Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Grafik fight på gamespot!

Verkar som att 360in har bästa nu men GLÖM EJ!

Conclusion
The Xbox 360 had better graphics in almost all the games we examined. The 360's biggest victories were in Madden 07 and Fight Night Round 3, where the differences in texture detail and lighting stood out in our comparison shots. We couldn't capture this in the screenshots, but the Xbox 360 games generally offered better framerates too.

We're going to give the PS3 the benefit of the doubt in this initial round since developers might need more time to figure out how to maximize performance from the Cell and the RSX. If you look at the Xbox 360's first Madden game, Madden 06, you'll notice that it doesn't offer very realistic stadium shadows, either. The trouble with buying a console at launch is that you often have to wait for the second or third generation of games for the system to fulfill its potential. The PS3 didn't beat the 360 in this first comparison, but the games do look fine for first-generation titles. The real graphics battle will likely come next year.

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Jo första generationens spel brukar ju alltid suga lite smått
Iafall EA-lir och sånt jox.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Grafiken är inte det intressanta, däremot vad som skrivs angående framerate som verkligen kan förstöra ett spel. En konsol för 6000 med dålig framerate, när motsvarande spel till värsta konkurrenten som är billigare också flyter på bättre är inte bra publicitet för Sony.
(Och ja, jag vet att det inte är Sonys egna spel men för de mindre kunniga konsumenterna verkar PS3 vara sämre än 360)

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

bilduppdatering är grafik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
but the Xbox 360 games generally offered better framerates too.

ja med tanke på dess problem med det låter det ju inte exakt muntert för dessa spel..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Gamespot är som nån tidigare sa köpta av MS. Fight Night, kolla bilden där man ser svetten på högra gubben. Där har 360 en bild i rörelse för att dölja. IGN hade en mycket bättre koll, och att FNr3 ser bättre ut till PS3 är i stort alla rörande överens om. Pinsamt.

Sen använde de komponent till båda för en "rättvis" jämförelse. Men hade de använt HDMI till PS3, så hade skärpan och färgskalan förmodligen blivit bättre. I övrigt så tycker jag att bilderna till PS3 hade mera verklighetstroget ljus med bättre dynamik. Känns inte helt ärligt. Mitt i jämförelsen avbryts man av reklam. Gears of War. Say no more...

Det där med framerates tror jag inte det minsta på, det är ingen annan som klagat på det. Kan de påstå att FNr3 är snyggare till 360 kan de ljuga om vad som helst. Bara att MS hade helsidereklam enbart i avdelningen för PS3 borde ha övertygat de flesta. "Stadium shadows" är uppdaterat på sidan. Antagligen för många som synade deras bluff...

Med tanke på att de jämfört Madden 07 som är andra generationen till 360 så är det ju skumt att det inte ser dubbelt så bra ut till 360. Men nu är det inte så. Däremot är PS3:s första madden mycket snyggare än 360:s första madden. Om PS3 är ikapp redan, fast 360 har haft ett års försprång, så tolkar jag det som mycket lovande för PS3. Sen ska man väl inte dra allt för stora växlar på spel från EA.
Med det sagt så ska det bli intressant att se vad de kan prestera med PS3 när de blivit riktigt varma i kläderna om några år. Titlarna som testades här var väl inte de hetaste direkt...

Med det över till PS3s första dödsfall:

"A New Hanover County sheriff's deputy Friday shot and killed an 18-year-old man suspected in an armed robbery of two PlayStation 3 video systems"

http://www.wilmingtonstar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/2006...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Med det över till PS3s första dödsfall:

"A New Hanover County sheriff's deputy Friday shot and killed an 18-year-old man suspected in an armed robbery of two PlayStation 3 video systems"

http://www.wilmingtonstar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/2006...

Herregud. Vilken jävla idiot. Polisen alltså. Han borde ju för fan stå inför mord! Jag menar, killen var inte ens beväpnad. Jag har väldigt svårt för att tro att han ens var ett hot. Polisen sköt ju förfan tom. hans hund! Värsta är att han säkert kommer komma undan för att han är polis. New Hampshire är också känt för att vara väldigt kristet...

Ah fyfan alltså. Riktigt tråkiga nyheter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
sköt ju förfan tom. hans hund!

varför får jag en känsla av fler lär engagera sig i det..

hursomhelst är det nog läge för att alla framtida PS3-kontroller till USA skeppas i en ny orange varningsfärg.

fel:

rätt:

fel:

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

According to Japan's Famitsu Weekly, Bandai Namco will be releasing a version of Tekken 5 Dark Resurrection for the download service.

This version of Tekken 5 is based off the arcade update that powered the recent PSP entry in the series. The PS3 version will feature full 1080p visuals and the playable debut of boss character Jinpachi, who was unplayable in the arcade version. The various modes found in the arcade game, including arcade battle, ghost battle and gallery, will also be updated for the PS3 version.

At the very least, this ought to hold Tekken fanatics over until Bandai Namco is ready to start talking about Tekken 6.

EDIT:
Nja...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Motorstorm, snabbare och med mer action än tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=TN8rjevi7JA&NR

Ser riktigt mycket snabbare ut nu.

MP, here we come.

Edit: Soundtracket verkar vara riktigt hett det också IMO.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Motorstorm, snabbare och med mer action än tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=TN8rjevi7JA&NR

Ser riktigt mycket snabbare ut nu.

MP, here we come.

Edit: Soundtracket verkar vara riktigt hett det också IMO.

Är nog bara så att det upplevs snabbar för att mån ser det i första persons läge, eller?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

Intressant....

"The problems with Blu-Ray have created extreme cost and execution problems for Sony and now their premier division (instead of being the profit center for Sony) is predicting they will take a $1.5B loss next year largely resulting from this decision. To put this in perspective, just think what would happen if Apple’s iPod group, instead of generating massive profit, suddenly dropped into massive loss. Now you can see why the Sony PlayStation division just changed out their top executives."

Källa: http://news.digitaltrends.com/talkback158.html

Angående Framerate problem, först Fight night sen Tony Hawk.

Citat från Fredag: "Det där med framerates tror jag inte det minsta på, det är ingen annan som klagat på det."

Citat från IGN - Fight night: "Despite this better appearance, though, the PS3 version of Round 3 does suffer from slowdown (it gets particularly choppy during the close-up replays or fast multi-punch combos) and is has bizarrely-pixilated crowds as well."

Citat från IGN - Tony Hawk: "The second problem with the PS3 variant of Project 8 is that it simply doesn't run all that well. The game chops up left and right, sometimes to the point where the controls don't feel responsive. It's bad enough that the camera isn't always perfect, but when it's staring at the bottom of your board and the game is running at 15fps, well, there's a major problem. That's not to say that it always runs poorly, as it can be reasonably quick most of the time, but Project 8 chops up way more often than is normally forgivable."

Tror ärligt talat att framerates kommer att vara ett bekymmer. Märk väl att jag anser att 360 lider av samma problem. Man lovar helt enkelt för mycket.

Jag lider lite med Fredag som absolut vägrar att inse att allt inte är guld och gröna skogar i PS3 världen just nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anderna
Är nog bara så att det upplevs snabbar för att mån ser det i första persons läge, eller?

Både och, hastigheten i spelet har ökat men samtidigt så känns ju allting snabbare i förstaperson. Sen kan man ju fråga sig vilka som lirar bilspel i tredjeperson och varför de visar spelet ur det perspektivet i filmer, förtar ju helt känslan av att man är ett med bilen imo

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Ponera att PS3, eller vänta nu, behöver inte ponera.
PS3 är helt enkelt inte bättre än X360 i dagsläget.
Små problem börjar poppa upp allteftersom tiden går, vilket
är normalt för ett nytt tv-spel. Tiden får helt enkelt
utvisa om PS3 kan hålla vad den lovar.

Åter till min grundtanke: Kommer Fredag's hela världsbild
raseras, kommer han erkänna att hans överhypade attityd
saknar rejäl grund, kommer han överhuvudtaget ge med sig
även när/(om) han blir överbevisad med alla problem som
(kanske) kommer? Eller kommer han helt enkelt ha på sig
skygglapparna för problemen och svinga friskt mot alla
som pratar negativt om PS3?

Spänningen tätnar.

Fredag ta inte illa upp, jag är opartisk
Vill tro på PS3 lika mkt som någon annan även fast jag äger en X360.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .j
Ponera att PS3, eller vänta nu, behöver inte ponera.
PS3 är helt enkelt inte bättre än X360 i dagsläget.
Små problem börjar poppa upp allteftersom tiden går, vilket
är normalt för ett nytt tv-spel. Tiden får helt enkelt
utvisa om PS3 kan hålla vad den lovar.

Ja håller med dig, PS3 är inte bättre just nu, 360'n är den "bästa" (inom grafik iallafall) konsollen just nu, men så är ju PS3 helr nylanserad.

Jag vet inte riktigt ifall jaska köpa min PS3 i April då ja fyller år lr vänta lite längre för att då fler högklassiga spel. Men en PS3 det blir det!, Måste ju veta hur MGS4 kommer sluta.

Permalänk
Medlem

om jag ska vara ärlig tror jag faktiskt att ps3an är ikapp redan i mars (lagom till våran release) då menar jag mest funktionmässigt spelen dröjer de lite till meed kanske efter sommarn

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem
Citat:

Med tanke på att de jämfört Madden 07 som är andra generationen till 360 så är det ju skumt att det inte ser dubbelt så bra ut till 360. Men nu är det inte så. Däremot är PS3:s första madden mycket snyggare än 360:s första madden. Om PS3 är ikapp redan, fast 360 har haft ett års försprång, så tolkar jag det som mycket lovande för PS3. Sen ska man väl inte dra allt för stora växlar på spel från EA.

Men nu tänker du på tid efter lansering, fast man egentligen borde tänka tid i utveckling. PS3an och 360 har båda haft deras respektive devkits ute lika lång tid, och madden 07 till 360 och madden 07 till PS3 har varit under utvecklng lika lång tid, dessutom använder de ju samma resurser, så jag förstår inte riktigt hur du menar att 360 versionen bode ha sett mycket snyggare ut.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Intressant....

"The problems with Blu-Ray have created extreme cost and execution problems for Sony and now their premier division (instead of being the profit center for Sony) is predicting they will take a $1.5B loss next year largely resulting from this decision. To put this in perspective, just think what would happen if Apple’s iPod group, instead of generating massive profit, suddenly dropped into massive loss. Now you can see why the Sony PlayStation division just changed out their top executives."

Källa: http://news.digitaltrends.com/talkback158.html

Angående Framerate problem, först Fight night sen Tony Hawk.

Citat från Fredag: "Det där med framerates tror jag inte det minsta på, det är ingen annan som klagat på det."

Citat från IGN - Fight night: "Despite this better appearance, though, the PS3 version of Round 3 does suffer from slowdown (it gets particularly choppy during the close-up replays or fast multi-punch combos) and is has bizarrely-pixilated crowds as well."

Citat från IGN - Tony Hawk: "The second problem with the PS3 variant of Project 8 is that it simply doesn't run all that well. The game chops up left and right, sometimes to the point where the controls don't feel responsive. It's bad enough that the camera isn't always perfect, but when it's staring at the bottom of your board and the game is running at 15fps, well, there's a major problem. That's not to say that it always runs poorly, as it can be reasonably quick most of the time, but Project 8 chops up way more often than is normally forgivable."

Tror ärligt talat att framerates kommer att vara ett bekymmer. Märk väl att jag anser att 360 lider av samma problem. Man lovar helt enkelt för mycket.

Jag lider lite med Fredag som absolut vägrar att inse att allt inte är guld och gröna skogar i PS3 världen just nu...

Skulle tippa på att GPUn är det största problemet, den är helt enkelt en rejäl flaskhals och inte i närheten så kraftfull som 360ins gpu. Att ps3an ska kunna leverera 1080 med stabil fps i grafikintensiva spel är bara att glömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Skulle tippa på att GPUn är det största problemet, den är helt enkelt en rejäl flaskhals och inte i närheten så kraftfull som 360ins gpu. Att ps3an ska kunna leverera 1080 med stabil fps i grafikintensiva spel är bara att glömma.

Ja 360ans GPU är fantastisk. Sonic i 1080p med slowdowns.

(sedan så fanns där inte fler spel i 1080p på 360)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ja 360ans GPU är fantastisk. Sonic i 1080p med slowdowns.

(sedan så fanns där inte fler spel i 1080p på 360)

Tänk på att varje gång du smutskastar gpu'n som sitter i 360
skyfflar du automatiskt ett ännu större lass skit PS3's gpu

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .j
Tänk på att varje gång du smutskastar gpu'n som sitter i 360
skyfflar du automatiskt ett ännu större lass skit PS3's gpu

PS3 has RR7 i 1080p, Gundam, Marvel, Lair, GT 5, GT:HD m.fl i 1080p.

360 har bland annat COD3 och PGR3 i en upplösning <720p.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ja 360ans GPU är fantastisk. Sonic i 1080p med slowdowns.

Nu var det inte Sonic till xbox 360 vi diskuterade eller?

"PS3 has RR7 i 1080p, Gundam, Marvel, Lair, GT 5, GT:HD m.fl i 1080p."

Ja, och glöm inte 120fps och 2xHDMI också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Nu var det inte Sonic till xbox 360 vi diskuterade eller?

Nej, vi pratar 1080p och vilken konsoll som levererat vad som utlovats där. Med ett sämre grafikkort.

(och mindre minne)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
PS3 has RR7 i 1080p, Gundam, Marvel, Lair, GT 5, GT:HD m.fl i 1080p.

360 har bland annat COD3 och PGR3 i en upplösning <720p.

1080p på PS3 är väl inget man önskar? Iaf inte om man som dom flesta har en 720p-tv.
Eftersom dom verkar "glömt" scalern blir man väl tvungen att köra 1080i från sånna spel? Inte direkt önskvärt.

Riktigt pinsamt för Sony det här med scalern iaf, hoppas verkligen för deras skull att det är något dom kan fixa annars är PS3 ett riktigt bottennapp.

Och fredag: Är alla som skriver negativt om Sony köpta av MS? Både gamespot och IGN har reklam för båda konsollerna och från både MS och Sony. Att bl.a. Tony Hawk, motorstorm och Fignt Night har problem med FPS är ett fakum. Måste vara jobbigt att ha klagat så på 360s problem med FPS, värme, trasiga konsoller och annat och så visar det sig att PS3 är lika iller eller värre på dom flesta punkter.

Ang. 1080p ska man väl inte glömma att det är något MS fixade ganska nyligen, till PS3 har det ju vart klart redan från början.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Nej, vi pratar 1080p och vilken konsoll som levererat vad som utlovats där. Med ett sämre grafikkort.

(och mindre minne)

Nja, det var inte grunddiskussionen.

Vi pratade om att PS3 ej kan leverera samma spel som X360 gör med samma prestanda. Det och inget annat.

PS3 skulle ju piska X360 enligt mångas övertygelse. Visst kanske den kan göra det, men vi har inte sett bevis på det ännu.
Nu med det facit i hand så lovas det istället att i framtiden skall minsann PS3 visa vad den går för, men vad vet vi om det egentligen, det kanske är lika mkt grund i det som allt annat som hittils inte levt upp till sitt rykte. Och vad säger att X360 inte kommer steppa upp en nivå till om ytterligare nått år?

Jag vill verkligen inte klaga, förstår bara inte vissa resonemang och försöker få klarhet i tankegången.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Nej, vi pratar 1080p och vilken konsoll som levererat vad som utlovats där. Med ett sämre grafikkort.

(och mindre minne)

Så vi är överens på att ps3an har sämre gfx och mindre minne...men..hur kan du vara så säker att de tittlarna du nyss ""skröt"" med levererar stabil fps i 1080p?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ja 360ans GPU är fantastisk. Sonic i 1080p med slowdowns.

(sedan så fanns där inte fler spel i 1080p på 360)

Skillnaden är att 360:n aldrig skulle använda 1080p. Det bevisar bara att det finns kraft över.

Personligen tycker jag att spelutvecklarna borde låsa upplösningen, för om man ska köpa en konsoll ska det fan inte finnas FPS drops. Det är ju hela grejen med en konsoll, det ska bara vara att tuta och köra. Men nu lider konsollerna av samma problem som PCn plågats av så man kan inte dra samma argument för att vara för konsoll längre.

(värmeproblem, högljudd, FPS drops, buggig mjukvara) vad kommer sen? Virus?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
PS3 has RR7 i 1080p, Gundam, Marvel, Lair, GT 5, GT:HD m.fl i 1080p.

360 har bland annat COD3 och PGR3 i en upplösning <720p.

Ja, varför levera ett resultat som är snyggare än PS3:an trots att det är i lägre upplösning? Vi vet ju alla hur snyggt COD3 är på PS3:an...eller? Asså ni PS3-fans saknar motstycke... Det ända ni bryr er om är er ##### 1080p upplösning och tydligen är det bättre trots att det ser sämre ut i dagsläget än samma titlar som körs i lägre upplösning på 360:n. Titta bara på Metal Gear Solid 4, ser snyggt ut på långt avstånd men kollar man närmre så ser man att de har fått dra ner upplösningen på texturerna för att klara 1080p som 0,0000001% av spelarna använder. Smart Sony!

Jag tar hellre ett spel som ser snyggare ut i 720p än ett som ser sämre ut i 1080p och dessutom laggar.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Så vi är överens på att ps3an har sämre gfx och mindre minne...men..hur kan du vara så säker att de tittlarna du nyss ""skröt"" med levererar stabil fps i 1080p?

Kanske inte. Vilket spel till 360 levererar stabil FPS i 720p? Dom kan nog räknas på 1 hand.

Citat:

Skillnaden är att 360:n aldrig skulle använda 1080p. Det bevisar bara att det finns kraft över.

Wii kommer aldrig använda 720p. Det bevisar bara att det finns kraft över. Eller?

Snacka skit om PS3 kan ni allt. Men jag har aldrig sett er bry er om tråden annars.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Kanske inte. Vilket spel till 360 levererar stabil FPS i 720p? Dom kan nog räknas på 1 hand.

Wii kommer aldrig använda 720p. Det bevisar bara att det finns kraft över. Eller?

Om Nintendo i morron skulle säga att nu ska de börja skala upp spel till 720p och att spel ska släppas i 720p, ja då bevisar de verkligen att det finns kraft över.

Och så fort jag ser någon fördel eller ett spel jag är sugen på att spela till PS3 så är jag den första att posta screens eller info i tråden. Men som det är nu så är PCn fortfarande bättre på alla sätt över konsoll, förutom prismässigt (Men om man räknar PCspel pris vs. konsolspel så vinner PC även där).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om Nintendo i morron skulle säga att nu ska de börja skala upp spel till 720p och att spel ska släppas i 720p, ja då bevisar de verkligen att det finns kraft över.

Och så fort jag ser någon fördel eller ett spel jag är sugen på att spela till PS3 så är jag den första att posta screens eller info i tråden. Men som det är nu så är PCn fortfarande bättre på alla sätt över konsoll, förutom prismässigt (Men om man raäknar PCspel pris vs. konsolspel så vinner PC även där)

Det är skillnad på att rendera och skala men inte skulle jag säga nej till Wii-spel upskalade till 720p. Men jag tror spelen skulle se ut som skit.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /