Ursprungligen inskrivet av xrm
Hej allihopa!
Nu är det så här att jag köpte en Lcd tv ifrån Dustin Home en Diboss 40".
Tv:n gick sönder efter 3 månaders användning ränder över hela panelen samt en bild som frös med nåra sekunders mellanrum... Tv:n skickas till Infocare för reparation.
Tv:n kommer tillbaks efter 2 veckor med ett utbytt moderkort.
Nu har samma fel uppstått igen.
Men Diboss nordic har gått i konkurs och har inget service avtal längre med Infocare.
Har kontaktat Dustin Home via telefon och får till svars skicka ett email till dom om önskemål.
Har gjort det 3 gånger nu under en 2 veckors period men inget svar!!!!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till?
Vad har jag för rättigheter som konsument?
Samt om dom reparerar tv:n igen och den skulle gå sönder på samma sätt strax efter garantin gått ut?
Har jag rätt att häva köpet den 3:e gången även fast det kanske händer efter ett halvår efter att garantin gått ut (1år)?
Jag har för mig att jag läst någonstans att 2 år gäller för ursprungsfel?
Gäller det även fast dom bytt moderkort?
Nu har jag i alla fall 5 månaders garanti kvar men denna tv är en tickande bomb som säkerligen går sönder igen.
Tacksam för svar
Mvh
Daniel