Permalänk
Medlem

Går inte att höja volymen med G15?

Hej. Nyligen började min G15 göra så att det bara går att höja volymen (volymknappen/scrollen på tbordet) till hälften. Jag kan alltså bara scrolla upp volymen ca 50%, vet någon varför? (Mätaren på LCDskärmen går bara 0-50%)

Permalänk
Medlem

Testa att installera om drivrutinerna.

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Mitt G15 funkar det

Permalänk
Medlem

kolla windows ljudinställningar, kanske nån av dom är satt till 50% och därför kan inte tgb. höja mer

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. ReFLiiX, det har fungerat i nästan ett år tills alldeles nyss då det slutade fungera. Agonotheta, har max på alla ljudinställningar. Ska testa installera om drivrutinerna!

EDIT: Det fungerade inte att installera om drivrutinerna..

Permalänk
Medlem

Re: Går inte att höja volymen med G15?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brahman
Hej. Nyligen började min G15 göra så att det bara går att höja volymen (volymknappen/scrollen på tbordet) till hälften. Jag kan alltså bara scrolla upp volymen ca 50%, vet någon varför? (Mätaren på LCDskärmen går bara 0-50%)

Jag hade samma problem förut, några månader sen men vet inte vad eller hur jag löste det men nu går det upp till 100%.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

OK. Du kanske var tvungen att formatera :)?

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag avinstallerade alla drivrutiner som jag hade på datorn och installerade om allt.
Tror faktiskt att jag inte formaterade då jag inte formaterar min dator så ofta.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Problemet verkade ha löst sig av sig själv :S. Ikväll när jag gick på datorn fungerade det helt plötsligt:).

Permalänk
Medlem

Då kanske någon drivis hade uppdaterat sig skälv.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.