Permalänk
Robot

Fläktmusen

Det här är en optiskmus med fläkt. Inuti sitter en 40mm ADDA fläkt. Från den går en 3-pins kabel till datorn så att jag kan styra den. Skulle vart snyggare om den vart kopplad till strömmen på musen. Men de känns najsigare att kunna justera och dessutom vill man ju inte att den ska så och brumma när datorn står på över natten
Tyvärr får man ju två kablar som går från musen.
När jag gjorde den så skala jag bort allt onödigt inuti musen och allt onödigt på fläkten. Sen gjorde jag lite hål i musen på känn och sen limma jag fast den.
Go e den i alla fall på lanet när handsvetten börjar komma

Besök albumet: Fläktmusen av Gzba

Permalänk
Medlem

annars tror jag att du skulle kunna använda en potensiometer eller vad dom heter för att reglera ....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HERREGUD PRECIS VAD JAG BEHÖVER!!! Brukar stoppa handen varför en fläkt eller tårka av mig på tshirten.

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att dra en strumpa över båda kablarna. Annars såg det ju fint ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul ide men inte så snygg

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Den liknar min Dell-mus som blivit öveerlackad med svart.

Permalänk
Medlem

det beror på att det är en överlackad dell-mus

Visa signatur

Allt är relativt.

Permalänk
Medlem

hahahahahaha, fan va cool. fick mig ett gott skratt ^^

Permalänk

har gjort likadant med min mus. dock stoppade jag in en 2,5cm fläkt.

men vafan? varför tar du inte 5v ifrån musen?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

eller så har man en bords fläkt brevid, funkar utmärkt för mej

Permalänk

va fan lägg musen i frysen 10 min innan du ska spela;)
annars så kan man köra med 2 möss o byta lite så den ena svalnar lite:rolleyes:

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fyndigt !

Visa signatur

WS: Phenom 9850BE @ 3.0GHZ .:. 4GB Redline .:. 790-FX.:. 4870x2 .:. 1TB .:.Lian-Li PC-V2000 .:. Vattenkylning .:. Vista x64/Xp x86
Server: Sempron Le-1100 .:. 2GB xms2 .:. 1.6TB .:. Lian-li PC-A05.:. Windows home server
Väntar på : Deneb

Permalänk
Medlem

ta en 3 pins förlängningssladd så gör du ett hål i fronten och sätter in honan där då slipper dra kablarna in Potensiometer(stavning) is the shit!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

LoL

Visa signatur

Zantzano - 70 Warlock - Twilight's Hammer EU -

Permalänk
Medlem

Har själv en MS3.0 med fläkt (utan extra kabel) med en liten 3mm knapp på sidan (vid tummen)så man kan starta den då man behöver kylning hur fint som helst

Hade en annan 3.0a tidigare fast den sålde jag, då det knappt fanns några på marknaden för den dyr peng, iaf den satt det en webcamera i hehe ett litet 10öringshål.
Det var den första musen med webkamera i fast då var det en till kabel med från musen (rätt drygt).

Permalänk

aja, tanken är ju god men den var inte vacker för ögat

Permalänk
Medlem

men man vill ju kunna styra fläkten via speedfan
Men visst så hade en potentiometer kanske vart bäst...

Visa signatur

Allt är relativt.

Permalänk
Medlem

mycket roligt! skulle kanske vara bra...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjo1
Har själv en MS3.0 med fläkt (utan extra kabel) med en liten 3mm knapp på sidan (vid tummen)så man kan starta den då man behöver kylning hur fint som helst

Hade en annan 3.0a tidigare fast den sålde jag, då det knappt fanns några på marknaden för den dyr peng, iaf den satt det en webcamera i hehe ett litet 10öringshål.
Det var den första musen med webkamera i fast då var det en till kabel med från musen (rätt drygt).

Kan du inte slänga upp en bild på den? Har själv försökt modda in en fläkt (40mm) i nån gammal mus, men det gick åt skogen.

Edit: Alltså en bild på den med fläkten i.

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Har alltid velat göra något sådant där själv.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Cool grej du byggt!

På tal om potentiometer. Går det att ta valfri sådan från en handkontroll som tillhör en radiostyrd leksak, eller typ gammal pc-ratt t.ex? Eller måste de vara någon speciell specifikation på potentiometern?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Cool grej du byggt!

På tal om potentiometer. Går det att ta valfri sådan från en handkontroll som tillhör en radiostyrd leksak, eller typ gammal pc-ratt t.ex? Eller måste de vara någon speciell specifikation på potentiometern?

eeh ?? varför inte bara sätta dit en vanlig hedlig brytare ?? xD

(tråden är lite gammal men ändå ^^ )