Råd till komponenter för, Gaming dator, Budget = 25000kr

Permalänk
Medlem

Råd till komponenter för, Gaming dator, Budget = 25000kr

Tjena!

Ny här på forumet, men läst många timmar senaste veckan, då jag komit på tankarna att skaffa mig en ny dator.

Min snart 4 år gammla dator har gjort sitt(still kicking) P4 2.26GHz Rambus bygge... hehe.

Iaf, så här ligger det till. Jag har läst och samlat information om alla komponenter till min nya dator och jag tror mig funnit vad jag vill ha.

Det är en grym dator med Sli, quad processor och med goda möjligheter för clockning.

Jag själv är en gaming entusiast :)..

Det jag ber om av er kunniga på forumet är råd angående komponenter för och nackdelar och eventuellt förslag på andra komponenter. Speciellt kring moderkorts valet, nätaggregat till 2st 8800GTX och om det är värt o lägga 500+ kr för ett bättre grafikkort än dom jag valt(som har 625MHz/2.1GHz)

Nu har ni fått lite rolig info dags för det roliga, här är datorn:

Chassi, GIGABYTE 3D Aurora 570 GZ-FA1CA-ASB ATX Full Tower Case, kanske... Lian Li PC-V1000 PLUS, silver.. 1768 kr (lian)

Moderkort, EVGA nForce 680i SLI (A1), nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 eller ett annat med 680i chipsetet. 2699 kr
eller ett Intel chipset.

Processor, Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/fläkt. 4590 kr

Nätagregat, Cooler Master Real Power 850W Pro. 1849 kr
eller
NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin. 1998 kr

Minnes moduler, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL4-4-4-12T eller något likvärt. 1895 kr

Grafikkort, (*2) Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTX-768-TV-DD" eller något billigare märke (samma specs). 5030 kr

Hårddisk, Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM. 1890 kr

Alt. Ljudkort, Creative SB X-Fi Gamer, Bulk.

(Obs. har läst om problemen med att High End minnen med en spänning på 2.3V + går sönder möjligen i samband med 680i chipset. Så det har jag läst på.)

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Är bara hemma på lunch nu så har inte så mycket tid. Har läst att 680i-kretsar är mindre bra på att överklocka Quad Core, men det kanske har löst sig. Har dock ingen länk till det för tillfället. Beroende på vad du ska köra för operativsystem så kanske det är läge att köra 4GB minne på ett så high-end system. Förr eller senare borde ju 64-bitars OS ta över eller iaf få bättre drivrutinsstöd osv och just nu ligger minnespriserna i absoluta botten. Kanske skulle satsa på aningen billigare minnen men 4GB istället. Absolut inget måste, dock värt att överväga. Vad gäller nätagg så behöver man inte överdriva.

Läsvärt!
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36066

Man kan dock ta något runt 700W för att vara på den säkra sidan.

xJom eller någon annan fyller nog på med åsikter snart.

//Nandi

EDIT: stavfel

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Läste hela artikeln direkt och det var klart läsvärt ska kolla upp några 700-750 W agg(för säkerhets skull).

Angående 680i chipset, så är jag lite förvirrad, dom säger att biosen har massa clock-vänliga inställningar och är jättepositiva till det så hur kan det vara dåligt att clocka quad-processorer med 680i?

och är ett Intel chipset något alternativ äns om jag vill ha Sli?

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Letade lite o fann iaf detta.

"Needless to say, quad core overclocking on the 680i platforms has been a huge disappointment until recently. There is a new hardware revision of the EVGA 680i board and the latest BIOS on the ASUS Striker now allows 400+ FSB operation."

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2954&p=5

Sen glömde jag att fråga vad du ska ha för kylning. Tuniq Tower?

EDIT: Har för mig att det går att köra SLI med moddade drivrutiner på andra kort, men det kanske är smidigare att köra på det kort du föreslagit

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Med andra ord så är det lugnt med 680i chipsetet?
eller finns det ett annat bra chipset för Sli?

Har inte tänkt på kylningen alls faktiskt( vet lamt), men om ni hjälper mig att komma med en bra lösning/konfiguration så tackar!

Är skeptisk till vattenkylning(har fördomar, med läkor o skit), men sen kanske jag bara inte vet bättre:)

Men om det blit lian-li chassit så är bara det en bra bit på vägen när det gäller kylningen med dom separata kanalerna för luft strömmen, eller hur?

misstänker att med alla tillbehör runt om kring datorn kommer jag nog upp i 27000=(

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Med andra ord så är det lugnt med 680i chipsetet?

Så länge du tar EVGA-brädan och ser till att få Rev. 2.
Eller om du tar Asus Striker Extreme istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
eller finns det ett annat bra chipset för Sli?

975X-chipseten klarar också av att köra SLI inofficiellt.
Favoritmoderkort där är:
Abit AW9D-MAX
Asus P5W DH Deluxe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Har inte tänkt på kylningen alls faktiskt( vet lamt), men om ni hjälper mig att komma med en bra lösning/konfiguration så tackar!

ThermalRight Ultra-120 + SilverStone FM121 är en suverän kombination:

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SILFM1...
https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=THULTR...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Är skeptisk till vattenkylning(har fördomar, med läkor o skit), men sen kanske jag bara inte vet bättre:)

Det går att lära sig, och det blir tyst och skönt, men det brukar bli lite dyrare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Men om det blit lian-li chassit så är bara det en bra bit på vägen när det gäller kylningen med dom separata kanalerna för luft strömmen, eller hur?

misstänker att med alla tillbehör runt om kring datorn kommer jag nog upp i 27000=(

Varför inte Cooler Master Stacker?

Ang. QuadCore, så är det väl så att det är Q6600 som inte är en så överklockningsvänlig processor. E6600 är faktiskt ett bättre val, så kan du klocka utav bara den, och hålla kvar budgeten på 25000 kr.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Tack för feedbacken!

EVGA-brädan och Asus Striker Extreme är båda uteslutna nu eftersom dom har mkt problem och det gillar vi inte...

Istället kollar jag på Abits alternativ som tex IN9 32X-MAX Wi-Fi.

Bra förslag på både kylning och chassi, men lian li chassit pc-V1000 verkar bättre, snyggare och billigare.

Varför är q6600 en dålig prolle, vill ju ha q6600(Quad) eller måste det va qx6700 då eller.. Tänkte att E6600 var ju grym på klockning så då e väl q6600 det med ist för QX6700 som kosta 3.5-4k mer:)

Fler som har förslag och ideér?

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Som det ser ur just nu skulle en E6600 överklockad slå en Q6600 överklockad i dom flesta spelen eftersom klockhastheten är högre och många spel inte stödjer flera kärnor, eller i alla fall inte effektivt utnyttjar dom. Men det finns dock några spel som äter mycket processorkraft (exempelvis Supreme Commander) och det är ju möjligt, om inte troligt, att alla spel inom en ganska snar framtid utnyttjar flera kärnor på ett effektivt sätt. Intel kommer dock sänka priset på Q6600 till typ 260$ i höst vad jag har hört. Så i princip skulle du kunna inhandla en E6600 nu och ha den hela sommarn och eventuellt i höst uppgradera till QuadCore om du känner att du behöver det då. Den totala kostnaden skulle ju blir i princip lika stor som om du köper en Q6600 nu direkt (E6600=2000kr + Q6600 i höst= ca 2500-3000kr). Dessutom kan du då sälja din E6600 för en tusing eller nått sånt

EDIT: Här är länk: Aggressive Intel Quad-core Price Cuts Before "Barcelona"

EDIT2: Länk till QC OC på P5W DH
Det är dock en QX6700 med upplåst multi. 345FSB

Mer info i duskussionsforum

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
EVGA-brädan och Asus Striker Extreme är båda uteslutna nu eftersom dom har mkt problem och det gillar vi inte...

Istället kollar jag på Abits alternativ som tex IN9 32X-MAX Wi-Fi.

Det är 680i-chipset som har problem, inte enbart de moderkorten.

Jag tror inte att Abits är så mycket mer problemfri, vad jag har läst mig till iallafall...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Bra förslag på både kylning och chassi, men lian li chassit pc-V1000 verkar bättre, snyggare och billigare.

Aye, sir. Men se till att ta plus-varianten, med fler fläktplatser.
https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx?Product=LIPCV1...
eller
https://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx?Product=LIPCV1...
beroende på vilken färg du föredrar.

Håller med Nandi om att Asus P5W DH Deluxe+QX6700 är mer intressant kombination.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Efter era förslag har jag ändrat mig lite och kollat å ert förslag på moderkortet "Asus P5W DH Deluxe".

Det blir inte en Quad iaf, blev klart övertalad av artiklarna att en E6700 alt. en E6600 är valet av prolle, vilken får ni hjälpa mig med.

Sen angående "Asus P5W DH Deluxe", så är det inte ett alternativ för den stöder inte Sli.

ska läsa mer om Abits alternativ som jag nämnt innan.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

En E6700 är det inte frågan om. Kanske misstog den för QX6700, för ja vet inte om E6700 var med i artiklarna? Totalt overpriced iaf. Ska du ha en dubbelkärnig och överklocka med hög budget så ska du ha en E6600 utan tvekan.

EDIT: stavfel

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Artiklarna handlade om q6600, men jämfördes med ett antal prollar bland annat E6600 och E6700, DÄR E6700 var bra bättre än E6600 enligt resultaten. (Bland annat i spel).

Idag har jag kollat upp chassin och nättaggregat mer ingående och lagt till ett till chassi och två nya aggregat.

Antec 182 (grym + billig + samma layout som Lian Li) och Hiper 730W, samt Tagan Easycon 700W

Detta är kul sammtidigt som riktigt irriterande när det kommer till moderkort.

Var helt inne på EVGA i början och efter läst alla problem med det o DET stora problemmet med att minnen går sönder tog jag avståd direkt.
Asus extrem striker har jag inte läst lika mkt om men "folk" säger det e problem med den med.

Och nu vet jag inte vad jag ska ha för moderkort och det e det viktigaste, suck..

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Artiklarna handlade om q6600, men jämfördes med ett antal prollar bland annat E6600 och E6700, DÄR E6700 var bra bättre än E6600 enligt resultaten. (Bland annat i spel).

Okej, sorry
Visst är E6700 bättre än E6600. Men vet inte om du jämfört priset? Den är klockad 266Mhz högre och är du inne på överklockning samtidigt som du inte vill slänga pengar i sjön så vill du inte betala 1000kr mer för det. Det var i alla fall vad jag menade med att den inte var aktuell. Trevligt att du hittat ett chassi. Vad jag vet så håller Tagan ännu högre kvalitet än Hiper, men både ska fungera utmärkt. Du behöver inte lägga mer än runt 1200-1600 på nätagg. Uppåt 2000 känns bara onödigt.

Moderkort är en djungel.. Det finns folk som har haft problem med alla moderkort. Vissa kan verka som om alla har problem med men så kan det omöjligt vara då sådant förmodligen skulle sluta säljas. Asus P5N-E SLI är ett sådant kort. Visst är problemtrådarna långa, men alla som skriver har ju knappast problem och mycket har löst sig med nya BIOS

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Är Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI eller ett striker ett bra alternativ som moderkort eller rekomenderar ni ngt annat high end moderkort.

Måste få några konkreta alternativ, så jag inte famlar runt i mörkret längre:)

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Vänta på xJom, han har mer kunskap än mig om moderkort. Läs recensioner så länge. Se om du hittar nått som du tycker verka passa dig.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Sen angående "Asus P5W DH Deluxe", så är det inte ett alternativ för den stöder inte Sli.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Är Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI eller ett striker ett bra alternativ som moderkort eller rekomenderar ni ngt annat high end moderkort.

Måste få några konkreta alternativ, så jag inte famlar runt i mörkret längre:)

Först och främst: Alla 680i-moderkort har haft omogna BIOS:ar. EVGA-brädan är dessutom omgjord hårdvarumässigt i en "Revision 2", som stöder QuadCore bättre.

Det andra är att Asus P5W DH Deluxe också stöder SLI, med drivrutiner som finns att ladda ner från entusiastsajter.

T ex: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=113613

Men - vilket även Nandi antyder - du får nog räkna med att uppgradera BIOS vilket moderkort du än köper. Asus har kräkts ut BIOS-versioner till P5N32-E SLI, men det verkar vara ganska stabilt nu. Dessutom är den förhållandevis billig och därför mycket prisvärd.

Ska du klocka så är inte E6700 ett alternativ, tycker jag.
E6600 kostar mndre och klockar lika mycket.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Jag tackar än så länge för era råd!
Jag beslöt mig för "Asus P5N32-E SLi" , 1999 kr.

Och nu är det bara kylningen som spiken ska slås in på och alternativ på bra skärmar ni rekommenderar.

Nu är bygget uppe i total: ca 20750 kr (utan skärm), så har lite kvar o leka med...

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Om du känner för att lägga ut 8 000 på en skärm så låter BenQ FP241W bra=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Jag tackar än så länge för era råd!
Jag beslöt mig för "Asus P5N32-E SLi" , 1999 kr.

Bra val!
Men var ska du handla egentligen? Det verkar dyrt...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=141175

Mitt råd är att dunka in prylarna i en varukorg hos prisjakt.se, för att slippa betala för mycket. Då har du mer pengar kvar till att köpa en bra bildskärm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Och nu är det bara kylningen som spiken ska slås in på och alternativ på bra skärmar ni rekommenderar.

Jag står fast vid min rekommendationer enl. ovan

Kylning: ThermalRight Ultra-120 + SilverStone FM121.

Ang. bildskärm, så håller jag med om att Benq FP241W är kung(http://www.trustedreviews.com/displays/review/2006/09/13/BenQ...), men om den blir för dyr, så är det

1) Nec 20WGX2Pro (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/nec_20wgx2_phase2.htm)
eller
2) Dell 2007WFP (http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1957640,00.asp)

som gäller. De ligger straxt under 5000 kr och har bra paneler.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=99016,147220

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Nu är min datorn-"komponentlista" färdig. Har ni några sista invändningar tex tror inte ngt kommer passa i chassit eller liknande så kom med dom nu.

Tack så mycket för all hjälp med att sätta ihop denna sjukajävel till dator...:D , Nandi och xJom.

Chassi, Antec Performance P182, 1290kr

Moderkort, Asus P5N32-E SLi, 1939kr

Processor, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt, 2059kr

Nätagregat, Tagan TG700-U35 Easycon, 1444kr

Minnes moduler, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D, 1669kr

Grafikkort, (*2) Asus Extreme GeForce 8800GTX. 5059kr

Hårddisk, Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM. 1959kr

Kylning, Scythe Quiet Drive. 369kr
och Thermalright Ultra-120, 469kr + Noctua NF-S12-1200, 189kr

Monitor, Nec 20WGX2Pro. 4734 kr

Alt. Ljudkort, Creative SB X-Fi Gamer, Bulk.

total: ca 26239 kr

Om en månad eller redan om 2 veckor kommer jag inhandla alla komponenter och jag orkar/vill inte vänta!

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Ja, jävlar...

Inga dåliga grejor!

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Riktig värsting Man blir riktigt sugen själv när man hjälper folk o skaffa grymma system hela tiden. Hoppas allt går smidigt och problemfritt nu!

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Kom på en fråga kring kylningen, varför rekommenderar du Silverstone FM121 ?

och var hade du tänkt den skulle plasseras, kombinerat med Thermalright Ultra-120?

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Silverstone FM121 har ett reglage där du kan sänka eller höja hastigheten och därmed ljudnivån vid behov, och dessutom blåser den rejält också. Fläkten fästs på CPU-kylaren så att kall luft går in mellan plattorna på kylaren. Då får man riktigt fina temperaturer och man kan då klocka högre. Kylaren har en medföljande lösning för fästandet av vilken 120mm-fläkt som helst.
Antar iaf att det var därför xJom rekommenderade den.

Se längst ner på denna sida

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

tänkte var ska man ha fläkt kontrollern.. den e vit o chassit svart :S

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
tänkte var ska man ha fläkt kontrollern.. den e vit o chassit svart :S

Göm den inne i chassit. Fäst upp den med buntband på lämpligt ställe, du ska ju inte skruva på den dagligdags...

/xJom

EDIT: Eller köp lite svart hobbyfärg...

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

hehe sant, men vad sägs som en Noctua NF-S12-1200, 189kr (stabil på 17dB(A) 81m3/h 1200RPM )

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

OK, men inte i närheten av kylningen med FM121, eftersom konverteringen mellan CFM och m3/h är 1,7. Dvs FM121 kan ge upp till 187 m3/h vid 2400 RPM.

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

ljudnivån måste ju vara högre då också, tänkte noctuan är en bra kompromiss, låg ljudnivå + okej kylning, blocket kyller grymt som den är och med en fläkt (noctua el Fm121, kvittar) så är det fett najs.

Och en annan fråga har jag, tänkte att det blir en mindre raptor hårddisk och en större lagrings hårddisk, min fråga är om en "raid edition" hårddisk kan användas "solo". Har jag förstått det rätt om en raid edition hårdisk bara är optimerad för det? men funkar löst med...

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Jo, men du har ju fortfarande möjlighet att väga av prestanda/ljudnivå med FM121:an, det var så jag tänkte. Men Noctua är ingen dålig fläkt, förståss...

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.