S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Hur gör man så att man kan bära mer?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Skaffa exoskeleton så kan du bära massor. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
För övrigt kolla in bilden från en av reaktorerna (ingen SS, riktigt foto), man ser att de verkligen varit trogna orginalet i filmen. Men kolla in växterna där o_0

http://www.stalker-zone.com/index.php?na...

Adressen leder bara till huvudsidan, var det där bilderna på riktiga reaktorn fanns? Eller?

Permalänk
Medlem

Hittade vapnet hos Wolf (tack för hjälpen)

Spelade 15 minuter till och tröttnade.

Permalänk
Medlem

exoskeleton - Är det en dräkt eller?

0.o

I alla fall så har jag kommit en ganska bra bit (tror jag)
Klarade i alla fall det superläskiga X18 labbet

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Adressen leder bara till huvudsidan, var det där bilderna på riktiga reaktorn fanns? Eller?

Sorry:

http://www.stalker-zone.com/index.php?name=ForumsPro&file=vie...

Permalänk
Inaktiv

Om någon är intresserad så byte jag ut OpenAL.dll i stalker mappen för att få ljud i windows X64 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som tänkt på de där underliga grunkorna till vänster i bilden. Som taget ur ett rymdspel :)... Annars så är det ruskigt likt stalker egentligen även om det är ett riktigt foto.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jo det är de där växterna som ser scary ut, skulle inte vilja äta sallad på dem - vem vet de kanske åter folk som sallad om man går dit

Men visst har de gjort bra miljöer, de är träffande lika, men också väldigt stämmningsskapande. Att gå runt i Yantars gråä bostadsområden är ju miljonprojektsbygge i kvadrat, deprimerande så det förslår därtill säkert helt verklighetstroget.

Permalänk
Citat:

Det är inga mutantväxter
Det är en staty eller nåt:

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Lite gameplay på maxat 1280x1024 4x aa dock har ju fuskat lite med texturerna med nvhp35, så har ganska hög prestanda.

http://www.veoh.com/videos/v551313aa9etGZS

*Edit Gillar inte när folk säger det ser fult ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Lite gameplay på maxat 1280x1024 4x aa dock har ju fuskat lite med texturerna med nvhp35, så har ganska hög prestanda.

http://www.veoh.com/videos/v551313aa9etGZS

Snyggt.
Men Halo musik...=/

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

AA fungerar ju inte i Stalker!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

@Datanusse Schysst att det var en staty i varjefall!

@Robbaz Jo det var snyggt, tycker inte heller att spelet kräver en toppdator för att se ok, särsk. med patch 1.0003 så flyter det bättre för mig. Men musiken speglade inte direkt min känsla när jag spelade där nere.

Permalänk
Medlem

sant - den musiken speglar inte stämningen i spelet

gör om - gör rätt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

http://www.veoh.com/videos/v556919yeY8s5ap

Walla, lite chernobyl med så kanske lite spoiler.

Permalänk
Medlem

Klart bättre musikval, särskilt för den sista tjernobyldelen.

New Dawn Fades, med Joy Division skulle kunna fungera med, men musiksmak är ju alltid knepigt. Metallica var i varje fall inte fel.

För övrigt kan jag rekommendera modden Redux1. Den gör att alla vapen gör mer skada på alla, du får bara småslantar i belöning, du blir hungrig oftare, fienden lämnar mindre med ammo efter sig (notera dock att det finns 1000 plugg till MP5 kpisten i torn i Garbage (vid fordonsuppställningsplatsen som skall försvaras mot banditer). Samt en massa annat smått och gott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Klart bättre musikval, särskilt för den sista tjernobyldelen.

New Dawn Fades, med Joy Division skulle kunna fungera med, men musiksmak är ju alltid knepigt. Metallica var i varje fall inte fel.

För övrigt kan jag rekommendera modden Redux1. Den gör att alla vapen gör mer skada på alla, du får bara småslantar i belöning, du blir hungrig oftare, fienden lämnar mindre med ammo efter sig (notera dock att det finns 1000 plugg till MP5 kpisten i torn i Garbage (vid fordonsuppställningsplatsen som skall försvaras mot banditer). Samt en massa annat smått och gott.

Försökte installera bil modden men och hade bindat så man startar bilen dock hänger det sig nån sekund efter jag kört iväg.

Måste testa Redux låter mer roligt Så fienderna tar mer skada också?

Permalänk
Medlem

du är duktig på att stänga av PSI-knapparna...det är det du visar mest av

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag behöver hjälp,
Har kört opatchat och nu uppdaterat till 1.0001 and och sen nu 1.0003 patchen

Läste om
Information about patch 1.0002 and 1.0003.
General
- Fixed problems with OS Vista 64.
- Added saved games converter.
- Added MOD Tools support.

Just den där save game convertern är jag ute efter då jag vet att inte sparningarna fungerar med nya uppdateringen,

Men vart är den?, Jag hittar den inte :S

Jag vill inte köra om 30 timmar

Hjälp uppskattas snarast. Vill fördriva tiden med stalker denna kväll

Mvh Thomas Blixt

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem

Den kommer väl först i den patch som ska komma nån gång i Juni eller nåt. Samma med det så kallade freeplay mode att spelet inte tar slut när man får en good ending.

Permalänk

Så ingen har den där save game convertern fast det står att den ska följa me?
Vart står det om det du nämnde HazZarD?

Deras hemsida?

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megatomten
Jag behöver hjälp,
// klipp //
Jag vill inte köra om 30 timmar
// klipp //
Mvh Thomas Blixt

Jag har spelat om spelet 2 ggr (en gång buggade det ur) 1 gång gick jag till Tjernobyl och kom inte tillbaka...

då valde jag att starta på nytt och göra allt jag inte gjort förrut...

det är alltså ingen nackdel - tvärtom, man hittar fler intressanta saker

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat i spelet nu.
Jag är inne på uppdraget där man ska hämta en portfölj och leverera det.
När jag väll kommer till "leverans" destinationen är de inte intresserade av att höra av mig, trotts att jag har portföljen.

blir tokig!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Vad kör ni för moddar människor?

Körde en "realism"-mod men den sög... något.
Behöver tips!

Permalänk
Medlem

Realismmodden är nog föregångaren till "Redux 1 modden". Det är en bra mod, fast smaken kan ju skilja förstås. Ja Robbaz, alla ta 140% i skada med Redux1.

Bilmodden verkar en del ha haft problem med, jag har inte fått den att fungera med Redux, trots försök.

Vad som fungerar med Redux är grafikmods (men redux har en del i sig redan), som vapen skins, nya zombieskins, nya hårkors, högupplöst mat (!) (fyra olika mods).

För egen del tycker jag att Redux är bra, moddarens egen reklamtext:

---QUOTATION---
This mod aims to make the game of S.T.A.L.K.E.R. more enjoyable by promoting realism, tactics, and longevity. Accomplished through extensive tweaking of default files, and various items added to the game, Redux is an extensive overhaul of the GSC PC game designed to please both the hardcore, and the casual, gamer.

The largest changes to S.T.A.L.K.E.R. come in combat, where firefights are now frighteningly realistic. Weapons are more powerful, enemies are more tactful, and bullets fly true-to-life. If you're the stealthy type, an array of integrated and attachable silencers that mask your attack from the foe will come in handy, as will the ability to equip them to many more weapons than normal. Armor will be your best friend, but will degrade more and more rapidly as you take fire, and you're no longer limited to the standard array: 9 new pieces of body armor have been added as a means to protect your miserable hide from the onslaught for another minute. Even artifacts will play a larger part in your survival, as you quickly realize your belt only has room for so many enhancements.

Even the economy is against you as you struggle against the Zone itself, with stalkers paying an all-time low for jobs offered, and just as ready to stab you in the back as to pay up. Weapons in the Zone have become little more than pieces of scrap, and traders are quickly getting sick of paying top dollar for old equipment. Enemies, too, have taken to using less ammunition, and you'll be hard-pressed to keep your handful of bullets in your pocket. Your one saving grace is in artifacts, what every stalker is here for. Traders will be glad to pay out many rubles for a high-grade artifact, and it's very much worth your time keeping an eye out for them as you attempt to regain your memory.

In recent years, the area around Chernobyl has gone from unstable to volatile, and anomalies that once agitated stalkers now kill them with deadly randomness. Invisible thanks to a new wave of radiation, traders have taken to stocking special radiation detectors to combat the growing threat.

S.T.A.L.K.E.R. Redux aims to make the Zone into the place we all wanted it to be, but be careful what you wish for, stalker. You just might get it.

Länk till modden:
http://z4.invisionfree.com/STALKERRE

@m3rnel: jag vet inte exakt vilket uppdrag det gäller, men det händer att uppdrag buggar. För egen del har det inte hänt med huvudlinjen, ännu.

Kolla noga att du går till rätt ställe. Ibland kan man få uppdrag av folk som man inte väntat sig. Till exempel vara tvungen att gå tillbaka till första tradern efter att ha gjort en sak utan att ha haft uppdrag av honom initalt.

Permalänk
Medlem

jag har testat och kör med några av dessa:

Faiakes MOD
SagerSTALK
CarryMod
BoltMod
StalkerHudMod

EDIT: stavfel

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Härligt, trodde inte det var någon som nappade på BoltMod.
Själv har jag kört med OLmod tidigare och nu Faiakes mod, båda är riktigt bra och gör spelet roligare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

save - du har gjort en del snygga Mod
- önskar jag hittade en full klocka med tid över på gatan så att jag kunde sätta mig och göra en del saker jag med...

OLmod är bra - men jag har inte installerat det då jag inte vet om mina saves fungerar med nya mods

ED; stavning

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Nu kanske detta redan nämts... Men det kommer komma fler spel i stalker-världen :D.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"