Permalänk
Medlem

wii lr xbox360???

vilket har best grafik wii lr xbox360???:D

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

tror det är Wii:n :D:D

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Försöker ni vara roliga? 360 by far.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Men vilken är roligast och spela?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad man menar med bäst antar jag, Gears of War har ju väldigt avancerad grafik medan Zelda har väldigt sköna miljöer och är enligt mig mer estetiskt tilltalande

Permalänk
Medlem

best grafik är xbox 360 som är många gånger starkare än wii. wii är bara dubbelt så stark som ett vanligt xbox. och ett 360 är mååååånga gånger starkare. fast ps3 kommer ju vara ännu starkare på processorkraft men tappar på ramet.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Ställ di frågan vilka slags spel du gillar så har du svaret där.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

hmm när man snackar om snygg grafik, behöver det då innebära att det är tekniskt avancerad grafik? på Beyond 3ds forum hade de en sådan debatt och kom fram till att snygg grafik inte nödvändigtvis behövde vara tekniskt avancerad grafik, utan kan även vara snyggt designade gubbar, miljöer, stilrenhet osv. Alltså spel man kan ta fram och spela om 10år och fortfarande tycka är tidlösa och "snygga"

Jag tycker exempelvis forfarande att super mario bros 1 är snyggt, inte tekniskt då förstås men enkelheten och stilrenheten som vart framtvingad av nesens begränsningar tilltalar mig.

exempelvis kommer ju tekniskt avancerad grafik idag inte vara mycket för världen inom ett par år, men väldesignad grafik kan forfarande tilltala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
best grafik är xbox 360 som är många gånger starkare än wii. wii är bara dubbelt så stark som ett vanligt xbox. och ett 360 är mååååånga gånger starkare. fast ps3 kommer ju vara ännu starkare på processorkraft men tappar på ramet.

Processorn är inte så mycket bättre som du tror i PS3:an den är ungefär lika som 360:ins. Men xb360:ins grafikprocessorn lär ju vara bättre sen igen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Wii lär ju som bekräftat vara svagare i prestanda, fast numera är grafiken tillräckligt bra, och det behövs inte snyggare grafik, nu gäller det att öka realismen genom fysik, handkontroll och frihet i spelet.
Jag ser en ljus framtid när man inte längre behöver uppgradera datorn för att lira de senaste spelen, en dag då man sitter med sin sletna dator på 15 år på nacken, och fortfarande håller mottet. Då man inte längre behöver läsa på förpackningen vad spelet kräver av datorn, då man kan lägga pengarna på mjukvara istället..
För det finns ju en gräns nånstans hur mycke ett spel ska kunna kräva av en dator... Nu när grafiken är nästan helt färdig lär mer realisk fysik och storleken på spelen vara avgörande för datorkraft.. Men finns la nån gräns där med....

Har förresten beställt Wii, ja tror på nintendo, playstation och xbox är utvecklade av grafikbögar med föga smak för spelkänsla

Permalänk

Wii är lite starkare än Xbox, inte dubbelt så stark.

Permalänk

men för att öka realismen och skapa större frihet/miljöer
behövs det ju oftast starkare hårdvara

Permalänk
Medlem

Förstår fan inte varför grafiken är så viktig för vissa, jag tycker nästan spel blir tråkigare om de är för snygga :P. Jag har en 360 men ska köpa en Wii.

Permalänk
Medlem

Xbox360 har bättre grafik. Sen kan vi börja prata om vilken grafik vi tycker är estetisk tilltalande.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

DKC till snes > allt annat , fortfarande

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Men vilken är roligast och spela?

Xbox 360. Äger allt utom PC!

Permalänk
Medlem

Re: wii lr xbox360???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
vilket har best grafik wii lr xbox360???:D

stick ditt troll.

förstår inte varför alla uppmuntrar honom genom att skriva vidare? det finns andra trådar att läsa i, säkert 100 stycken som handlar om samma sak.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Volvo eller saab?
Smaksak alltså

Själv gillar jag 360in bättre

Permalänk
Medlem

Jag älskar 360 ja vill ha Viva Piñata. Ngn som läst fz:as recension? Här är den iaf. http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1536 njut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

360 är mycket mycket mycket kraftigare än Wii... Sen har ju Wii en skojig kontroll, men det är ju en annan fråga.

Permalänk

Wii känns mer som en upphottad Gamecube och inte som en ny konsol. Det känns som att Nintendo har börjat tappa stinget, dem kör samma spel om och om igen. Visst är det alltid nostalgi när man spelar Zelda, Metroid och Mario. Men nu för tiden är dessa spel varken revolutionerande eller bättre än sina konkurrenters bästa spel.
Jag tror dock att Metroid kommer göra sig otroligt bra med den nya kontrollen och det är just Metroid som jag hoppas mest på. Zelda känns rätt uttjatat med hjärtsamlandet, hitta kompass, karta och sen bossfight. Sen är ju spelet utvecklat för Gamecube och då blir grafiken lidande även om den är estiskt vacker. Nintendo har blivit lata på äldre dagar och skapar inget nytt, varken hårdvaran eller spelmässigt. En ny kontroll är allt Nintendo har lyckats åstadkomma under dessa år som konsolen har utvecklats och en online service. Tycker både PS3 och Xbox360 är ett bättre alternativ rent spelmässigt. Köper man en Wii får man vänta ett halvår mellan varje bra spel som kommer ut.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Jag rekomenderar er alla att anmäla inlägget. Kommentera ABSOLUT inte trollet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Andra diskussioner pågår om detta. Vidare ifrågasätter jag trådskaparens syfte med denna tråd. Det är inte särskilt mycket substans överhuvudtaget i det som skrivs.
Kort och gott; kasst

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X