Permalänk
Medlem

finns en sånhär sida redan?

jo det var så att jag fick en idé till en sida. förmodligen finns en sådan eller liknande, eftersom nätet i hyffsat stort. tanken var den här:

en communtyliknande sida där du skapar ett konto och kan ha koll på alla filmer du har sett. varje gång du sett en ny film kan du lägga in detta i nått sorts personligt arkiv, där du även kan sätta betyg och lägg kommentarer till filmen.
nyheter om film, forum och dylikt ska även finnas på sidan.

personligen skulle jag tycka att en sådan här sida skulle vara jäkligt praktisk och skönt tillhåll för folk som diggar film. liknande skulle ju kunna finnas för t ex musik.

kan ju vara att jag e helt ute o cyklar eller att det redan finns en sådan här sida, men tänkte bara höra med er på swec va ni tycker?

mvh xelar

Visa signatur
Permalänk

Vet ej riktigt vilket behov det skulle täcka, jag menar vi har ju redan imdb för diskussioner om filmerna?

Eller skulle detta vara på svenska?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Re: finns en sånhär sida redan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
liknande skulle ju kunna finnas för t ex musik.

last.fm

Permalänk
Medlem

Angående sidor som kanske finns...

Jag har kommit på et projekt... En sida där användarna lägger till länkar på sidor de hatar... som deli.icio.us och digg fast TVÄRT OM!!!

sidor med reklam,spyware etc. kommer nog då att ligfga först på listan

någon som har lust att starta upp detta? skicka ett PM..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Vet ej riktigt vilket behov det skulle täcka, jag menar vi har ju redan imdb för diskussioner om filmerna?

Eller skulle detta vara på svenska?

själva huvudtanken var nog grejjen att själv kunna hålla koll på alla filmer man har sett, och kunna lägg till notiser om dessa. sen tänkte jag att man kunde lägga till diskussionsforum, men det är ju som sagt bara en tanke jag lekt med

Visa signatur
Permalänk
Glömsk

IMDB har den här funktionen om man registrerar sig och ger betyg på filmer. Du kan se vilka filmer du har röstat på under "My Movies".

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
IMDB har den här funktionen om man registrerar sig och ger betyg på filmer. Du kan se vilka filmer du har röstat på under "My Movies".

jaha, men då har la imdb i stort sett det mesta jag tänkte på i guess

Visa signatur
Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
jaha, men då har la imdb i stort sett det mesta jag tänkte på i guess

Om du inte är registrerad på IMDB, regga dig. Väldigt användbart att kunna rösta på filmer och framförallt se vad man röstat på. Skulle aldrig komma ihåg vilka filmer jag sett om det inte vore för IMDB.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Skulle aldrig komma ihåg vilka filmer jag sett om det inte vore för IMDB.

Jag har skrivit ned alla filmer jag set i en text fil :D.