Permalänk

Klippa sladd

Hej.

Har en gammal dator som tjejjen har tagit över nu. Den är byggd i ett Antec-chassi modell stenålder med förmonterat nätagg. Bak i chassit sitter en 120mm-fläkt som satt monterad då jag köpte lådan. Problemet är att fläkten är ansluten direkt till nätagget, utan några som helst kontakter emellan. Sladden går alltså direkt från fläkten och rakt in i nätagget. Nu är det så att den fläkten låter för fyra, och jag skulle vilja sätta in ett par tystare fläktar i lådan istället.

Det är en röd och en svart sladd, och jag undrar om jag helt enkelt kan klippa sladdarna och tejpa dem, och sen ansluta nya fläktar via molexkontakterna? Om jag inte kan ta bort den som sitter fast nu har jag ingen plats att skruva fast en ny bak i lådan.

Är det bara att gå loss med saxen och tejprullen, eller kan jag inte få bort skroten?

Permalänk

Det där lät märkligt, undrar hur föregående ägare tänkte... Det är bara att klippa den sladden och tejpa den, tejpa även fast den i nån annan sladd som kommer ut från nätagget så den inte fladdrar in i fläkten eller i nått annat.
Efter det så är det bara att skruva lös den gamla och in med den nya.

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker."
HAHAHA.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara några problem så länge du inte kortsluter de två avklippta sladdarna.

Permalänk

så länge man tejpar dom var för sig

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv