Permalänk
Medlem

Billig 32" TFT

Hittade den här http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=331518

Blev lite sugen om man skulle köpa en o ha på rummet när pappa ockuperar tvn i vardagsrummet. Men hur är den egentligen? Totalt megaskräp?

Någon som kan säga hur den är?

Permalänk
Avstängd

såg den också , verkade intressant ändå tills jag såg responstiden 10ms lite mycket....

bästa budget alternativet enligt mig är fortfarande mirai's skärmar

Permalänk
Medlem

Håller med trollhattan, Mirai är riktigt bra för den summan. Har själv en funai. Samma där, dock finns den inte kvar :/

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk

Ingen som har en eller har beställt en som kan berätta lite om den?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag är också mycket intresserad av all information om denna TV som folk kan hitta. Mycket knappt med info om man googlar :(. Man blir ju grymt sugen samtidigt som man blir grymt misstänksam av bristen på info :). Skulle gärna se en recension eller iallafall lite foton på den "in action".

Permalänk
Avstängd

http://korturl.se/nted
En pdf med massa info...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
http://korturl.se/nted
En pdf med massa info...

Har redan läst den PDF:en... Men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Blev oxå riktigt sugen när jag såg den... Men vågar ju inte...
Vill ha den till tv tittandet och filmer från datorn.
Dock vågar man inte chansa om ingen har testat

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

kom igen nu grabbar! Bli den första som vågar och skriv lite om den så vi andra sen vågar

Permalänk
Medlem

Är det något att spela på? iof så beställer jag

Permalänk

Mycket intressant. Känns dock för billigt för att vara bra. Får så hur mycket pengar man får över efter lönen, En tv ska jag ha iallafall

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Problemet är att det inte finns någon som har TV:n ännu - Komplett fick hem den lagom till denna vecka.

Modiga personer som köper den utan andras erfarenheter kommer väl få den under veckan och berättar då hur den är.

På minhembio hittade en medlem följande länk:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1189077

Det är en amatör-recension på holländska med bilder - vill man ha en översättning kan man köra Babelfisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Problemet är att det inte finns någon som har TV:n ännu - Komplett fick hem den lagom till denna vecka.

Modiga personer som köper den utan andras erfarenheter kommer väl få den under veckan och berättar då hur den är.

På minhembio hittade en medlem följande länk:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1189077

Det är en amatör-recension på holländska med bilder - vill man ha en översättning kan man köra Babelfisken

Tyvärr så är det Tatung V32MCGI som skrivs om där, och alltså inte Tatung V32MCHK, som snackas om i denna tråden. Men det kanske är samma panel?

Permalänk
Medlem

Ah, sorry - missade det, hämtade länken direkt från minhembio.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om ngn vänlig själ kan tänka sig köpa en och skriva en recension.

[KIL]FarmoR: Fixa en så kommer jag förbi och kikar hur den är ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Skulle vara kul om ngn vänlig själ kan tänka sig köpa en och skriva en recension.

[KIL]FarmoR: Fixa en så kommer jag förbi och kikar hur den är ;P

Ja, köp, det är en order ;). Och glöm inte minirecesionen med massor av bilder...

Permalänk
Medlem

nu får någon rikis banemig ta en titt på den där TV'n så jag vet om jag ska köpa eller ej

Permalänk
Medlem

Enligt en medlem på minhembio som skickat mail till komplett.se och frågat så klarar denna TV inte pixelmappad bild DVI-HDMI.

Peronligen tycker jag att det är en ganska viktig egenskap om man tänkt koppla in TV:n till datorn.

En prisvärd LCD-TV som klarar detta är Mirai 632V200 ( ca 6000:- )

Här får ni en bild när jag kör MythTV (linux) Pixelmappat 1360x768 DVI-HDMI på den (tryck för större)

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa mig en ny skärm till datorn. Kollade runt av hade tänkt mig en 22", nu lutar det dock åt en 32" tv som jag kopplar in via DVI -> HDMI.

Någon som kör liknande konfiguration som huvudmonitor och eh bara för filmvisning. Någon som har några för eller nackdelar.

I alla fall är jag student och vill lägga ut så lite pengar som möjlig på det hela men åndå inte köpa en kass tv.

Just nu kollar jag på den billiga från
TATUNG
och
De från MIRAI

Är det Hyndaien (stava) som gäller eller finns det billigare alternativ som fungerar dugligt.

Vad innebär pixelmappad bild?

Svara om ni har tid och lust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phiiber
Vad innebär pixelmappad bild?

Det innebär att man kör native upplösningen - alltså den upplösning som skärmen är byggd för.

Det ger den bästa bilden på platta skärmar.

För att testa om man kör pixelmappat kan man gå till Pixelmappat.nu och titta hur det ser ut på skärmen.

Nära ska man se raka linjer och på avstånd en jämngrå yta.

Att köra en 32" LCD-TV som enda skärm för allt dator-arbete är jag lite tveksam till - det fungerar, men blir nog jobbigt i längden.

Själv har jag en HTPC med LCD-TV som enda skärm och en surf/jobb/spel-dator med en 17" TFT.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att hämta på min TV under eftermiddagen, återkommer med en recension.

5 lök är _inget_ att snacka om, kan i princip vara hur kass som helst.

Detta blir våran "hall tv - köks tv"

beställt en pioneer till vardagsrummet, så LGen kommer få stå i sovrummet istället.

Kika in på www.minhembio.com/sOnicen om ett par dagar så får ni se resultatet.

Permalänk
Medlem

Härligt :). Men kommer förmodligen missa veckans erbjudande om man väntar då.

Permalänk
Medlem

vi får hoppas sOnicen är så pass schyst att han lägger upp bilder direkt

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Jag kommer att hämta på min TV under eftermiddagen, återkommer med en recension.

5 lök är _inget_ att snacka om, kan i princip vara hur kass som helst.

Detta blir våran "hall tv - köks tv"

beställt en pioneer till vardagsrummet, så LGen kommer få stå i sovrummet istället.

Kika in på www.minhembio.com/sOnicen om ett par dagar så får ni se resultatet.

Bjud på en recension nuuuuuuuu!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
såg den också , verkade intressant ändå tills jag såg responstiden 10ms lite mycket....

bästa budget alternativet enligt mig är fortfarande mirai's skärmar

Håller med .. Mirai för hela slanten.
Har en i sovrummet och bilden är riktigt bra. Analoga signaler är oxå väldigt bra inget att anmärka...
Bet. 5990:- på Netonnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Håller med .. Mirai för hela slanten.
Har en i sovrummet och bilden är riktigt bra. Analoga signaler är oxå väldigt bra inget att anmärka...
Bet. 5990:- på Netonnet.

den kostar ju 6990:-

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Finns lite olika modeller - själv har jag Mirai 632V200 - eftersom den är rätt svår att få tag i (tar slut hela tiden) så skiftar priserna hela tiden.

Inet.se hade den i lager i helgen och sålde den för 5995:-, men de tog slut ganska snabbt och då höjdes priset.

En annan Mirai modell är DTL-332M100 som säljs för under 6000:- (men är inte lika snygg enlig mig )

Permalänk
Medlem

Här kommer en bild, ni får ursäkta bildkvaliten.

Kör en liten plus & minus recension.

+
Extremt mycket för pengarna
Bra bild via component
Bra bild via analog tv
Sjysta in/utgångar på baksidan
PIP

-
Svärtan kunde varit bättre
Något dålig färgåtergivning (har dock inte ställt in den optimalt än)
Inte så vacker (allt är dock relativt)
Långsam och ful fjärr
De inbyggda högtalarna är inget att hurra för

Kom ihåg att jag endast hunnit testa tvn i 1h, har med andra ord inte hunnit analysera det viktigaste än (pixelmappad bild)
kommer med en mer utförlig recension under morgondagen.

Måste säga att jag utgår ifrån att denna sak faktiskt kostar under 5 lök, min plasma (lg pm1ma) klår denna med hästlängder.

Permalänk
Medlem

den skulle varit MYCKET intressant om den klarade pixelmappat!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Så den är alltså värd pengarna?!

Din plasma kostar ju ändå det dubbla typ . . .

Hade tänkt köpa en & använda som datorskärm...

Visa signatur

Sqwee