringar till N73:an så de är ingen ursäkt heller

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Har haft N73an i några dagar nu och har några frågor kring saker som jag stör mig på:

1) När man kör aktivt vänteläge visas ju kommande att göra-noteringar och sånt. Nu är mitt liv inte så jättefullspäckat och därför ligger där saker som ska ske om rätt lång tid, går det att ställa in nån varsel för när noteringar i kalendern ska visas där? (T.ex. en vecka eller så)

2) När man trycker på gröna knappen (ring) från huvudmenyn har ju nokia den fula vanan att lägga in uppringda nummer och inte en logg över alla samtal som jag tycker vore mkt smidigare. N73an är ju ett steg i rätt riktning då man får 3 flikar med missade samtal och lite sånt också. Men finns det möjlighet att ändra funktionen för den knappen så att man kommer till samtalsloggen?

3) Har läst mkt om byggkvaliteten, Nokia anno 06 verkar ju ha glömt bort hur man bygger mobiler med kvalitetskänsla. Bakskalet på min knakar lite när man trycker och går även att "slidea" i låst läge några millimeter (typ3mm). Är detta något att oroa sig över? Dvs ett tecken på att fästena kommer ge vikare snarare än vad som får anses som godkänt?

Tack på förhand för svar!

MVH,
c-b

Permalänk
Medlem

kan man spara sin orginal version (tres programvara) och sedan byta till baka om man vill?

Sugen på testa ME

Permalänk
Medlem

Man kanske borde lägga till lite info kring minneskorten under FAQn i första inlägget. Vilket ska man köra på?

Joysticken verkar vara ett problem, om man skaffar sig http://www.engstromtele.com/Step/Dok/STEP%201.pdf - byter dom ut den när den väl börjar bli lös? Om inte, vad ska man ta sig till? Fixar Nokia det eller ej och vad går en reparation på / kan man göra det själv om man köper sig den J*vla joysticken?

Tacksam för svar, verkar vara en underbar telefon men mjukvaran och joysticken är det som oroar mig mest.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
kan man spara sin orginal version (tres programvara) och sedan byta till baka om man vill?

Sugen på testa ME

Undrar samma sak^^

Permalänk
Medlem

Jag testade att uppdatera min igår, har en obrandad, olåst N73a men inte fan fanns där några uppdateringar, kasst. Det var ju trots allt några månader sen jag köpte den nu så något borde de väl ha kunnat skrapa fram.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Jag testade att uppdatera min igår, har en obrandad, olåst N73a men inte fan fanns där några uppdateringar, kasst. Det var ju trots allt några månader sen jag köpte den nu så något borde de väl ha kunnat skrapa fram.

"24-Nov: Please note that not all N73 models have new software available. Nokia produces many different variants of each product (for different countries and languages) and not all variants have updated software. It is our priority to update all variants as quickly as possible and we apologize for the delay. We will let you know as soon as new variants do become available."

källa: http://www.europe.nokia.com/A4176089

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XLN
Man kanske borde lägga till lite info kring minneskorten under FAQn i första inlägget. Vilket ska man köra på?

Joysticken verkar vara ett problem, om man skaffar sig http://www.engstromtele.com/Step/Dok/STEP%201.pdf - byter dom ut den när den väl börjar bli lös? Om inte, vad ska man ta sig till? Fixar Nokia det eller ej och vad går en reparation på / kan man göra det själv om man köper sig den J*vla joysticken?

Tacksam för svar, verkar vara en underbar telefon men mjukvaran och joysticken är det som oroar mig mest.

Fixxade det i första posten... Angående joysticken som du kan läsa på föregående sida så har Papphammar och jag fåt de utbytta mot garantin, dock har jag inte fått tillbaka min lur än från service stället.. ska hämta den på måndag förhoppningsvis.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
"24-Nov: Please note that not all N73 models have new software available. Nokia produces many different variants of each product (for different countries and languages) and not all variants have updated software. It is our priority to update all variants as quickly as possible and we apologize for the delay. We will let you know as soon as new variants do become available."

källa: http://www.europe.nokia.com/A4176089

Men eftersom en del här har lyckats uppdatera sina och jag antar att de är köpta i sverige med svenska som språk så skall det inte skilja något mellan dessa. "(for different countries and languages)" står det, inte att det skiljer mellan svenska mobiler.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Men eftersom en del här har lyckats uppdatera sina och jag antar att de är köpta i sverige med svenska som språk så skall det inte skilja något mellan dessa. "(for different countries and languages)" står det, inte att det skiljer mellan svenska mobiler.

Det skiljer mellan svenska modellerna, som ex. färg, hårdvarurevision, ytterligare mukvara från ex 3. Jag har inte lyckats med att uppdatera min än och jag har inte heller lust att ändra produktkoden och därmed förlora garantin, jag kommer att vänta tills det finns en version till min telefon.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, vad har färgen med innehållet att göra?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Ärligt talat, vad har färgen med innehållet att göra?

Inte mycket, men olika färg är olika produktkoder.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jo men det jag menar är att min N73a är så basic den kan bli inte operatörslåst, inte brandad ingenting, så de har släppt uppdateringar till andra färger än min...
Får väl bytaskal så kanske det blir bättre (ironi).

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Ska köpa mig en imorgon och är väldigt förväntansfull. Ska klura ut vilket minneskort som buggar minst och är prisvärdast. Ska köpa mig en lila, tycker den är fräck. Den röda va lite för orange.

Tack för svaren rolex!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade till ME för att det gick
Knallar in i musikspelaren och väljer alla låtar och det enda den hittar är moby låten som följer med, sabla skit.
fick göra en playlist i pc-suite och lägga den i mappen playlist på minneskortet för att kunna spela låtar.
någon som har tipps på hur man får det att fungera utan att krångla, annars får man testa om det går att flasha tillbaka den

Visa signatur

störst går först.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raver
Uppdaterade till ME för att det gick
Knallar in i musikspelaren och väljer alla låtar och det enda den hittar är moby låten som följer med, sabla skit.
fick göra en playlist i pc-suite och lägga den i mappen playlist på minneskortet för att kunna spela låtar.
någon som har tipps på hur man får det att fungera utan att krångla, annars får man testa om det går att flasha tillbaka den

Vad sägs om att uppdatera musikbibloteket i alternativ menyn

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Tja! Ny ägare till en N73 idag
Nån som kan tipsa om kul program osv? Detta är min första symbian mobbe.

Undrar också om man kan välja vilka ikoner man vill ha på skrivbordet?

Var hittar man info om firmware uppgradering till ME verren?

mvh Cyn

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Uppgradering -> Nergradering

Alla ni som funderar på att flasha om till N73 ME versionen...

Tänk på att ni INTE kan flasha tillbaks till den vanliga N73 versionen efter detta, innan det kommer en ny firmware till N73 (vanliga). I annat fall räknas det som nedgradering eftersom att N73ME versionen har en nyare firmware. Då kommer era telefoner bli obrukbara eftersom att en nedgradering förstör den.

Så om man vill flasha tillbaks till N73 så måste man vänta tills en ny firmware kommit ut!

Bara en varning eftersom att många undrar om man kan flasha tillbaks efter en uppgradering.

Permalänk
Medlem

Tilläggsnotis är att min lur fungerar EXAKT lika bra som förut förutom att musikspelaren är mycket bättre. Jag har inga som helst buggar efter uppdateringen. Jag synkar mailen/kalendern precis som förut.

Me verren kan jag bara uppmuntra till att uppgradera.