Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Klarade Zelda igår...
Det tog mig knappt 50 timmar och då har jag gjort allt, tagit alla spöken, alla hjärtan osv..
Men med lite hjälp för att hitta allt...

Permalänk
Medlem

För mig är zelda ett spel man startar då och då och letar nya ställen att utforska, kanske lägger 2 timmar på att fiska lär ju bli mer med den nya kontrollen

Permalänk

Har man spelat zelda ocarina of time/majoras mask förut underlättar det en del faktiskt då pusslena är nästan exakt likadant uppbyggda

Permalänk
Medlem

Ledsen om den här frågan dykt upp tidigare i tråden men jag tänkte beställa ett par spel från Storbritannien, det blir lite billigare då. Funkar dessa spel i svenska Wii:n? Det är ju PAL båda två så det borde inte spela någon roll, eller?

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem

tror det är samma region så det ska inte vara nåt problem

Permalänk
Medlem

Spel från hela europa fungerar i ett svenskt wii.
Det är iaf hur jag har uppfattat det

EDIT: Förresten, hur var det nu med nintendos egna spel?
Skulle inte de vara regionsfria? Då kan man ju importera dem från amerika istället och få det lite billigare.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Spel från hela europa fungerar i ett svenskt wii.
Det är iaf hur jag har uppfattat det

EDIT: Förresten, hur var det nu med nintendos egna spel?
Skulle inte de vara regionsfria? Då kan man ju importera dem från amerika istället och få det lite billigare.

Oooh, hade ju vart kanon.:) Har släktingar i Thailand som skulle kunna skicka spel då mao, om det nu finns något större utbud av Wii-spel i Thailand, har inte pratat med dom om det...

/Kax (Som längtar efter sin bokade Wii)

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren *beställer*

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem

En fråga, om man köper kontroller utomlands, hur mycket tjänar man på det?

Såg att wii play + en kontroll kostade ca. 50kr mer än en vanlig kontroll, ett klipp kanske?

Permalänk
Medlem

En av mina katter blev Wii:ad igår kväll. Tjejen satt och spelade Zelda och hon viftar inte runt lite med kontrollerna. Bredvid henne på soffkanten satt våran stora hankatt och ville ha lite uppmärksamhet. Helt plötsligt fick han en rejäl smäll av nunchaken, snacka om shockad katt, han hade ju ingen aning varför han fick en rejäl smäll rättt i nyllet. Han var inte nöjd närmaste timmen men tror han förlåtit henne nu....

Permalänk
Medlem

Det är ju synd att det inte finns fler spel. Har man spelat Zelda har man ju spelat allt utbud av värde.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan
Det är ju synd att det inte finns fler spel. Har man spelat Zelda har man ju spelat allt utbud av värde.

Wii sports, skit kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
En fråga, om man köper kontroller utomlands, hur mycket tjänar man på det?

Såg att wii play + en kontroll kostade ca. 50kr mer än en vanlig kontroll, ett klipp kanske?

50 kr mer än en vanlig kontroll? du kanske kan skriva exakta priset istället så man förstår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
En av mina katter blev Wii:ad igår kväll. Tjejen satt och spelade Zelda och hon viftar inte runt lite med kontrollerna. Bredvid henne på soffkanten satt våran stora hankatt och ville ha lite uppmärksamhet. Helt plötsligt fick han en rejäl smäll av nunchaken, snacka om shockad katt, han hade ju ingen aning varför han fick en rejäl smäll rättt i nyllet. Han var inte nöjd närmaste timmen men tror han förlåtit henne nu....

Haha Den var ju faktiskt riktigt kul, inte alls som de man läst om vars säkerhetsband gått sönder och kastat in kontrollen i 42''-plasman...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Har ett wii klart för import från usa.. Kommer jag kunna köpa spel här hemma och spela dem på mitt importerade wii.. Finns det några skillnader mellan ett importerat och ett wii köpt här hemma? Värt att göra det? kan även säga att jag får det för ungefär samma pris som man köper det här hemma för.

Visa signatur

e2180 + Tunic tower :: asus commando :: saphire X1900XT 256mb :: GeiL 2x1gb 6400 :: raptor 36gb :: p182 ::

Permalänk
Avstängd

du behöver väll en elomvandlare eftersom usa och sverige inte använder samma strämstyrka...

sen vet jag inte om nintendos spel är regionsfria...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tengilz
Har ett wii klart för import från usa.. Kommer jag kunna köpa spel här hemma och spela dem på mitt importerade wii.. Finns det några skillnader mellan ett importerat och ett wii köpt här hemma? Värt att göra det? kan även säga att jag får det för ungefär samma pris som man köper det här hemma för.

Spelen till Wii är regionskodade = du kommer bara kunna spela NTSC-spel på ett amerikanskt Wii.
Det var en del snack om att Wii skulle vara regionsfri för ett tag sedan, men om jag inte misstar mig så var det bara ett rykte som inte var sant.
Dock har har det varit snack om att Datel kommer att släppa en freeloader till Wii, som gör att man kan spela spel från vilken region som helst.

Sedan vet jag inte riktigt hur det där med Virtual Console fungerar när man importerar. Har för mig att om man importerar så måste man ladda ner spel från amerikanska VC, vilket i sig borde innebära att man måste köpa amerikanska Wii-points.

Fördelen med ett NTSC Wii är ju att spelen är billigare på andra sidan Atlanten, så visst kan det vara värt att köpa ett amerikanskt Wii, man tjänar ju på det i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superapan

Jag tycker Madden 07 är riktigt kul också.. Även Rayman är helt okej att lira, med polare blir det fint alltså.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

någon som har koll på vart man kan fixa en strömomvandlare? Blev lite tveksam nu.. Vill ju kunna använda maskinen.. Kul att springa runt hela stan för att hitta nått som kanske inte finns här..

Visa signatur

e2180 + Tunic tower :: asus commando :: saphire X1900XT 256mb :: GeiL 2x1gb 6400 :: raptor 36gb :: p182 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tengilz
någon som har koll på vart man kan fixa en strömomvandlare? Blev lite tveksam nu.. Vill ju kunna använda maskinen.. Kul att springa runt hela stan för att hitta nått som kanske inte finns här..

Clasohlson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Clasohlson

Precis, omvandlare finns hos alla lite större elektronikaffärer så det borde inte vara speciellt svårt att hitta.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Laddstation till Wiimote.
http://www.news4gamers.com/wii/News-19278.aspx

Trådlös Nunchuck?
http://www.news4gamers.com/wii/News-19205.aspx

Kommer 3 nya arkadspel till shoppen idag, inkl en gammal favorit till mig - Gradius. Sedan släpps det nya spel varje Måndag.
http://www.news4gamers.com/wii/News-19296.aspx

EDIT:

Varnar känsliga tittare för denna,

Wii sex video
http://www.gamingtalkhq.com/gamingtalkhq-home/wii-sex-video.h...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr

EDIT:

Varnar känsliga tittare för denna,

Wii sex video
http://www.gamingtalkhq.com/gamingtalkhq-home/wii-sex-video.h...

Hemskt slut...

Permalänk
Medlem

Såg att dustinhome har både nintendos komponent och RGB-kabel i lager för de som jagat efter sådana.

NINTENDO WII KOMPONENTKABEL 345kr
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100748

NINTENDO WII RGBKABEL 345kr
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100749

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Såg att dustinhome har både nintendos komponent och RGB-kabel i lager för de som jagat efter sådana.

NINTENDO WII KOMPONENTKABEL 345kr
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100748

NINTENDO WII RGBKABEL 345kr
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100749

synd att de inte har min Wii bara. :'(

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Trådlös Nunchuck?
http://www.news4gamers.com/wii/News-19205.aspx

First time in photoshop?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
First time in photoshop?

Ja när man bara tittar på bilden utan att läsa vad som står.

"Before anyone says anything, I know, this picture is photoshopped. I did it myself to help with the article, and who ever said I was good at photoshopping :P"

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Undrar bara en grej.

Är det bara jag som håller nunchucken i höger hand?

Kanske beror på att jag är vänsterhänt men jag är inte säker då min polare också är vänsterhänt men håller nunchucken i vänster hand
Kul att veta bara

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

måste bara ha ett !!!!

Visa signatur

Intel core 2 duo e6700 2.66ghz/ Geforce 8800gtx 758mb/ 2x1024mb 1066mhz 4x250gb, 320gb, 500gb/ Lian Li PC-V2000/ sony SDM-P234

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Varken Microsoft och Sony ser wii som en konkurrent till deras konsol så dom har väl sagt att man som komplement gärna kan köpa en Wii. Jag vet att Microsoft sa någon gång att man får både en wii och en xbox360 för samma pris som en ps3 och därför tyckte dom det var det givna valet. Vet dock inte vad Sony sagt.

Även Sony sa faktiskt vid ett tillfälle att PS3 och Wii var den perfeka kombinationen ;).
Microsoft ser nu Wii som sin största motståndare, enligt Gates...

PS3 säljer helt enkelt inte bra. Det kan ligga enheter i butikerna och skräpa i flera dagar.
Till skillnad mot Wii där enheterna är sålda nästan innan dom hunnit fram till butiken.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch