[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Med chattmod så kan du ta bort knapparna på sidan av chatten. Jag vet inte hur man löser ditt första problem.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jota_ernst
Jag använder mig utav Photekrysisui som neX tipsa om lite längre upp och nu behöver jag hjälp med 2 saker. Om ni kollar på bilden nedanför ser ni mina problem.

Problem 1: När jag är i grupp med någon så kommer det där upp varje gågn nån i gruppen slår på nån. Så vill jag inte ha det. Hur gör jag för att få bort det?

Problem 2: Knapparna på sidan av chatrutorna går inte bort för mig. Har provat massa olika grejer. Dom vill inte gå bort. Nån som vet felet?

BILD

tacksam för svar.
MVH jotaernst

Tycker det ser ut som spam från den där KLHThreatMeter modden, varför det blir så där vet i sjutton dock. Gamal version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jota_ernst
Jag använder mig utav Photekrysisui som neX tipsa om lite längre upp och nu behöver jag hjälp med 2 saker. Om ni kollar på bilden nedanför ser ni mina problem.

Problem 1: När jag är i grupp med någon så kommer det där upp varje gågn nån i gruppen slår på nån. Så vill jag inte ha det. Hur gör jag för att få bort det?

Problem 2: Knapparna på sidan av chatrutorna går inte bort för mig. Har provat massa olika grejer. Dom vill inte gå bort. Nån som vet felet?

http://img205.imageshack.us/img205/5706/wowscrnshot1225060033...

tacksam för svar.
MVH jotaernst

Prova att högerklicka på chatfliken, sen gå in i kanalrummet. Ta bort krysset på KLHTM kanalen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Tycker det ser ut som spam från den där KLHThreatMeter modden, varför det blir så där vet i sjutton dock. Gamal version?

tror inte det.. Det började igår, inte varit så annars.

Farner: Ska prova det senare då Sylvanas är nere just nu =/

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jota_ernst
Jag använder mig utav Photekrysisui som neX tipsa om lite längre upp och nu behöver jag hjälp med 2 saker. Om ni kollar på bilden nedanför ser ni mina problem.

Problem 1: När jag är i grupp med någon så kommer det där upp varje gågn nån i gruppen slår på nån. Så vill jag inte ha det. Hur gör jag för att få bort det?

Problem 2: Knapparna på sidan av chatrutorna går inte bort för mig. Har provat massa olika grejer. Dom vill inte gå bort. Nån som vet felet?

http://img205.imageshack.us/img205/5706/wowscrnshot1225060033...

tacksam för svar.
MVH jotaernst

som jag sa till någon annan här inne: CTMOD fixar bort alla chattflikar och dyligt

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

Ganska standard Photek + Grid (raidinterface), har fortfarande inte orkat fixa alla keybindings.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jag har Enchanting, men nu när jag ska disenchanta något och trycker på ikonen så står det att det blivit blockerat av ett gäng olika addons.

Någon som vet hur man kan lösa detta utan att stänga av alla addons?

Citera helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag har Enchanting, men nu när jag ska disenchanta något och trycker på ikonen så står det att det blivit blockerat av ett gäng olika addons.

Någon som vet hur man kan lösa detta utan att stänga av alla addons?

Citera helst.

jepp jag vet, använd höger msuknapp när du ska disenchanta något.
Detta funkar för mig ifl får samma popup-ruta fast bara när jag använder vänster musknapp, låter simpelt men det funka för mig ifl

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
jepp jag vet, använd höger msuknapp när du ska disenchanta något.
Detta funkar för mig ifl får samma popup-ruta fast bara när jag använder vänster musknapp, låter simpelt men det funka för mig ifl

Härligt att det fungerade för dig, här fungerade det dock inte

Permalänk
Medlem

Någon som använder ag_unitframes?

När jag klickar på någon och vill ta "Duel" så står det nått om att jag måste inaktivera addon osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Någon som använder ag_unitframes?

När jag klickar på någon och vill ta "Duel" så står det nått om att jag måste inaktivera addon osv.

Samma sak för mig, skriver du dock /duel Namn så fungerar det

Och för att återgå till mitt problem

Stänger jag av ALLA Ace2 baserade addons så fungerar allt perfekt, är inte det lite lustigt?

Behöver man uppdatera Ace2 på något sätt, vet inte alls hur det fungerar?

Permalänk
Inaktiv

har för mig att det var onebag som gjorde att man inte kunde disenchanta, fixa senaste versionen så funkar det nog ;o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
har för mig att det var onebag som gjorde att man inte kunde disenchanta, fixa senaste versionen så funkar det nog ;o

Fy fan vad underbart!

Testade att göra som du sa, fast jag uppdaterade både OneBag och OneBank och nu fungerar det

Permalänk

Finns det något addon som visar var alla blommor finns?

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|

Permalänk
Medlem

Tror jag läste någonstans att det inte går o göra en databas för vart alla blommor finns, men det finns addons som sparar vart de blommor du hittar är.
Gatherer är nog det jag använder för det..

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett addon som visar med siffror på alla mina ikoner hur lång cooldown det är kvar, har letat lite.. men hittar inget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag behöver ett addon som visar med siffror på alla mina ikoner hur lång cooldown det är kvar, har letat lite.. men hittar inget.

http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/2775/omni-cooldo...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Perfekt, precis vad jag letade efter... Tack

En till grej jag letar efter

Loot fönstret som kommer upp, när någon annan lootar och där man trycker på need/greed

Går det att ändra utseendet eller bara flytta alltihopa, för dom kommer rätt på mina unitframes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Perfekt, precis vad jag letade efter... Tack

En till grej jag letar efter

Loot fönstret som kommer upp, när någon annan lootar och där man trycker på need/greed

Går det att ändra utseendet eller bara flytta alltihopa, för dom kommer rätt på mina unitframes

MoveAnything funkade när jag spelade iaf, vet inte hur det är nu men testa sök på Curse.

Permalänk
Medlem

MoveAnything verkar inte vara uppdaterat, finns det någon annan addon som typ har samma funktioner?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Perfekt, precis vad jag letade efter... Tack

En till grej jag letar efter

Loot fönstret som kommer upp, när någon annan lootar och där man trycker på need/greed

Går det att ändra utseendet eller bara flytta alltihopa, för dom kommer rätt på mina unitframes

letar efter samma sak, vore tacksam om ni har något tips.

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Nån som vet någon Enkel enemy castbar? Jag använder Perl Classic unit frames och (i min version) finns det ingen Enemy castbar. Har testat Nature Enemy castbar (eller vad den hette) nån avancerad sak iaf extremt krånglig och föööör mycket inställningar Jag vill bara ha en enkel enemey castbar som säger vad mitt target kastar för något.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Nån som vet någon Enkel enemy castbar? Jag använder Perl Classic unit frames och (i min version) finns det ingen Enemy castbar. Har testat Nature Enemy castbar (eller vad den hette) nån avancerad sak iaf extremt krånglig och föööör mycket inställningar Jag vill bara ha en enkel enemey castbar som säger vad mitt target kastar för något.

Blizzard har en egen som finns i Interface

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en bra timer-mod? Vill gärna ha en mod som visar en mätare på hur mycket tid det är kvar tills en Paladin's bubbla går ner, eller en Warriors Death Wish t.ex. Har försökt leta på Curse-Gaming, men hittar inte.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Någon som kan tipsa om en bra timer-mod? Vill gärna ha en mod som visar en mätare på hur mycket tid det är kvar tills en Paladin's bubbla går ner, eller en Warriors Death Wish t.ex. Har försökt leta på Curse-Gaming, men hittar inte.

vet inte om modden stöder dem spells du ville ha men de flesta saker fungerar med Sorrens timers.
Tex på water elemental, renew, curses osv.
Dock inte på prällens bubbla men det e lite svårt det också med tanke på att om du tar tillräckligt mycket skada så förvinner den.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Blizzard har en egen som finns i Interface

Som inte fungerar om man använder Perl Classic Unit frames, inte vad jag kan hitta iaf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Som inte fungerar om man använder Perl Classic Unit frames, inte vad jag kan hitta iaf.

En allt i ett castbar mod som jag använder är Enhanced Casting Bar.
Funkar klockrent och är clean utan extra lull lull.
Finns en hel del inställningar om man vill fixa till det.

Kolla in den.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Nån som vet någon Enkel enemy castbar? Jag använder Perl Classic unit frames och (i min version) finns det ingen Enemy castbar. Har testat Nature Enemy castbar (eller vad den hette) nån avancerad sak iaf extremt krånglig och föööör mycket inställningar Jag vill bara ha en enkel enemey castbar som säger vad mitt target kastar för något.

ecastingbar funkar fin fint för mig i alla fall

bara o skriva /ecastingbar för att ändra inställningar i det

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk