olika frekvens med dual monitor

Permalänk
Medlem

olika frekvens med dual monitor

Hej!

Jag går i tankarna på att skaffa en kompletterande (TFT)skärm till min nuvarande CRT.

Frågan jag har är om jag kommer kunna spela ett spel i 125Hz fullscreen på min CRT samtidigt som jag ute i windows har exempelvis mirc igång på tft'n? Eller måste man köra "windowed mode" för att inte ta över båda skärmarna?

Om det finns någon där ute med möjlighet att testa detta så vore jag evigt tacksam. Just 125Hz i spelet är ett krav.

Permalänk
Hedersmedlem

Ditt grafikkort har flera RAMDAC:s så olika frekvenser är inget problem. DVI-D (digital) borde väl strunta i detta (?).
Spelet kan du köra i fullskärm, ja. Om det inte låter dig välja vilken skärm så måste du se till att CRT:en är första skärm osv.
Du kan ha mirc igång, men problemet är fortfarande att du måste alt+tabba ur spelet för kunna föra över muspekaren och aktivera för att skriva.

I windows mode på spel kan saker som win-tangenten fungera så man får pekarkontrollen direkt, vilket är smidigare.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

När jag hade 24" + 19" så kördes 24"-arn i 60Hz och 19"-arn i 75Hz utan problem. Körde bara dualview rakt av.

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för svaren. Lite problematiskt men samtidigt förståenligt att man måste tabba.. Man vill ju inte att pekaren åker ut i mirc o härjar "in-game" heller.. Hoppas Alt-TAB fungerar.. det vore väldigt smidigt..

Jag tror det blir ett inköp.. vilken skärm vet jag dock inte riktigt ännu, vet bara att det gärna får vara en widescreen typ.. Ni får gärna komma med förslag som kan fungera fint med min nuvarande CRT Samsung Syncmaster 957MB

Permalänk
Medlem

Jag var dessvärre tvungen att köra "Windowed" för att kunna multitaska vettigt när jag spelade, syftar främst på mmorpg:s då man kanske vill kolla upp ngt online samtidigt...eller slösurfa vid stiljte i spelet

Alt+Tab tog så sjukt lång tid innan spelet släptte eller kom igång igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Jag var dessvärre tvungen att köra "Windowed" för att kunna multitaska vettigt när jag spelade, syftar främst på mmorpg:s då man kanske vill kolla upp ngt online samtidigt...eller slösurfa vid stiljte i spelet

Alt+Tab tog så sjukt lång tid innan spelet släptte eller kom igång igen

Okej, men det fungerade? Vad har du för dator ram/cpu? och vad var det för spel?

Jag kommer främst lira quake3 i 125hz men säkerligen även annat mer krävande. I mitt fall är frågan om spelet ens vill släppa vid Alt + TAB? Någon som testat? eller kanske vill testa?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Okej, men det fungerade? Vad har du för dator ram/cpu? och vad var det för spel?

Jag kommer främst lira quake3 i 125hz men säkerligen även annat mer krävande. I mitt fall är frågan om spelet ens vill släppa vid Alt + TAB? Någon som testat? eller kanske vill testa?

Ska nog inte vara skillnad mot singleskärm så du kan testa redan nu.
alt+tab, win+tab, ctrl+alt+del och sen se om du kan gå tillbaka i spelet utan problem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ska nog inte vara skillnad mot singleskärm så du kan testa redan nu.
alt+tab, win+tab, ctrl+alt+del och sen se om du kan gå tillbaka i spelet utan problem.

verkar fungera med enbart winknapp, då släpper den pekaren lös