Trasig DiBOSS TV = Företag i konkurs

Permalänk
Medlem

Trasig DiBOSS TV = Företag i konkurs

Hej allihopa!

Nu är det så här att jag köpte en Lcd tv ifrån Dustin Home en Diboss 40".
Tv:n gick sönder efter 3 månaders användning ränder över hela panelen samt en bild som frös med nåra sekunders mellanrum... Tv:n skickas till Infocare för reparation.

Tv:n kommer tillbaks efter 2 veckor med ett utbytt moderkort.
Nu har samma fel uppstått igen.
Men Diboss nordic har gått i konkurs och har inget service avtal längre med Infocare.

Har kontaktat Dustin Home via telefon och får till svars skicka ett email till dom om önskemål.
Har gjort det 3 gånger nu under en 2 veckors period men inget svar!!!!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till?
Vad har jag för rättigheter som konsument?
Samt om dom reparerar tv:n igen och den skulle gå sönder på samma sätt strax efter garantin gått ut?
Har jag rätt att häva köpet den 3:e gången även fast det kanske händer efter ett halvår efter att garantin gått ut (1år)?

Jag har för mig att jag läst någonstans att 2 år gäller för ursprungsfel?
Gäller det även fast dom bytt moderkort?

Nu har jag i alla fall 5 månaders garanti kvar men denna tv är en tickande bomb som säkerligen går sönder igen.

Tacksam för svar

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Ring till konsumentombudsmannen i din komun o fråga.
Lättast så.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Testa annars att ringa dustin home igen och fråga vad dom håller på med.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Även om garantin inte skulle gälla så har du ju ditt skydd enligt konsumentköplagen vilket borde täcka det här felet. Din rätt enligt konsumentköplagen har du gent emot säljaren (Dustin). Kan de inte laga TV:n kan de kanske fixa en ny eller annan likvärdig, eller så kan du kanske få häva köpet.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Har du köpt den av dustinhome som privatperson så är det deras problem att hjälpa dig!

Permalänk
Medlem

Andra företag byter ut DiBoss-aparaterna direkt...

Permalänk
Graded.se

DiBoss har alltid haft kända kvalitets brister!

Rekomenderar dig att byta ut skrället mot något annat!

Kan inte annat än att beklaga problemet du har fått =/ Alltid klurigt / Virrigt när företag går i konkurs. Men då du köpt Tvn av dustin så är det deras ansvar!

Har jobbat mycket med DiBoss förut ( strax innan KK ) och dom har aldrig varit riktigt vettiga i varken support eller service!

Permalänk
Medlem

Dustin bör sköta alla serviceåtaganden. Andra företag som sålt DiBoss, till exempel Expert, kommer att ta hand om det själva.

Sen att man kanske borde insett att DiBoss var ungefär lika lyckade att sälja som Jensa är väl en annan femma.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Trasig DiBOSS TV = Företag i konkurs

Det är ett fel i varan enligt 16§ konsumentköplagen, detta ger dig rätt till ett avhjälpande av felet enligt 26§. Jag förmodar att du har 1 års garanti genom Dustin Home, detta betyder enkelt sagt att Dustin Home har bevisbördan för felet, de ska alltså bevisa att du har haft sönder varan genom ett felaktigt användade.

Efter garantitiden på ett år har gått ut så har du 3 års reklamationsrätt mot Dustin Home enligt 23§. Reklamationsrätten skiljer sig från garantirätten genom att du som köpare har bevisbördan för att inte du har haft sönder tvn, detta är dock inte så illa som det låter, vanligtvis räcker det med att konstatera att det itne finns någon "yttre åverkan" på varan, dvs att du har tappat den, slagit i den osv.

Säljaren, dvs. Dustin home, svarar för ursprungliga fel, fel som fanns då du fick varan. Det är detta som garantirätten vanligtvis innefattar och som reklamationsrätten alltid innefattar, 20§. Ursprungliga fel är fel som inte uppstår genom ett felaktigt användande eller "yttre åverkan". Om ett fel uppkommer inom 6 mån från det att du fick varan så anses det alltid som ett ursprungligt fel enligt 20a§ (vilket på vanlig svenska betyder att Dustin Home har ett mycket högt beviskrav om de hävdar att varan gått sönder genom felaktig användning eller yttre åverkan).

Vem är det då som du har rätt att få hjälp av? Jo det är givetvis Dustin Home som du köpte varan av, det ligger på deras bord att fixa din tv eller förmedla en reparationstjänst till dig, givetvis helt utan kostnader för dig. Du vänder dig alltså till Dustin Home och kräver att de hjälper dig med felet, sen får dom antingen fixa en reparation för din tv eller om det av någon anledning inte går ge dig en ny likvärdig tv eller ge dig dina pengar tillbaka.

Vad har du då för möjligheter att få tillbaka pengarna alternativt en ny tv direkt? Deta regleras i 26§ och beskriver bl.a. att du kan kräva det istället för en reparation om en reparation skulle betyda väsentlig olägenhet för dig. Detta brukar beskrivas som så att säljaren har 2-3 försök på sig att reparera varan och att dröjsmålet för detta ska vara max 2-4 veckor per tillfälle. Jag har inte riktigt koll på vad de normala gränserna rent konkret anses vara, om du verkligen vill veta det är det nog bäst att du vänder dig till din lokala konsumentvägledare.

Alltså:
Dustin Home är skyldiga att hjälpa dig så länge inte du har haft sönder tvn, ring upp igen och förklara problemet och tryck på att du vill ha en lösning på problemet. Min erfarenhet av Dustin Home är mycket god, de brukar inte krångla för att blåsa en kund utan de gånger det tar stopp så brukar det vara för att kommunikation mellan dem och tillverkaren är dåliga eller att de av någon anledning tror att det inte är ett ursprungligt fel. Det ska givetvis inte påverka dig som konsument men man får ändå räkna med lite sånt ibland.

Stå på dig och tar det stopp igen så ska du be att få tala med någon annan handläggare och efter det en person högre upp på Dustins support.

Lycka till!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrm
Hej allihopa!

Nu är det så här att jag köpte en Lcd tv ifrån Dustin Home en Diboss 40".
Tv:n gick sönder efter 3 månaders användning ränder över hela panelen samt en bild som frös med nåra sekunders mellanrum... Tv:n skickas till Infocare för reparation.

Tv:n kommer tillbaks efter 2 veckor med ett utbytt moderkort.
Nu har samma fel uppstått igen.
Men Diboss nordic har gått i konkurs och har inget service avtal längre med Infocare.

Har kontaktat Dustin Home via telefon och får till svars skicka ett email till dom om önskemål.
Har gjort det 3 gånger nu under en 2 veckors period men inget svar!!!!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till?
Vad har jag för rättigheter som konsument?
Samt om dom reparerar tv:n igen och den skulle gå sönder på samma sätt strax efter garantin gått ut?
Har jag rätt att häva köpet den 3:e gången även fast det kanske händer efter ett halvår efter att garantin gått ut (1år)?

Jag har för mig att jag läst någonstans att 2 år gäller för ursprungsfel?
Gäller det även fast dom bytt moderkort?

Nu har jag i alla fall 5 månaders garanti kvar men denna tv är en tickande bomb som säkerligen går sönder igen.

Tacksam för svar

Mvh
Daniel

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Ringde till Dustin Home i Tisdags igen och frågade varför jag inte hade fått någon respons på mina mail.
Deras förklaring var att dom inte hittat en lösning på problemet.

Lösningen skall eventuellt gå till så att jag kommer få ett Demo exemplar av något annat fabrikat en utbytes tv och det kan dröja upp till 3 veckor till.
Detta förslag gillar jag inte alls då denna tv som jag köpt har löstagbara högtalare, det var en av anledningarna till att jag köpte den för att få en mer monitor "look".
Och mig veterligen så sitter det inbyggda högtalare på de flesta LCD-TV apparater.
Eventuellt kanske dom skulle kreditera tv:n men den chansen verkade väldigt liten enl killen jag pratade med.

Jag föreslog även en kreditering och att jag köper en annan tv av dem men det gick tydligen inte det heller.

Jag tycker att 6 veckors väntetid för att lösa ett problem är för lång tid.
Har även försökt att få tag i kommunens konsumentvägledare utan resultat.

Jag förstår att när ett företag går i konkurs blir det problem för både ÅF och konsument, men jag tycker Dustin Home har behandlat mitt ärende på ett dåligt sätt.
Ett enda litet mail eller något ifrån deras sida under dessa veckor att dom undersöker saken eller dyl hade gjort mig på betydligt bättre humör.

Permalänk
Medlem

Har samma problem dock har jag köpt min tv av JME-Data tyvärr.

Skärmen flimrar till och ger en skakig bild i ett tiotal sekunder innan den helt försvinner, oavsett inkälla, kabel-tv eller dator.
Känns helt klart som någon form av grafikstyrningskrets och det skedde innan två år, dvs ska falla under konsumentköplagen.

JME-Data och InfoCare hade skärmen i dryga 3 månader innan jag ens kunde få beskedet att InfoCare inte kommer att laga den då DiBoss konkat.
JME-Data hävdar dessutom att den typen av fel inte är att se som ett fabrikationsfel och vill därmed inte ersätta den. Jag undrar vad dom menar att det är för typ av fel som uppstår i en tv efter 1,5 år utan yttre åverkan om det inte är ett tillverkningsfel?
Det är nästan skrattretande, man ska alltså räkna med att en lcd-tv ska gå sönder efter 2 år eftersom den bara kostade 11500kr, jag menar det är ju inte så mycket pengar?

JME-Data har visat extremt lite vilja att avhjälpa problemet och har dessutom varit korta och otrevliga. Dom visar inga som helst tecken på att vilja ta ansvar för sålda produkt trots att jag påvisat reklamationslagstiftningen i Konsumentköplagen.
Nu efter 3 månader har jag tröttnat på detta pajasföretag och anmält JME-Data till Allmämna Reklamationsnämnden för deras totala brist på intresse att stå till svars för de felaktiga produkter de sålt.

Dustin har jag alltid hört bra om när det gäller felaktiga produkter, flera av mina polare som använder dom inom jobb säger bara gott om dom så det borde lösa sig för dig. Till skillnad från Jme-data där jag nu i efterhand bara har hört dåliga historier...

Min skärm står nu hos InfoCare som vägrar att skicka tillbaka den till mig om jag inte betalar 700kr i frakt och undersökningskostnad eftersom inte DiBoss betalar detta. Dom verkar inte heller få någon bra dialog med JME då jag fått agera mellanhand i all konversation dom sinsemellan trots att skärmen som sagt enligt Konsumentköplagen ytterst är Återförsäljarens ansvar, inte Tillverkarens och allra minst mitt problem.
Men det är klart, JME kanske inte svarar under Svensk Lagstiftning...Eller också håller kanske även dom på att konka...

Hoppas det löser sig för dig, du ska inte behöva godta en begagnad produkt när din skärm är såpass ny, stå på dig!

Jag vill verkligen varna för att handla av oseriösa JME-Data, välj en annan återförsäljare om ni kan!

//Mårten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrm
Tack för alla svar!

Ringde till Dustin Home i Tisdags igen och frågade varför jag inte hade fått någon respons på mina mail.
Deras förklaring var att dom inte hittat en lösning på problemet.

Lösningen skall eventuellt gå till så att jag kommer få ett Demo exemplar av något annat fabrikat en utbytes tv och det kan dröja upp till 3 veckor till.
Detta förslag gillar jag inte alls då denna tv som jag köpt har löstagbara högtalare, det var en av anledningarna till att jag köpte den för att få en mer monitor "look".
Och mig veterligen så sitter det inbyggda högtalare på de flesta LCD-TV apparater.
Eventuellt kanske dom skulle kreditera tv:n men den chansen verkade väldigt liten enl killen jag pratade med.

Jag föreslog även en kreditering och att jag köper en annan tv av dem men det gick tydligen inte det heller.

Jag tycker att 6 veckors väntetid för att lösa ett problem är för lång tid.
Har även försökt att få tag i kommunens konsumentvägledare utan resultat.

Jag förstår att när ett företag går i konkurs blir det problem för både ÅF och konsument, men jag tycker Dustin Home har behandlat mitt ärende på ett dåligt sätt.
Ett enda litet mail eller något ifrån deras sida under dessa veckor att dom undersöker saken eller dyl hade gjort mig på betydligt bättre humör.

Gör som Ofrank annars nämligen gå till ARN med ditt ärende för du ska inte behöva godta en vara i utbyte som inte motsvarar den du har nu nämligen med löstagbara högt så påtala detta för Dustin och vill dom inte gå dig till mötes på ett för dig förnöjsamt sätt så talar du om för dom att då blir det ARN isf så kanske dom ger med sig för tyvärr får man ibland bråka lite för att få sin lagstadgade rätt.

Permalänk
Medlem

Sådana här fall är väl aldrig lätta att hantera. Att "andra företag" byter ut DiBoss direkt låter udda, med tanke på att företaget har konkat och inte längre skeppar ut nya TV's.

Vad jag vet har DiBoss alltid haft service via Infocare, men om Infocare nu står där utan ersättning från DiBoss så blir det återförsäljarens uppgift att hantera garantiärandena, vilket inte alltid kan skötas över en natt.

Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij
Sådana här fall är väl aldrig lätta att hantera. Att "andra företag" byter ut DiBoss direkt låter udda, med tanke på att företaget har konkat och inte längre skeppar ut nya TV's.

Vad jag vet har DiBoss alltid haft service via Infocare, men om Infocare nu står där utan ersättning från DiBoss så blir det återförsäljarens uppgift att hantera garantiärandena, vilket inte alltid kan skötas över en natt.

Hoppas det löser sig!

Ahh, såg att mina kommentar är ju öppen för feltolkning Vad jag menade är att om man köpt den från t.ex Webhallen så byter de ut DiBoss direkt. Det handlar väl egentligen mest om hur mycket info återförsäljaren fått, men vet man om att inget serviceföretag eller tillverkare kommer att åtgärda enheten får man ta smällen själv (som företag).

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med Dustin igen.
Det dom hade att erbjuda mig var en begagnad Plasma tv som inte uppfyller mina önskemål på något sätt.

Dom gick med på en retur av tv:n för felsöknings eventeullt reparation.
Fick hem en fraktsedel där det står att tv:n måste skickas på pall.
Ringer upp Dustin och frågar går det bra att åka till er och lämmna den?
Till svar fick jag att det gick inte.

Jag är en privatperson och inte ett företag jag besitter inte en pall i min ägo.
Jag har inget körkort och har således svårt att införskaffa mig en lastpall.
Dock har jag lyckats få tag i en men kruxet är ju inte slut än, nu måste jag även köpa spännband så jag kan spänna fast kartongen på pallen samt åka och hämta pallen.

Fraktsedeln jag fick var bara giltig i 2 veckor enl deras bifogade brev.
Jag jobbar hela dagarna samt ibland sena kvällar.
Tid är svårt att skaffa men tjejjen på deras support tyckte att det var minsann mitt problem.

Jag tycker Dustin är ett bra företag med resonabla priser samt snabb frakt men denna upplevelse har avtänt mig lite.

Jag hoppas denna härva löser upp sig.

Permalänk
Medlem

Bara att kontakta Dustin igen och tala om för dom att du tänker begära ersättning för alla merkostnader du har haft pga detta vilket du också har rätt till.

Så tala om för dom på Dustin att du måste ta ledigt från jobbet för att fixa detta och det kommer Dustin att få stå för och tyvärr om dom trilskas så tala om för dom att isf får ni koma och hämta den hemma hos mig eler lösa detta problem på ett för mig förnöjsamt sätt som inte kostar mig något alls.

Om den ersättningsvara du erbjuds inte är likvärdig den felaktiga varan så begär du hävning av den felaktiga varan och ska ha tillbaks köpesumman minus ev avdrag för den nyta du ändå haft av varan.

Råder dig även till att skriva på http://www.fairshopping.se där du kan ställa företaget mot väggen och sedan förhoppningsvis få nått svar ifrån dom för dålig reklam är det sista ett företag vill ha.

Tycker Dustin har blivit sämre på senaste tiden och kan det ha att göra med at dom verkar satsa rätt hårt på tvreklam som kanske inte betalat sig?

Permalänk
Medlem

Kontakta MikaelC här på forumet och kolla om han kan hjälpa till.
Det här var dålig skött av Dustin, nått man bör ha i bakhuvudet vid köp framöver.

MikaelC: http://www.sweclockers.com/profil/?id=67784

Permalänk
Medlem

Dustin är bra, det är faktiskt dessutom tillverkaren som ska tillhandahålla garantin, dustin kan ju inte ge killen en ny tv bara så där, då dustin har inte tillverkat dessa..

Enda jag personligen kan tänka mig är att de kan bekräfta problemen med tvn, men sen är det upp till någon annan att tillhandahålla en ny tv.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

ODDNAME, din inställning är verkligen märklig.

xrm har köpt produkten av Dustin och ingen annan, det är alltså Dustin som ska sköta eventuellt utbyte/reparation inom garantitiden, om det inte kan lösas på annat sätt.

Carinci har dessutom på detta forum sagt att Dustin står för garantin under hela den tid som anges under garantilängd för respektive produkt, om inte tillverkaren gör det. Detta sa han i samband med att Dustin sålde en HD utan tillverkargaranti (avsedd för USA) till mig. En tråd startades av mig om detta och här är länk till Carincis inlägg:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=700...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Dustin är bra, det är faktiskt dessutom tillverkaren som ska tillhandahålla garantin, dustin kan ju inte ge killen en ny tv bara så där, då dustin har inte tillverkat dessa..

Enda jag personligen kan tänka mig är att de kan bekräfta problemen med tvn, men sen är det upp till någon annan att tillhandahålla en ny tv.

Ehh? Dags att läsa på vad Konsumentköplagen säger kanske? Länk finns i min sig om du vill studera den.

Multiman Finns tyvärr folk här som lämnar desinformation eller vad ska man annars kalla det när dom uttalar sig så tvärsäkert på hur saker och ting fungerar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ehh? Dags att läsa på vad Konsumentköplagen säger kanske? Länk finns i min sig om du vill studera den.

Multiman Finns tyvärr folk här som lämnar desinformation eller vad ska man annars kalla det när dom uttalar sig så tvärsäkert på hur saker och ting fungerar?

Om man ser till ett normalt ärende så har han faktiskt rätt. Normalt sett är ju butiken endast en mellanhand mellan tillverkaren och kunden och butiken vänder sig direkt till tillverkaren för att få produkten lagad. Därmed blir det i dessa fall ingen kostnad för butiken mer än handläggningen av ärendet.

Problemet är ju just att företaget gått i konkurs och det är endast i dessa fall som butiken behöver stå för garantin.

Vad jag vill komma till är att även om han inte har rätt i just detta fallet så har han inte helt fel.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Konsumentköplagen gäller ALLTID och den säger att du som konsument har rätt till ersättning för ALLA utlägg i samband med reklamation och dessutom skall du inte alls behöva vända dig till ngn annan än säljaren.

Detta är en tvingande LAG alltså inte dispositiv, det innebär att oavsett vad handlaren skriver i sina köpvillkor gäller konsumentköplagen över dessa eftersom de är tvingande lag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Om man ser till ett normalt ärende så har han faktiskt rätt. Normalt sett är ju butiken endast en mellanhand mellan tillverkaren och kunden och butiken vänder sig direkt till tillverkaren för att få produkten lagad. Därmed blir det i dessa fall ingen kostnad för butiken mer än handläggningen av ärendet.

Problemet är ju just att företaget gått i konkurs och det är endast i dessa fall som butiken behöver stå för garantin.

Vad jag vill komma till är att även om han inte har rätt i just detta fallet så har han inte helt fel.

Fel, fel, fel så ställ dig i skamvrån och läs igenom hela KKL 10 ggr innan du postar här igen rörandes konsumenträtt ;).

Permalänk
Medlem

Konkurs + DiBoss LT-20GHM 20" som inte funkar, ARGH.
Köpte min från Dustin Home också. Natten till 10 juni började min skärm krångla rejält. Skickade email den på kvällen och ringde dit under måndagen.
Skickade email nr 2 nu i måndags.

Dustin Home hade flera olika DiBoss skärmar när jag beställde min.
Men innan jag ens hann hämta ut min skärm från posten så hade alla dessa DiBoss skärmar försvunnit från DiBoss hemsida.

Xrm & Ofrank, hur har det gått för er?

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem

Hej D_River.

Lyckades få iväg min pall igår så jag vet inte riktigt ännu.
Men hojtar till så fort jag vet något.

Permalänk
Medlem

Grattis + Tackar xrm.

Jag kommer att skicka skärmen i original kartongen, dvs utan pall, den e ju bara 20"
Jag hoppas at jag kan byta till en http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010108508
HDMI är ett måste.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem

Fick idag reda på att Dustinhome krediterat min tv och får hela köpessumman tillbaka.

En mycket bra lösning tycker jag.
Detta resulterar i att jag kommer köpa en ny tv ifrån dom då jag vet att företaget tar sitt fulla ansvar vid ev strul.

Mycket bra Dustinhome tummen upp!

Permalänk
Snusfri

Helt klart bra gjort av Dustin, vilket jag iofs förväntade mig av ett så pass stort och seriöst företag som dom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mor_tuta
Helt klart bra gjort av Dustin, vilket jag iofs förväntade mig av ett så pass stort och seriöst företag som dom.

Tsss, forumtråden kan säkert ha bidragit.

Risigt att de tvingade dig att skaffa en pall, kom posten och hämtade pallen eller? Jag returnerade en CRT-TV till Netonnet för drygt ett år sen, den kom antagligen på pall.. Levererades ut av Posten som kom med skåpbil, när de skulle hämta den kom en trevlig kille med en lastbil och en tralla, vi hjälptes åt att ta ner tvn för trapporna.
Men det var aldrig nåt tal om att jag själv skulle skaffa en pall!?

Hmm, läste nu att det stod på fraktsedeln... Du kanske skulle snackat med posten först?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag ska skicka iväg min i morrn.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-