Permalänk
Avstängd

Hur ofta rebootar ni era routrar?

Är era routrar stabila? har en d-link DIR-635 som jag inte behövt starta om förutom vid ändring i det trådlösta! annars går den 24/7.

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Aldrig :-). Kör m0n0wall på en pentium 200 Mhz. Hade dock en D-Link DI-624+ förut som var rätt instabil. Behövde väl startas om efter bara ett par dar.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

När jag körde m0n0wall på en Soekris net4801 så hade den nog högsta uptimen av alla datorer i huset.
Nu kör jag Debian Linux på samma hårdvara med egenkonfigurerat iptablesscript för att göra den till en transparent firewall, och den startas om lika lite nu.
Kör även DD-wrt på en Linksys WRT54GL men den startas om lite oftare, men endast pga att inställningarna ändras så den måste startas om, inte pga av att den inte fungerar.

Permalänk
Medlem

D-link DGL-4100, funkar mycket bra. Aldrig behövt starta om den pga strul. Dock har jag inga jättelånga uptimes.

Min förra netgear ville ha en omstart varje vecka minst :/

Permalänk
Medlem

Hade en D-link 624+ som jag aldrig rebootade, hade den igång i ett och ett halvt år utan att stänga av den nån gång eller att den tappa synken för den heller...

Permalänk
Medlem

Fick starta om min förra router 1 gång i veckan..

Nu äger jag en planex

Den har aldrig krånglat osv..

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk
Medlem

Har en D-link 604 som är varm nog att grilla korv på och har aldrig behövt reboota den.

Permalänk
Medlem

Kör gentoo på en PII 266 MHz:are. Har inte behövt starta om förutom vid kernelbyte då såklart

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Kör jag trådlöst så får jag starta om min linksys i bland. Vi bor bredvid en järnväg, och vissa tåg stör det trådlösa nätet av någon anledning. Funkar skitbra när man kör med TP dock. Min smoothwall-burk som inte används för tillfället behövde bara startas om efter vissa uppgraderingar. Annars så gick den 24/7 utan problem.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

har för tillfället en netgear wgt624 v3. köpte den för ca 3 månader sen och har inte behövt starta om den än.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Startar inte om förutom vid firmware upgrade. (m0n0wall)

Permalänk
Medlem

ALDRIG - har en Netgear FWP114, går som en klocka...

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Min DI-604 startar jag aldrig om. Min server matar den med +5V och den stängs aldrig av heller, då går routern offline.
Måste ja svara så kan det vara 3e månaden eller 3e året.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

När något strular.

Permalänk
Medlem

När jag råkar sparka till skarvdosan, skulle haft en utan knapp... annars aldrig, Ipcop...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]
Fick starta om min förra router 1 gång i veckan..

Nu äger jag en planex

Den har aldrig krånglat osv..

Är det en bra router? Har aldrig hört talas om Planerx förrut, men deras produkter verkar helt okej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

hade en 604a i lite mer än 3 år modemet och routen gav upp förförra veckan

spänningarna låg inte alls på vad de igebntligen skulle legat på 230v AC in i modemet och 5.10 in i routen finfina de där..

rebootades alldrig under 3 år hade ups på de o min burk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
Kör gentoo på en PII 266 MHz:are. Har inte behövt starta om förutom vid kernelbyte då såklart

Går att byta kernel utan att reboota

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Går att byta kernel utan att reboota

Tänker du på kexec eller liknande? Isf förlorar man väl ändå uptime så det kvittar

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Avstängd

Aldrig, kör xp maskin som gateway

Permalänk
Medlem

Kör med Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware hemma... Fungerar klockrent...

Sen kör jag även en likadan ihop med mitt ljusbord (Flying Pig Systems Hog iPC) och Hog3, både trådburet och trådlöst. Multicastar grymt mycket information och det har fungerat utan problem när man kört föreställningar.

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varje gång jag möblerar om hemma:

12:08P up 130 days, 19:06, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Är en gammal PII med Freesco.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Ja förr var det väl en gång i veckan. Tiden efter en gång i månaden. Nu har jag inte startat om på två månader. Borde väl ha en del att göra med firmware uppdateringarna. Kör en RANGEMAX NEXT WIRELESS-N ROUTER GIGABIT EDITION.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Aldrig, kör xp maskin som gateway

Det borde ju betyda att du startar om den åtminstånde en tisdag i månaden.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Aldrig, kör xp maskin som gateway

Låter osäkert.

Permalänk

reebotar ? när har en dgl 4100 gaming lounge. Väldigt nöjd..ha inte starta om den sen jag montera in den för en 2 år nu tror jag :S

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

Re: Hur ofta rebootar ni era routrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Är era routrar stabila? har en d-link DIR-635 som jag inte behövt starta om förutom vid ändring i det trådlösta! annars går den 24/7.

Vad har du för lina och hur belastar du den?

Permalänk
Medlem

Time: 22:04:12 up 47 days, 49 min, load average: 0.13, 0.05, 0.00
47 dagar sen jag installera den.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Clarkconnect, 241 Days 6 Hours 52 Minutes 55 Seconds

Visa signatur

Medlem #14