Är det här en bra speldator för 10k?

Permalänk

Är det här en bra speldator för 10k?

Tänkte beställa den här nu i veckan

Har inte hört så mycket negativt om Asus dessutom så verkar grafikkortet vara bra, vad tror ni om den här? Kan jag spela Hitman Blood money på den?

http://se.pricerunner.com/computing/computers/laptops/878684/...

Permalänk
Medlem

Ja det är ett bra grafikkort och låg upplösning på skärmen.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Jag har version 1 av F3T'n, och den är riktigt, riktigt dålig.
Får blue screen en gång per dag, fryshack i 10sekunder varannan dag, något piper från den konstant och massa annat skit.
Men jag antar att de har gjort en ny version(märker att det är en ny version för den här har en 160GB hdd istället för 120GB som det är i min) för att de har fixat alla barnsjukdommar.

Men när datorn väl fungerar så kör jag Battlefield 2 på medelinställningar, ögongodis av och 90% siktavstånd, går säker att höja grafiken något, men jag orkar inte ändra, tar sån tid att ladda om.
Så i slutändan så kan jag inte göra annat än att rekommendera dig att köpa den då jag är väldigt nöjd med prestandan som är i datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Jag har version 1 av F3T'n, och den är riktigt, riktigt dålig.
Får blue screen en gång per dag, fryshack i 10sekunder varannan dag, något piper från den konstant och massa annat skit.
Men jag antar att de har gjort en ny version(märker att det är en ny version för den här har en 160GB hdd istället för 120GB som det är i min) för att de har fixat alla barnsjukdommar.

Men när datorn väl fungerar så kör jag Battlefield 2 på medelinställningar, ögongodis av och 90% siktavstånd, går säker att höja grafiken något, men jag orkar inte ändra, tar sån tid att ladda om.
Så i slutändan så kan jag inte göra annat än att rekommendera dig att köpa den då jag är väldigt nöjd med prestandan som är i datorn.

Tråkigt att du har så mycket strul, borde du inte få en ny enligt garantin då när den är så fucked up? Jag beställde den i går kväll så nu är jag lite nojig att det kommer bli strul med min också. Vad tror du om Hitman 4 på denna dator, om du nu har lirat det?

Permalänk
Medlem

FT3

Den är bra i stort.
Dock så ska jag lämna tillbaks min. Anledningen till detta är att den blir så varm! Och det är inte undersidan som blir varm utan ovansidan, till höger om pekplattan, just där man har händerna när man skriver.

I övrigt så är det en bra dator. Tysta fläktar, bra skärm, bra prestanda, själva bygget känns åxå rätt så stabilt och tangetbordet sviktar inget. Bra med DVI och SPDIF ut åxå om man vill koppla till platt-tv och ljudanläggning.

Synd dock med värmen. Vet inte om ni andra får det åxå? Gissar att det är AMD proppen i den som alstrar värmen? Man har ju hört att AMD ska vara så mycket varmare än Intel. Och det verkar ju onekligen stämma. Detta är dock min första (och enda?) AMD så jag har inte så speciellt vetenskapliga belägg för detta.