Permalänk
Medlem

Linksys BEFSR41 v2

Jag införskaffade mig en ny router idag vid namn Linksys BEFSR41 v2. Nu till problemet: Internet dör med jämna mellanrum, det står att en nätverkskabel inte är ansluten i en sekund sen funkar det igen. Det går inte heller att uppdatera FirmWare för då står det att jag inte får någon kontakt med servern. Ingenting funkar helt enkelt, internet är helt åt helvete och försöker jag starta en torrent eller DC++ så dör internet.

Jag kör med öppna portar.

Har sökt i supporten hos Linksys och inget hjälper, får inte tag på någon live service heller då ingen svarar osv. Vad fan är felet?

Ibland kommer det upp en ruta där det står att datorn inte kunde erhålla en IP-adress. Jag delar ut internet till 3 datorer.

D

DETTA gör mig galen !!! :@

Visa signatur

Tjenare

Permalänk

Händer detta på alla 3 datorer samtidigt eller är det bara en dator som har det problemet?

Testa att göra en factory reset (bör stå i manualen hur man gör) och försök sen uppdatera firmware innan du egentligen gör någonting annat.

Om du kör torrent, m.m. så tänk på att dessa routrar sällan klarar av fler än några hundra samtidiga anslutningar.

Permalänk
Medlem

Allas internet dör samtidigt. Och min förra router (D-Link 604) klarade torrent hur bra som helst, går inte detta att fixa?

Visa signatur

Tjenare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grazze
Allas internet dör samtidigt. Och min förra router (D-Link 604) klarade torrent hur bra som helst, går inte detta att fixa?

Du var mig en modig en. Detta påstående är ju värre än att svära i kyrkan.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Fan, ingen som har någon aning?

Visa signatur

Tjenare

Permalänk

Hårdvaran är för klen och hänger sig vid för mycket sessioner. Så tyvär är det inte nån särskilt bra router där.

Permalänk

Nääää.... Har en likadan router som galant klarar en webbserver, en spelmaskin en workstation (som tankar torrents) och ett trådlöst nätverk. Låter som det är fel på ditt exemplar isf.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4