Vilket videoredigeringsprogram?

Permalänk
Medlem

Vilket videoredigeringsprogram?

Har en massa DV- band som jag tänkte redigera i datorn. Jag har redigerat i Movie Maker förr men vill ha ett lite mer profisionellt program.

Är något av dessa program att rekommendera? Jag är ganska ny när det gäller videoredigering. Men har god datorvana...

Valet står nu mellan

Adobe Premiere Elements 3.0
och
Pinnacle Studio 11 eller Pinnacle Syudio 10 PLUS

Meningen är att jag och några kompisar skall börja redigera imorgon. Så programmet bör innehåll ett simpelt och lättanvänt gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Pinnacles program är ganska lätta att komma igång, kräver inte lika mkt som Adobes heller.

Permalänk
Medlem

Adobe helt klart.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Adobe helt klart.

Är Adobe verkligen lättare att lära sig en Pinnacle. Skall som sagt börja klippa imorgon så har ej tid att sitta och djupinlära mig programmet..

Permalänk
Medlem

Premiere är nog lite svårare än Pinnacles men å andra sidan är det nog inte så svårt att komma igång. Bara det att det finns mycket man kan göra så det kan kännas förvirrande första gången man använder det.
Jag tror att bästa är att lära sej Premiere för det har du mer nytta av senare..

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Som sagt jag tror att dom flesta har glömt bort Vegas 7 ^^

det är ett kraftfullt men enkelt redigeringsprogram, har använt det till alla filmer jag gjort och allt annat som har med filmredigering att göra rekomenderas varmt!

MVH ZoulE

ps programet är väldigt lätt att använda

Permalänk

Avid Xpress HD PRO är riktigt maffigt att redigera film i.
Lite svårt att komma igång i början kanske.
Men ger man bara sitt tålamod så ger det sig rätt snabbt (:

Visa signatur

Team Enorma ET - Doing it with or without you!

Permalänk
Medlem

Video vegas är absolut det bästa programmet, mycket enkelt gränssnitt.
Användbara effekter.
Jag går på mediaskola och redigerar mina 3d filmer i det programmet.
Sony's program.
Mycket fina ljudinställningsmöjligheter.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker var jobbigt med Vegas 7 var att den installerade en massa extra program som jag inte ville ha....
Kom ej ihåg vilka men tror det var quicktime etc.

Visa signatur

- Icoarius ^^ -