Problem med ljud och utseende (försvunnit).

Permalänk
Medlem

Problem med ljud och utseende (försvunnit).

Min dator har börjat krångla rejält. Har inget ljud och står när jag ska in på volymkontrollen att inga aktiva mixerenheter är aktiva. Det är inte bara ljudet som krånglar utan utseendet på vissa saker som vissa fönster och "nedre kanten" med startmenyknappen byter utseende rätt vad det är.

Det är bara själva startknappen och aktivitetsfältet samt vissa fönster som har gammalt windows utseende. Själva startmenyn har XP-utseende. Har försökt att ändra men händer inget. Har sökt igenom med virus och anti-spyware program utan att hitta något. Vad är fel?

EDIT: Nu står det när jag försöker ändra till XP-tema att "Temat kunde inte läsas in eftersom tematjänsten inte körs". Man kan inte längre Xp-temat ens nu, det är borta ur menyn.

Permalänk

Man brukar få samma fel som du har fått när man stänget av svchost.exe, du har väl inte lekt med den?

Prova med att gå till kör och skriv services.msc och sätt på de tjänster som verkar ha stängts och slutat fungera.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Just nu funkar allt men så var det igår också. Får väl söka igenom efter virus en gång till och hoppas på det bästa.