Adapter låter dig koppla in mus/tangentbord till Xbox

Permalänk
Melding Plague

Adapter låter dig koppla in mus/tangentbord till Xbox

Tillverkaren XCM har släppt bilder på deras adapter kallad XFPS 360 som låter användaren koppla in en mus och tangentbord till sin Xbox 360. Perfekt om man inte tål att spela med handkontroller i fps-spel.

Läs nyheten: Adapter låter dig koppla in mus/tangentbord till Xbox

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför skaffa tv-spel om man inte gillar kontrollerna?!

Permalänk
Inaktiv

Man kanske bara vill ha tangentbord/mus till vissa spel?

Permalänk
Medlem

Meningen med TV-spel börjar ju verkligen försvinna mer och mer enligt mig ...
Med tanke på den kraft datorn börjar få, och vilka funktioner konsollerna börjar få, så tycker jag bara det börjar sammanfalla mer och mer.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hmm, inte så förtjust i denna pryl. Orättvist mot dem som sitter med handkontroll, musen är ju mer exakt även om man lirat en del på konsoll.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

ja en å annan tönt lär ju skaffa detta bara för att äga i såna spel där en mus i stort sett utklassa alla dom som kör me handkontroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

As you may guess, this is not an authorized peripheral but definitely a much wanted

så mycket för MS planer att spärra tredjepartsgrunkor ..eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Underbart, nu slipper jag köpa ps3!

Permalänk
Medlem

ps3 kan också använda mus tangentbord
För hur skulle dom kunna installera fedora core 5 på den då?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Varför skaffa tv-spel om man inte gillar kontrollerna?!

För att spela vissa exklusiva spel tex. Mass Effects från Bioware mfl.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

En annan klar fördel med tv-spel är ju att man inte måste tok uppgradera sin burk hela tiden när ett spel dyker upp - alla sitter på samma hårdvara.. Helt OK med tangentbord+mus i vissa spel..

/M

Permalänk

Kul grej! då kan man kanske tänka sig att köpa en 360 så att man kan spela fps spel med tangentbord och mus. hatar verkligen att spela den typen av spel med joypad. Bad company har läskat mig länge nu

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CaptainMike
En annan klar fördel med tv-spel är ju att man inte måste tok uppgradera sin burk hela tiden när ett spel dyker upp - alla sitter på samma hårdvara.. Helt OK med tangentbord+mus i vissa spel..

/M

Kallar du det fördel? Jag kallar det begränsning. PC världen skulle också kunna bestå enbart av spel som alla datorer av en viss generation klarar om speltillverkarna slutade att byta upp sig till nyare tekniker eller göra tyngre spel hela tiden. Men PC'n hänger med i utvecklingen genom uppgraderingar i hårdvara till skillnad från alla konsoller. Man behöver inte vänta på att nästa generationsryck skall komma som med konsollerna, i PCvärlden går utvecklingsflödet rakt och man kan få det senaste utan att behöva vänta. Dock är det en annan känsla att spela på konsoll och det är det jag gillar med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
ps3 kan också använda mus tangentbord
För hur skulle dom kunna installera fedora core 5 på den då?

Inte samma sak, denna prylen konverterar mouse och keyboard signalerna så att det ser ut som en handkontroll för själva Xboxen. Detta gör att du kan använda mus/keyboard i princip alla spel.

Du kan koppla in keyboard och mus direkt i PS3an (även på Xboxen förresten) men då kan du bara använda det i just precis till saker som Linux. Inte i spel.

Permalänk
Medlem

Dock är de flesta spelen gjorda för handkontroll och därför har de ett större sikte och mindre precition är PC spel. Kolla bara på Halo till PC. Inte mycket lättare där än på xbox.

Permalänk

Varför står det Xbox i rubriken när det handlar om Xbox 360? Det är ren idioti att låta Xbox och Xbox 360 vara samma sak. Eller som att kalla en Playstation 2 för en Playstation. Eller en PSP för en gameboy.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

För att alla med IQ över en fiskmås nivå förstår vad det handlar om ändå?

Nåväl. Fuskigt men smidigt. Har aldrig riktigt förstått det roliga i att köra FPS med en handkontroll...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Lirar man halo över live med mus tenderar man att bli kickad

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Detta kan mycket väl vara grejen som får mina planer på inköp att tippa över till handling. Provade för länge sedan HALO på xbox och det, milt sagt, sög noshörningsballe. Detta är precis vad jag har hoppats på.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

Det är kanon att man får ett alternativ till gamepad när man ska spela fps tex.
Att kalla det för fusk förstår jag inte. Det är väl klart att man vill spela med den kontroll man behärskar mest. Det är väl lika lite fusk som att välja en mindre gamepad för att den passar ens hand bättre eller att man gillar att flyga med joystick istället för med gamepad. Det är ju bara korkat att inte spela spelen med den kontroller som är bäst för spelet, eller?

Ni som tycker att det är fusk kan ju utveckla er.

Perfekt med tangentbord och mus till xbox360 så slipper man köpa dator bara för att man vill lira fps med tangentbord och mus. Bra jobbat!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Detta funkar mycket dåligt om ni frågar mig (utgår från liknande produkten till XBOX)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
För att spela vissa exklusiva spel tex. Mass Effects från Bioware mfl.

Ja är också sugen på Mass Effect dock så är jag rätt så säker på att den kommer till pc med men den är helt klart exklusiv för 360 på konsol.

Vill inte kalla det fusk att använda sig av tangentbord och mus, handlar helt enkelt om vad man kan hantera bäst. I såna fall kan man lika gärna kalla dom som använder sig av ratt i bilspel för fuskare för det blir helt klart lättare att spela bilspel med ratt.
Tycker bara det är bra att även konsoler börjar få tillgång till det som vi dator spelare har haft sen Amiga och Atari kom. Hade önskat att spelutvecklarna såg till att detta stöd fanns från början i sina konsol titlar för då skulle nog pc konverteringarna ha bättre interface och verkligen utnyttja mus och tangentbord.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Varför skaffa tv-spel om man inte gillar kontrollerna?!

Dead Rising, Dead Rising, Dead Rising, Dead Rising och Dead Rising.

Nämnde jag Dead Rising?

Permalänk

Har verkligen saknat det här. Nu kan man ju verkligen införskaffa sig en konsol

Testat Halo 2 på xbox360, och jag som är van med mus och tangetbord så gick det inge vidare. Så ett stort plus till det här tycker jag!

Permalänk
Medlem

Fusk, hoppas faktiskt att Microsoft "spärrar" dem på något sätt.

Permalänk
Medlem

Du kan också koppla in DS2.

Mycket bra om du laddar ner spel från Xbox Live Arcade

Det finns ju inga Xbox 360 arcadesticks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är kanon att man får ett alternativ till gamepad när man ska spela fps tex.
Att kalla det för fusk förstår jag inte. Det är väl klart att man vill spela med den kontroll man behärskar mest. Det är väl lika lite fusk som att välja en mindre gamepad för att den passar ens hand bättre eller att man gillar att flyga med joystick istället för med gamepad. Det är ju bara korkat att inte spela spelen med den kontroller som är bäst för spelet, eller?

Ni som tycker att det är fusk kan ju utveckla er.

Perfekt med tangentbord och mus till xbox360 så slipper man köpa dator bara för att man vill lira fps med tangentbord och mus. Bra jobbat!

Därför att det ÄR mycket enklare med en mus och tangentbord, varför tror du att CS proffsen etc in sitter med gamepads? Ifall de med mus och TB får grymt övertag blir det ju tråkigt för de som inte har det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Därför att det ÄR mycket enklare med en mus och tangentbord, varför tror du att CS proffsen etc in sitter med gamepads? Ifall de med mus och TB får grymt övertag blir det ju tråkigt för de som inte har det.

Argumentet du kommer med håller över huvud taget inte. Det är ju bara att köpa tangentbord och mus om du vill. Det är är verkligen inte fusk att man använder ett alternativ till gamepad när det finns att köpa för alla som vill ha.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

bra skit, suger som fan att spela fps med handkontroll. helt värdelöst

Permalänk
Avstängd

konsol har man för o kunna sitta o lira med polarna i soffan. Man blir inte så social ifall man har poalre hemma och man sitter o lirar på datorn.

visst kan man koppla in fler kontroller till datorn och sen köra på tv. och då får man väl göra det om man tycker det är bätre och allt annat e skit
men det enklast e ju o ha en konsol till det.

Tagentbord och mus till konsol kan ju va bra ifall man vill köra strategi. jag tycker handkotrollerna funkar dugligt till fps. det e lite kul på sitt sätt även om jag nog skulle föredra mus till fps med.

Men som sagt. ett gäng polare några öl och en 360 i soffan e en fin kväll.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv