Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Johan, du vet inget bra ställe man kan läsa om ert företag?
Jag har kollat hos min internetbank, nordnet där jag brukar köpa aktier m.m. men jag tycker att det är väldigt klent med information om er där. Jag har även kollat på firstnorth danmark där jag tycker att det är lika dåligt med information.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
vad jag vet i huvudet är att på den danska sidan så kan du gå in under investor länken och där har du lite samlad info

som sagt det svenska bolaget är helt ointeressant då det bara används som ett förkläde utemot den svenska marknaden,

MVH
Johan

Vem det nu än är som är informationsansvarig så hade en bra förklaring om bolaget hjälpt en massa.

Jag blir lite fundersam. Alla som köpt en Zepto har de handlat genom det svenska bolaget, om det nu är förklädet, eller är det de danska bolaget? Så om kunderna står i det svenska bolaget då är det ju lätt att sänka den svenska delen och sen köra på som inget har hänt. Tänker då på DiBoss för att ta ett aktuellt bolage där den svenska delen är borta medans de lever vidare i andra länder.

Sen är jag mycket nyfiken på kassalikviditeten i det danska bolaget. Det är svårt att finna information. Jag blir aningen förvånad att kassalikviditeten förändrades så snabbt i det svenska bolaget och nu allt flyttas utomlands. Speciellt då det är hopplöst att finna likvärdig information för det danska bolaget.

Så jag har inte blivit klokare.

Som aktiesparare och aktiv i aktiespararna så får jag mycket skumma vibbar.

Sen som webnisse känns websidan lite för billig, det gör saken mer osäker i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Vem det nu än är som är informationsansvarig så hade en bra förklaring om bolaget hjälpt en massa.

Jag blir lite fundersam. Alla som köpt en Zepto har de handlat genom det svenska bolaget, om det nu är förklädet, eller är det de danska bolaget? Så om kunderna står i det svenska bolaget då är det ju lätt att sänka den svenska delen och sen köra på som inget har hänt. Tänker då på DiBoss för att ta ett aktuellt bolage där den svenska delen är borta medans de lever vidare i andra länder.

Sen är jag mycket nyfiken på kassalikviditeten i det danska bolaget. Det är svårt att finna information. Jag blir aningen förvånad att kassalikviditeten förändrades så snabbt i det svenska bolaget och nu allt flyttas utomlands. Speciellt då det är hopplöst att finna likvärdig information för det danska bolaget.

Så jag har inte blivit klokare.

Som aktiesparare och aktiv i aktiespararna så får jag mycket skumma vibbar.

Sen som webnisse känns websidan lite för billig, det gör saken mer osäker i mina ögon.

som jag skrev innan, ni är välkommna att maila/ringa Peter Erlandsson om ni har några frågor angående bolaget, jag är inte så pass insatt så att jag kan ge ut detaljerad information om hur allt är upplagt

MVH
Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek

Sen är jag mycket nyfiken på kassalikviditeten i det danska bolaget. Det är svårt att finna information. Jag blir aningen förvånad att kassalikviditeten förändrades så snabbt i det svenska bolaget och nu allt flyttas utomlands. Speciellt då det är hopplöst att finna likvärdig information för det danska bolaget.

Som aktiesparare och aktiv i aktiespararna så får jag mycket skumma vibbar.

Sen som webnisse känns websidan lite för billig, det gör saken mer osäker i mina ögon.

Här har du lite information i alla fall:

http://euroinvestor.se/Stock/News.aspx?StockId=597376

Se "Internationella nyheter", där är lite pressmeddelanden

Prospekt m.m ligger på danska sidan (zepto.dk). Se "investor" längst upp

Permalänk
Permalänk
Medlem

På den danska sidan finns årsrapporten (http://www.zepto.dk/Files/15_Zepto_årsrapport_2006.pdf) för år 2006 under "Investor" länken. Där nämns bl.a. likviditetsgraden, som landade på 182,2 för år 2006.

Nu är jag inte insatt i företagsekonomi och sån't, så jag vet inte hur man ska tolka alla data i rapporten, men åtminstone ser ju likviditetsgraden bra ut i mina ögon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Här har du lite information i alla fall:

http://euroinvestor.se/Stock/News.aspx?StockId=597376

Se "Internationella nyheter", där är lite pressmeddelanden

Prospekt m.m ligger på danska sidan (zepto.dk). Se "investor" längst upp

Sånt som borde ligga under information om företaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stip
På den danska sidan finns årsrapporten (http://www.zepto.dk/Files/15_Zepto_årsrapport_2006.pdf) för år 2006 under "Investor" länken. Där nämns bl.a. likviditetsgraden, som landade på 182,2 för år 2006.

Nu är jag inte insatt i företagsekonomi och sån't, så jag vet inte hur man ska tolka alla data i rapporten, men åtminstone ser ju likviditetsgraden bra ut i mina ögon

Det ändras ju en del då de köpt bolaget i Sverige. Får väl köpa en kreditupplysning på dem i danmark.

Permalänk
Medlem

Kan någon ge lite info om 2425:an? Hur är skärmen, matt eller glansig? Bra bild?
Skriv gärna erfarenheter i http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=690246 !

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, jag har funderat på att köpa en 6224W med dessa komponenter:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
1024MB DDR2 800/PC6400

Men jag funderar lite över minnet !? Hur snabbt är 1 gb(800mhz) ? lönar det sig att ta 2 gb(667mhz) istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomaaas
lånar tråden lite, jag har funderat på att köpa en 6224W med dessa komponenter:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
1024MB DDR2 800/PC6400

Men jag funderar lite över minnet !? Hur snabbt är 1 gb(800mhz) ? lönar det sig att ta 2 gb(667mhz) istället?

Vad jag förstått så stödjer inte chipsetet 800mhz även om processorn och minnet gör det, så man kan lika gärna ta 667. Men jag är inte 100% säker någon annan kanske vet bestämt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomaaas
lånar tråden lite, jag har funderat på att köpa en 6224W med dessa komponenter:

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
SAMSUNG DVD-RW DL Brännare 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
1024MB DDR2 800/PC6400

Men jag funderar lite över minnet !? Hur snabbt är 1 gb(800mhz) ? lönar det sig att ta 2 gb(667mhz) istället?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socicus
Vad jag förstått så stödjer inte chipsetet 800mhz även om processorn och minnet gör det, så man kan lika gärna ta 667. Men jag är inte 100% säker någon annan kanske vet bestämt.

Jag har för mig att det stöder 800 mhz, men vilket minne ska man riktigt välja ?(datorn skall användas till spel och skolarbete)

Permalänk
Avstängd

Jag har beställt en 6224w med dessa specs:

Core2 Duo på 2.20Ghz
4GB Ram
250GB samsung HDD
8600GT 512
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
osv

Men den kommer ju aldrig... beställde för en månad sedan...man lackar lite smått...

Edit: För övrigt snackade jag med supporten på zepto. De sa att processorbussen och minnesbussen inte är densamma, och att processorbussen stödjer 800 och minnesbussen max 667.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bennich
Jag har beställt en 6224w med dessa specs:

Core2 Duo på 2.20Ghz
4GB Ram
250GB samsung HDD
8600GT 512
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
osv

Men den kommer ju aldrig... beställde för en månad sedan...man lackar lite smått...

Edit: För övrigt snackade jag med supporten på zepto. De sa att processorbussen och minnesbussen inte är densamma, och att processorbussen stödjer 800 och minnesbussen max 667.

Det är ju inte så konstigt att den inte kommit ännu, det var väl först förra veckan de fick in komponenterna för att bygga dem på företaget. Din beställning ses antagligen som förhandsbeställning antar jag.

Hoppas du får den snart så du kan skriva vad du tycker om den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bennich
Jag har beställt en 6224w med dessa specs:

Core2 Duo på 2.20Ghz
4GB Ram
250GB samsung HDD
8600GT 512
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
osv

Men den kommer ju aldrig... beställde för en månad sedan...man lackar lite smått...

Edit: För övrigt snackade jag med supporten på zepto. De sa att processorbussen och minnesbussen inte är densamma, och att processorbussen stödjer 800 och minnesbussen max 667.

Så då e de onödigt att välja de snabbare minnena

Permalänk
Medlem

Hej, hämtade precis min 3415W och skulle testa att starta upp den.

Jag får då detta meddelandet:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v10.0.8
Lite copyright grejer (detta är ju inte ordagrannt )
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Brodcom PXE ROM.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

börjar ju bra
jag säger ju det , zepto

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DekiS

börjar ju bra
jag säger ju det , zepto

Vet inte om man ska vara så skeptisk. Jag har inte haft några problem i alla fall.. För övrigt är 3415W en Compal-modell och det är inte Zepto som tillverkar den i grunden. Den modellen ges ut av andra företag i nordamerika under andra namn, och det är i såfall inte zepto som schabblat till det, däremot får dom ta smällen
Jag har iaf aldrig haft problem med mina två datorer från Zepto

Här är en recension på den nya 6324W:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=134549

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
Hej, hämtade precis min 3415W och skulle testa att starta upp den.

Jag får då detta meddelandet:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v10.0.8
Lite copyright grejer (detta är ju inte ordagrannt )
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Brodcom PXE ROM.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Ring Zepto direkt och fråga. Telefonnummer: 040 601 31 10

Permalänk
Medlem

aja d lungt va bara ett bra tillfälle för lite ironi
nja men skämt o sido , det är säkert bra grejjer , det tror jag ...
men det kommer nog ta lite tid innan dom blir stora så många vet vilka det är ...
jävla bra prestanda i dom iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
Hej, hämtade precis min 3415W och skulle testa att starta upp den.

Jag får då detta meddelandet:

Broadcom UNDI PXE-2.1 v10.0.8
Lite copyright grejer (detta är ju inte ordagrannt )
PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting Brodcom PXE ROM.

Någon som vet vad som kan vara fel?

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/cs-00286...
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=632269

Verkar inte vara något fel, utan bara ett tecken på att datorn försöker starta från nätverket då inget annat bootbart sitter i.

Permalänk
Medlem

Det är precis som Stip säger. Den försöker starta från nätverket, antagligen ligger nätverk före hårddisk i bootordningen.

"Media test failture" betyder bara att du antingen inte har någon nätverkskabel i eller att du inte har någon PXE server på nätverket

Permalänk
Medlem

Innebär det här att jag måste installera alla drivrutiner innan jag kan stoppa in min vista cd i cd-läsaren? eller är drivrutinerna redan installerade så att jag bara har att installera operativsystemet på datorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Innebär det här att jag måste installera alla drivrutiner innan jag kan stoppa in min vista cd i cd-läsaren? eller är drivrutinerna redan installerade så att jag bara har att installera operativsystemet på datorn?

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Du kan aldrig installera drivrutiner innan operativsystemet. PXE/Nätverksboot har ingenting med drivrutiner att göra.

Du stoppar först in Vista CDn och installerar Windows. När du är klar med de och väl är inne i Windows så stoppar du i Drivrutins CDn och installerar drivrutinerna.

PXE är bara ett i raden av boot-alternativ. Precis som du kan välja att datorn ska starta från Hårddisken eller från CD-spelaren kan du också välja nätverk som ett alternativ.
Tydligen är 3415W inställd för att börja leta efter något operativsystem att starta från nätverket och sen, om den inte hittar något där, gå vidare till hårddisken. Detta kan du naturligtvis ändra i BIOS-setupen.

Permalänk
Medlem

Jo jag kom på det innan, tack för hjälpen ändå!

Nu ska jag bara jaga drivrutiner till XP, finns väl inget på zeptos hemsida än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
Jo jag kom på det innan, tack för hjälpen ändå!

Nu ska jag bara jaga drivrutiner till XP, finns väl inget på zeptos hemsida än?

Jodå, ftp://ftp.zepto.dk/

Lycka till

Men var finns grafik drivisrana då? Eller är jag blind?:P

MvH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Jodå, ftp://ftp.zepto.dk/

Lycka till

Men var finns grafik drivisrana då? Eller är jag blind?:P

MvH

Hallå!

När jag går in på 3415W så hittar jag detta

ftp://ftp.zepto.dk/Znote3415W/Drivers/No_XP_Support.txt

#########################################################
06/24/07

Znote 3415W has no official Windows XP support.
If at a later time there will be support for XP
the drivers for this operating system will be
made available.

#########################################################
24/06-2007

Znote 3415W har ingen officiel support for Windows XP.
Hvis der på et senere tidspunkt skulle komme support til
XP vil driverne til dette operativsystem blive
tilgængelige.

#########################################################

Kanske finns någon annanstans på deras server, men hinner inte kolla nu, flickvännen ska ha datorn... :/

Permalänk
Avstängd

Fan va spännande!! Snart får jag min 3415 rakt ner i brevlådan, woho!!

Jag ringde å stressade zeptofolket lite.. leverans skulle vara 6 juli men då ringde ja å frågade men dom sa att den redan var klar och då skickas den i måndags! Jag får en AVI imorrn när jag kan hämta ut den, denna vecka var de lovat iallafall!!

Måste dock berömma Peter på Zepto.. jävlar va rolig kille... vi satt å snackade lite.. å hörde han att jag kom ifrån norrland, så började han fråga om jag skjutit nån bjärn.. och kollinummret på datorn var "ÅTTA ÅTTA ÅTTA" på skånska.. haha ja så jag ger 110% till Zeptos support än så länge, jävlar va trevliga killar!!!

Ska försöka mig på en recension på lilldatorn om jag kan direkt jag får den om de är uppskattat eller ingen annan hinner

MVH

Fredrik

Permalänk
Medlem

Skall hämta ut min 3415W imorgon bitti (hänga på låset ), så har inte testat drivarna ännu men gjorde ivf denna slutsats när jag kollade efter drivar för XP till datorn:

Audio: ftp://209.216.61.149/pc/audio/WDM_R169.zip (Realtek)
Bluetooth: Korrupt fil hos Zepto (Intel hade dock något)
CIR (Infrared): Hittar ej, någon? (Vad ska man med IR till?
Fingerprinter: Finns med i "Vista" drivrutinen
Cardreader: Finns med i "Vista" drivrutinen
Modem: Finns med i "Vista" drivrutinen
LAN: Finns med i "Vista" drivrutinen
Touchpad: Finns med i "Vista" drivrutinen
VGA: Nvidia
Webcam: Finns med i "Vista" drivrutinen
TPM: Finns med i "Vista" drivrutinen
WSS: Verkar finnas hos Intel

Chipset fanns det en massa man kunde dra ner hos Intel men vet inte vad man behöver ännu så det får vänta tills imorgon.

Hittade en feed hos Intel också, som verkar länka till alla drivar man behöver till Compal FL90 (den som 3415W är i grunden), verkar ju dock som dom flesta "Vista drivrutinerna" hos Zepto även innehåller XP drivar.

Men åter igen, jag har INTE testat om någon av dessa fungerar som dom skall. Så fungerar dom inte så får ni gärna säga det och kanske leta lite mera
Annars lär väl jag göra det imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Jodå, ftp://ftp.zepto.dk/

Lycka till

Men var finns grafik drivisrana då? Eller är jag blind?:P

MvH

Drivrutiner till grafikkorten hittar man alltid på www.laptopvideo2go.com

Nvidia har dom inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Drivrutiner till grafikkorten hittar man alltid på www.laptopvideo2go.com

Nvidia har dom inte

Kan man bara ta den senaste som finns där eller vadå?

MvH

Permalänk
Avstängd

Undrar vad som kom med posten idag som en kär gammal vän!!!

En Zepto 3415

Den är på laddning nu iallafall och kommer nog igång under dagen

/F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Undrar vad som kom med posten idag som en kär gammal vän!!!

En Zepto 3415

Den är på laddning nu iallafall och kommer nog igång under dagen

/F

fan va gutt släng upp en liten recension sen
blir så sjukt sugen på en zepto 3415 ... verkar så jävla grymm , konfigurerade med ungefär samma saker som sonyn jag kollar på , och zepton kostade ca 2500:-. billigare , plus att zepto har bättre graffekort ...
helvete med ... varför vågar man inte beställa zepto xD

EDIT: verkar vara nån rabatt på Zepto nu ... 14% på 3415 ...
detta fick jag för precis 11,000 inkl moms

15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Zmore Tv Tuner DVB-T Digital 3xxx,6xxx
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2 GB DDR2 PC5300 Original Zepto Ram
120GB SATA 2,5" 5400RPM - SAMSUNG
9 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit

jag kan ju säga att musen är på beställ knappen

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l