Nån som har testat Xbox 360 Wireless PC adapter

Permalänk

Nån som har testat Xbox 360 Wireless PC adapter

Tänkte köpa en sån och koppla in min x360 ratt till PCn, hur är den? Funkar den perfekt till PC spel eller är det fördröjningar eller liknande?

mvh

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan och visst funkar den bra (iaf för mig), är många som har haft problem med att all annan usb utrustning slutar att fungera med den. Ett annat STORT minus är att inte force feedbacken fungerar i datorn. Skall dock komma en uppdatering senare som löser det

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Jag har en sådan och visst funkar den bra (iaf för mig), är många som har haft problem med att all annan usb utrustning slutar att fungera med den. Ett annat STORT minus är att inte force feedbacken fungerar i datorn. Skall dock komma en uppdatering senare som löser det

Låter ju tråkigt det med att de andra slutar att funka, för jag har ju både mus och tbord där :/

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

köp och pröva, enda sättet!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis
Låter ju tråkigt det med att de andra slutar att funka, för jag har ju både mus och tbord där :/

Har: mus, tangentbord, webcam, dvdbrännare, fjärrkontrollsgrejs,mobil och annat krims krams inkopplat på usb. Men den funkar endå.

Så det beror nog på moderkortet, vet även att dom flesta som har problemet har kunnat fixa detta genom att koppla in den i en USB hub istället.

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Har: mus, tangentbord, webcam, dvdbrännare, fjärrkontrollsgrejs,mobil och annat krims krams inkopplat på usb. Men den funkar endå.

Så det beror nog på moderkortet, vet även att dom flesta som har problemet har kunnat fixa detta genom att koppla in den i en USB hub istället.

Får testa, tack för svaren. (=

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om den funkar till ps3? Mina andra USB-kontroller funkar utmärkt till ps3, dock är det inte i närheten av att vara av samma kvalitet som ps3 eller 360-kontrollen. Vore ju kul om man kunde ha 4 ordentliga kontroller om man har så många hemma.

Behöver man en adapter per kontroll, eller kan man ha flera kontroller på samma adapter?

Permalänk
Medlem

har också en sådan, o den har funkat prima, dock så använder jag en wireless gamepad (i overlord demot så fungerar forcefeedback:))

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
har också en sådan, o den har funkat prima, dock så använder jag en wireless gamepad (i overlord demot så fungerar forcefeedback:))

Synd då att inte kontroller har ForceFeedback, Vibrationer visst. Men ingen Force Feedback

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

hahahah stämmer rumblepack heter det väl elr nåt liknande

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

Köpte en Xbox 360 Wireless PC kontroll idag å den funkar bra..men nu funkar inte mitt headset längre..ljudet bara sprakar.headsettet är ett plantronics gamecom pro1.nån som har samma problem kanske??

Visa signatur

MaVeRiCk

Permalänk
Medlem

Ingen som har testat eller kan testa om de fungerar mot en GH3 guitar för Xbox 360 till pc?
sku vara rätt yber.

Permalänk
Medlem

Jag ska få min Xbox 360 Wireless PC adapter idag och tänkte bara höra ifall Xbox kontrollen blivit mer kompatibel sedan det skrevs i denna tråden. Har läst många trådar där det står att man inte får ut full effekt och att microsoft var lite förre sin tid m.m.

Men hur ser det ut idag, vad jag förståt så fungerar det perfekt till alla sport och bil spel efter man ställt in den rätt. Någon som skulle kunna ge mig en åsikt? Tänkt lira NBA Live, FIFA, Madden m.fl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neilz
Jag ska få min Xbox 360 Wireless PC adapter idag och tänkte bara höra ifall Xbox kontrollen blivit mer kompatibel sedan det skrevs i denna tråden. Har läst många trådar där det står att man inte får ut full effekt och att microsoft var lite förre sin tid m.m.

Men hur ser det ut idag, vad jag förståt så fungerar det perfekt till alla sport och bil spel efter man ställt in den rätt. Någon som skulle kunna ge mig en åsikt? Tänkt lira NBA Live, FIFA, Madden m.fl.

Jag har använt den till åtskilliga bilspel och några sportspel (nhl, fifa pes) och jag har inte märkt några konstigheter alls. Fungerar precis lika bra som min gamla sladdosa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Jag har använt den till åtskilliga bilspel och några sportspel (nhl, fifa pes) och jag har inte märkt några konstigheter alls. Fungerar precis lika bra som min gamla sladdosa.

Mmm, jag testade det precis och det fungerade hur bra som helst på NBA Live 2008 också. Hann bara testa som hastigast då det var på lunchen nu när jag är på jobb. Men får hårdtesta den senare under kvällen men verkar riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaVeRiCk75
Köpte en Xbox 360 Wireless PC kontroll idag å den funkar bra..men nu funkar inte mitt headset längre..ljudet bara sprakar.headsettet är ett plantronics gamecom pro1.nån som har samma problem kanske??

Den verkar störa Headsets, samma sak hände mig. Men jag löste det genom att sätta den i en USB-kontakt längre bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Ingen som har testat eller kan testa om de fungerar mot en GH3 guitar för Xbox 360 till pc?
sku vara rätt yber.

Kan koppla 360 gitarr kontrollen till pc lika lätt som Guitar Hero kontrollen som finns till pc till ett 360.
Sen ser kontrollerna dessutom exakt likadana ut på båda plattformarna, pc kontrollen har t.o.m xbox logan på sig..

edit:
Aldrig orkat prova själv för jag har inte brytt mig så hårt men borde man inte kunna ansluta 360 handkontrollen till pc via usb laddningskabeln? Inte så mycket till trådlöst då men en billigare lösning för pc och xbox360 ägare

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Aldrig orkat prova själv för jag har inte brytt mig så hårt men borde man inte kunna ansluta 360 handkontrollen till pc via usb laddningskabeln? Inte så mycket till trådlöst då men en billigare lösning för pc och xbox360 ägare

Det funkar inte då kontrollen bara laddas via USB-kabeln och inte skickar signaler i den. Vill man komma undan billigt ska man köpa den andra handkontrollen som har sladd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Joup dom med sladd funkar direkt utan probs Perfekt dessutom.. Har brukat dom ett antal gånger, bara att slänga min gamla gamepad.. kommer inte i närheten av en 360kontroll :=)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!