Permalänk

Tänker jag rätt?

Jag kommer att köpa en en bärbar inom ett par dagar.

Om jag prioriterar en snygg dator med god byggkvalitet, en bra skärm, bra tangentbord och låg ljudnivå så är Sony VAIO FE31 ett bra alternativ för 10392 som den kostar på Dustin ex moms. Har jag rätt eller finns det konkurrenter?

Om jag istället väljer att prioritera så mycket hårdvaruprestanda som möjligt för pengarna är en optimalt konfigurerad Zepto Znote 6615WD för 11.153,05 kr ex moms ett mycket bra val. Rekommenderar ni mig att titta på ytterligare någon bärbar i samma prisspann med 15.4 tums skärm (eller möjligen 17).

Fråga: hur skulle den nu omdiskuterade HP NX9420 stå sig prestandamässigt i spel (Oblivion eller motsvarande) mot Sonyn och Zepton om jag uppgrader ramminnet till 4 gig?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera denna om du har samma erbjudande på Expert Stormarknad som vi har här uppe.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093716

9999:- tar dom på Expert stormarknad.. i butikerna dvs inte på nätet.

Grymt trevligt pris.. har dock redan beställt min zepto så

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag skulle rekommendera denna om du har samma erbjudande på Expert Stormarknad som vi har här uppe.

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093716

9999:- tar dom på Expert stormarknad.. i butikerna dvs inte på nätet.

Grymt trevligt pris.. har dock redan beställt min zepto så

Köpte ovanstående dator idag och är riktigt nöjd Var på väg till JME för att köpa FE31M och precis när jag skulle åka såg jag reklambladet från expert och där sparade jag 3000 kr. Jag spelar nämligen inte utan ville bara ha en dator med grym skärm som kan köra Vista Premium.

Det "stora" minuset med den här dagen var att när jag körde "Vista Express" upgrade för att få ett ex av Vista för 250 kr så kraschade deras server precis när jag körde min kortbetalning. Hann inte få någon bekräftelse eller något men pengar hann dem ta har mailat moduslink, men kollar man på IDG så ska man nog inte hoppas på för mycket. Det iiriterar mig bara ingen stor summa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersz
Köpte ovanstående dator idag och är riktigt nöjd Var på väg till JME för att köpa FE31M och precis när jag skulle åka såg jag reklambladet från expert och där sparade jag 3000 kr. Jag spelar nämligen inte utan ville bara ha en dator med grym skärm som kan köra Vista Premium.

Det "stora" minuset med den här dagen var att när jag körde "Vista Express" upgrade för att få ett ex av Vista för 250 kr så kraschade deras server precis när jag körde min kortbetalning. Hann inte få någon bekräftelse eller något men pengar hann dem ta har mailat moduslink, men kollar man på IDG så ska man nog inte hoppas på för mycket. Det iiriterar mig bara ingen stor summa.

Hej!

Vad kul att det blev en Vaio efter allt ändå, grattis! Får hoppas att du blir lika nöjd som jag då, ler mer eller mindre hela tiden när jag använder min.
Vad fick du för version av Vista? Jag fick Business, inte Ultimate som jag skrivit i tidigare trådar. Måste fått något hjärnsläpp
Har försökt få ta på Moduslink både via telefon och mail men det har visat sig omöjligt, jag vill nämligen byta till Home Premium om det är möjligt. Microsoft support kunde tyvärr inte hjälpa mig.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Vi kan fortsätta diskussionen om Vista där om du har något att tillföra.

Dharmabum: Ursäkta för off-topic i din tråd!

Angående datorval slår jag också ett slag för Vaio, gör en sökning på mina inlägg för mer information. Lycka till!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.