Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
VIlken vinkel kör ni med? att sitta inne i bilen känns lite jobbigt, då man ser ratten + att vindrutan är så smutsig så man ser knappt ut xd

jag brukar köra med nästa vinkel, på motorhuven.

Ja kör med nästa efter det. Helt utan motorhuv.

Förresten hur trimmar man en bil i börjar?, om de går?

Permalänk
Medlem

Jag kör inne i bilen när jag "cruisar" och den som är närmast marken, där man bara ser 2 mätare när jag "rejsar"

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ja kör med nästa efter det. Helt utan motorhuv.

Förresten hur trimmar man en bil i börjar?, om de går?

tror du måste köra till en trimmeckarstudio för just din bilsort. Finns väl på lite olika ställen. (har aldrig gjort det så har inte så mycket koll )

(Förresten, offtopic, någon som vet om det kommit något klocktool till nvidiakort i vista? ) TDU har lite väl mkt fps drops;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om datorn startar om låter det som att det snarast är något av:
* Fel på drivrutiner
* Överhettning
* Hårdvarufel

Överhettning låter troligt faktiskt. Processor och GPU håller sig inom rimliga gränser för närvarande men nord- och sydbryggan känns lite väl varma efter spelande. Man kan knappt hålla fingret på nordbryggan i en sekund.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Jag kör inne i bilen när jag "cruisar" och den som är närmast marken, där man bara ser 2 mätare när jag "rejsar"

Samma här. "inne i bilen"-vyn är trevlig, men man ser inte så bra. Vid race vill man inte ta några risker och då är bumpercam bra.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Antingen huven eller "bumper-cam", oftast "bumper-cam" dock, ger en oerhörd fartkänsla

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Äh, vem vill köra bil när man har skaffat Ninjan?
vroom vroom!

Permalänk

Brukade köra tredjepersonvinkel, men kör numera bara från registreringsskyltvinkeln

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk

Jag har aldrig fattat hur man kan köra bumpercam, man har ju ingen överblick över vägen!!? Rätt som det är dyker något upp o då har man inte en chans att väja.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
Jag har aldrig fattat hur man kan köra bumpercam, man har ju ingen överblick över vägen!!? Rätt som det är dyker något upp o då har man inte en chans att väja.

Bumpercam är visserligen väl låg, vilket gör att man får sämre överblick, men å andra sidan är ju vyn helt obehindrad. Är väl en avvägningsfråga.

Vilken vy använder du själv?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Alltid bakom bilen. Man har man överblick och så ser man själva bilen o hur den uppför sig. Sen VILL jag se bilen som jag köpt för mina surt förvärvade dataspelsslantar

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk

Alla gillar olika,det som är så bra med valfri vy=)
Suger dock fetxxx när man köper en bil online,pengarna dras men bilen, borta.....grrrr!!

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Hur blir man champion? har typ klarat de flesta racen? måste man ha klarat "a millionears challenge" och "tour of the island" för champ eller? Vill ha tillgång till hardcore mode. Blev galet sugen på att lära mig å drifta nu.

Såg en del fina videos på youtube där folk driftade som aldrig förr, så försökte jag men de gick inte lika bra. Sen läste jag att hardcore mode är nödvändigt:P.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Eckim.
Gå in i ett av dina hus. Sen tror jag det är INFO - Game Progress. Där kan du kolla vad du behöver göra för att komma upp i champion som är 450(?) poäng dvs 45% game progress.

Tycker servern funkar dåligt idag. Det är svårare än vanligt att hitta medspelare, ser dem på kartan men dem dyker inte upp i körläget.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Är det bara jag som åker o åker...har jag tur ser jag nån online.
Skittrist när det är ibland ett par stycken, sen inga alls. Såg nåt tidigare i tråden om att man ser folk på kartan men sen när man kör, är en annan sak. kanske jag som gör fel.
rejsa mot en o tänkte tacka men då är personen borta och jag kan inte ens chatta. Annars är det grymt kul=) like it alot!

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swesoldier
Är det bara jag som åker o åker...har jag tur ser jag nån online.
Skittrist när det är ibland ett par stycken, sen inga alls. Såg nåt tidigare i tråden om att man ser folk på kartan men sen när man kör, är en annan sak. kanske jag som gör fel.
rejsa mot en o tänkte tacka men då är personen borta och jag kan inte ens chatta. Annars är det grymt kul=) like it alot!

Ungefär det jag sa i inlägget ovanför, idag tror jag servern fungerar dåligt.
Bäst tycker jag det är sena nätter, då får jag upp spelare snabbast (mindre belastning på servern?) och dem kan kör med är mer seriösa.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Har någon gjort en sweclockers klubb än?

Permalänk
Medlem

Jag får upp ett meddelande med att jag inte kunde connecta till TDU servern ungefär en gång i halvtimmen. Jag har precis fått spelet så jag undrar om det är nåt fel på mina grejor, eller om deras server är hårt belastad bara, eller om det "ska" vara så. Efter meddelandet är jag connected ändå och kan köra på som vanligt.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Avstängd

Vrf kan jag inte uppdatera spelet? Trycker yes knappen i den rutan som kmr upp där det står att en ny version är ute. Men sen så öppnas en ny internet sida upp och i den står det:

www.none.se
There is nothing here....
...... what did you expect to find?

Vrf kan jag ej uppdatera?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Vrf kan jag inte uppdatera spelet? Trycker yes knappen i den rutan som kmr upp där det står att en ny version är ute. Men sen så öppnas en ny internet sida upp och i den står det:

www.none.se
There is nothing here....
...... what did you expect to find?

Vrf kan jag ej uppdatera?

har du skrivit i fel tråd?
det finns ingen patch ännu

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silver
har du skrivit i fel tråd?
det finns ingen patch ännu

Ska du ha bildbevis också eller? Trodde du jag är helt loost och snackar om ett annat spel? :s

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

det finns ingen patch!

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

Det finns ingen patch

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Har klarat ca 60% av spelet nu och har klarat alla uppdrag på kartan men vad ska jag göra för att komma vidare? Om jag tex kollar på en karta över ön på nätet där tex. alla uppdrag finns och jag åker dit i spelet så kommer inte racen upp... Är det för att jag har missat något eller? Måste jag köpa mer kläder eller bilar för att fler race ska komma upp?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Uppdrag finns, men finns också uppdrag som att hitta alla vägar i spelet, åka 8000miles osv, du kan kolla i ditt chillout på info efter det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kul satt och körde Tour of the island igår, hade kört i 40 min. Så kommer network connection lost fram och jag dissas från spelet. Trodde jag skulle slå sönder mitt tbord. Fan vad arg jag blev!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Kul satt och körde Tour of the island igår, hade kört i 40 min. Så kommer network connection lost fram och jag dissas från spelet. Trodde jag skulle slå sönder mitt tbord. Fan vad arg jag blev!

Det hände mig också, vet inte hur långt jag hade kört men jag var på väg söderut igen iallafall där på västkusten... blev måttligt glad då!!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ska du ha bildbevis också eller? Trodde du jag är helt loost och snackar om ett annat spel? :s

vill du verkligen veta det?

Ja bildbevis tack det är alltid kul....
föresten känns som om du har fel fortfarande men men...

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Kul satt och körde Tour of the island igår, hade kört i 40 min. Så kommer network connection lost fram och jag dissas från spelet. Trodde jag skulle slå sönder mitt tbord. Fan vad arg jag blev!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Det hände mig också, vet inte hur långt jag hade kört men jag var på väg söderut igen iallafall där på västkusten... blev måttligt glad då!!

Vafan verkar som alla satt och körde Island Tour när serrvrarna fuckade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ska du ha bildbevis också eller? Trodde du jag är helt loost och snackar om ett annat spel? :s

Kör du med No-CD Crack, För det verkar drabba en del som gör det.

http://forums.eu.atari.com/showthread.php?t=55151