Permalänk
Medlem

Smart2Go - Tråden

Verkade inte hitta någon tråd ang denna produkt hursomhaver för er som inte vet så har Nokia släppt Smart2Go gratis till all med Symbian telefoner.

"Nokia has today announced that they will make their mapping and navigation solution (smart2go) available for free download. Initially available for S60 and Windows Mobile 5 it will later become available for other platforms. It is the same solution that is found in the Nokia N95. Mapping and route planning will be available free, but turn by turn voice navigation will be a premium service. Location is via any Bluetooth GPS. The download will be available from this Saturday."

http://www.allaboutsymbian.com/news/item/4875_Nokia_announce_...

Programmet finns att ladda ner från www.smart2go.com/en

Jag har dock inte lyckas installera denna ännu då programmet vägrar hitta min telefon(n73) även testat med en Nokia n80 samma sympton där.

Så om någon har något tips hur man får igång den är det bara skriva.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

alltså vad är detta? navigator program? fast man behöver fortarande bluetooth sak till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
alltså vad är detta? navigator program? fast man behöver fortarande bluetooth sak till?

japp så länge du inte har gps inbyggt så måste du ju ha den extern eller vad hade du tänkt dig?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

Vad kostar en bra GPS-mottagare (via Bluetooth)?

Permalänk
Medlem

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=10982

denna finns ju till nokia finns dussintals andra också från andra tillverkare.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Trevligt att Nokia bjuder på kartorna och att dessa kan laddas ner via en PC med hjälp av MapLoader. Förhoppningsvis går det bra att söka efter adresser, använda extern GPS m.m. i gratisversionen. Däremot kommer mer avancerad navigation (röstanvisningar etc.) att kosta pengar.
Programmet som man installerar i sin telefon kommer att finnas för nedladdning imorgon.

http://www.smart2go.com/en/index_html

Permalänk
Medlem

Så nu finns Smart2go för nerladdning både till telefonen och till datorn. Genom att installera Maploader i datorn så kan du installera kartorna i mobilen via datorn så slipper du tanka ner de via 3g och det kostar massvis.

Jag har installerat den själv nu och det funkar skitbra det enda jag saknar är just gps modulen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

skall testa på min M600i

jag har Wayfinder6 och TomTom6 installerade

jag föredrar TomTom framför Wayfinder som laddar ner aktuell karta vilket är kostar lite...

Nackdelen med TomTom är just att kartorna inte är aktuella
(om man inte prenumererar på den tjänsten)

ser fram emot ett 3:e alternativ...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander.l
Trevligt att Nokia bjuder på kartorna och att dessa kan laddas ner via en PC med hjälp av MapLoader. Förhoppningsvis går det bra att söka efter adresser, använda extern GPS m.m. i gratisversionen. Däremot kommer mer avancerad navigation (röstanvisningar etc.) att kosta pengar.
Programmet som man installerar i sin telefon kommer att finnas för nedladdning imorgon.

http://www.smart2go.com/en/index_html

Kostar all navigation pengar eller är det bara röststyrningen som kostar? Vanlig ruttplanering, är det gratis? Eller kan man bara titta på kartor manuellt med gratisversionen?

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleOne
Kostar all navigation pengar eller är det bara röststyrningen som kostar? Vanlig ruttplanering, är det gratis? Eller kan man bara titta på kartor manuellt med gratisversionen?

Det är både gratis att kolla på kartor manuellt samt ruttplanering... röststyrnig vet jag inte ännu då jag inte har en gps modul.. dock beställde jag en Nokia ld 3w idag så vi får se hur det funkar när jag får den :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag har en bluetooth GPS modul - testar just nu...
återkommer straxt

EDIT: finns inte till min telefon ännu...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Sådär fick hem min Nokia ld 3w... verkar funka perfekt enda grej som inte fungerade var ruttplanering med gps altsså att den visar vägen vartefter du är för att sedan beskriva vilken väg du ska svänga av osv.. det kostar pengar jag köpte 1 veckas licens kostade 60 kr och nu funkar skiten... ganska kasst.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Köpa licens

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sådär fick hem min Nokia ld 3w... verkar funka perfekt enda grej som inte fungerade var ruttplanering med gps altsså att den visar vägen vartefter du är för att sedan beskriva vilken väg du ska svänga av osv.. det kostar pengar jag köpte 1 veckas licens kostade 60 kr och nu funkar skiten... ganska kasst.

Hej RoleX!

Hur köpte Du licensen, via kort eller SMS?

Jag har försökt att köpa via båda men lyckas ej.

SMS ger felmeddelande och visar ett nummer, 72172?

Någon som vet?

Hälsningar,

Christian

Permalänk
Medlem

Nokia ld 3w ?? hur funkar den ? ska man kopla in den till n73 eller

Visa signatur

Stirna

Permalänk
Medlem

Använder Ld-3w å den funkar perfekt tillsammans med min n73 och tomtom6. Tycker att det här programmet inte når ända upp till tt6 nivå på "röstguidad navigering" området men som karta funkar det utmärkt.

Permalänk
Medlem

Re: Köpa licens

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cns
Hej RoleX!

Hur köpte Du licensen, via kort eller SMS?

Jag har försökt att köpa via båda men lyckas ej.

SMS ger felmeddelande och visar ett nummer, 72172?

Någon som vet?

Hälsningar,

Christian

Jag köpte den via sms, den skickade 6st sms á 10kr, rätt smidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stirna
Nokia ld 3w ?? hur funkar den ? ska man kopla in den till n73 eller

man kopplar inte den till n73 utan det är en bluetooth modul du kan ha den fickan om du vill.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Köpa licens

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag köpte den via sms, den skickade 6st sms á 10kr, rätt smidigt.

Tack för svaret.

Jag har lyckats lösa problemet. Betalade med ett annat kort istället (MasterCard istället för Visa), och då gick det helt plötsligt alldeles utmärkt.

Tror inte jag kan köpa via SMS, då jag ringer via företagsväxel och därmed behöver SMS:a, men först behöver förse detta med en 0:a först. Det verkar inte finnas möjlighet att ändra inställt SMS-nummer i programmet för detta.

Hälsningar,

Christian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sådär fick hem min Nokia ld 3w... verkar funka perfekt enda grej som inte fungerade var ruttplanering med gps altsså att den visar vägen vartefter du är för att sedan beskriva vilken väg du ska svänga av osv.. det kostar pengar jag köpte 1 veckas licens kostade 60 kr och nu funkar skiten... ganska kasst.

Ok, så då är gratisversionen helt enkelt ett kartprogram. Bra då behöver jag inte bry mej om att prova ens.

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleOne
Ok, så då är gratisversionen helt enkelt ett kartprogram. Bra då behöver jag inte bry mej om att prova ens.

japp det är ett kartprogram samt att man kan använda simulerat navigering gratis dock kostar "vanlig" navigering pengar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
japp det är ett kartprogram samt att man kan använda simulerat navigering gratis dock kostar "vanlig" navigering pengar.

Vad menas med simulerad navigering?

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleOne
Vad menas med simulerad navigering?

Först väljder du att du ska åka från punkt A till punkt B, då när du väljer simulerad navigering så får du upp en liten pil som rör sig i 50km/h från punkt A till Punkt B, samt med röst... jag vet inte vad det är bra för men finns gör den. jag har inte heller lyckats ändra på hastigheten för pilen tex från 50km/h till 100km/h eller liknande. Inte heller ändras pilens hastighet beroende på vilken väg den kör på utan den kör i 50km/h konstant. Lite som "autopilot" den kör och svänger själv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Måste programmet installeras på minneskortet om det är där man har kartorna? Eller kan man ha programmet på telefonen och kartorna på minneskortet?

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleOne
Måste programmet installeras på minneskortet om det är där man har kartorna? Eller kan man ha programmet på telefonen och kartorna på minneskortet?

Går utmärkt att göra så...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

haha jag köpte n95 8gb blackedition.. najs med gps tänkte jag..
så sj klart kostar skiten om man ska navigera..
totalt värdelöst.. iallfall så kör jag med route66 nu ist som är gratis navigering.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.