Permalänk
Medlem

Städar på ett sjukhus

Lön: 12 450 kr för 4 veckor
Arbetstid: 06.00-12.30 och 06.00-13.30

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Då vet väl iaf någon var man jobbar och vad man jobbar med kanske? Eller du kanske aldrig var ner till 69:an?

VIlken industri är du på nu då?

Kan säkert känna någon där. Men min avdelning slutade vid "skylabben", så jag sprang inte så mycket vid pressarna.

Jobbar för ett bemanningsföretag just nu.

Permalänk
Medlem

Jobbar på Scania i Södertälje
Är 18 år jobbar 8h om dan och tjänar 85kr/h samt 13% semestersättning.

Har bara denna vecka kvar sen har jag jobbat 6 veckor
får se vad hela lönen blir sen

Permalänk
Medlem

72 kr om dagen.. lumpen \,,/ lite extra när man är ledig men är inte mycket..

Permalänk
Medlem

90/tim postterminalen gbg, jobbar bara 3 veckor men iaf något. Jag lovar att jag inte ska slänga nått stort paket i klumpen osv

Permalänk
Medlem

Re: Sommarjobb - Vad är din lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Hejdär!

Jag har precis börjat sommarjobbat i industrin och undrar lite över vad som är en bra lön, vad som är bra arbetsvillkor osv.

Jag har precis jobbat klart min 3:e dag på Nävekvarns bruk som är mitt första sommarjobb någonsin.

Timlön: 59.78kr/h
Arbetstid: 06:30-15:12
Betalt för: 8h/dag = 478.24kr/dag

Var sommarjobbar du?

Ursäkta för off-topic
Har aldrig sommarjobbat i hela mitt liv men har nu sen 6 månader tillbaka äntligen börjat arbeta i det alldagliga arbetslivet(gick arbetslös 8 mån efter studenten).

Trodde inte det skilde sig så mycket från en som sommarjobbar, slavlön typ ^^

Och att du sen är i industrin och har sån lön, tycker du ska snacka med dom. (fast kankse beror på åldern). Jobbar själv inom industrin(för det mesta, anställd hos manpower) och jag har ju nästan 110kr/h. Tycker det verkar hemskt att ni ska ha 50% av min lön.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
Jobbar natt på ett tryckeri
Arbetstid 21:15-08:00 varje dag, varannan vecka
Lön: ca 20 000kr/månad

Jobbar samma skift som shibby, med samma villkor
Tänkte bara tillägga att om allt går som det ska i tryckeriet så har vi styva 2.5-3h rast att pillra oss i naveln och berätta roliga historier på oxå

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem

07-16 mån-fre. Snittar 130kr/h, ibland mer när jag orkar ta i, ackordsjobb dvs. Menigo, lagerjobb.

Permalänk
Medlem

Skebo, klipper gräs hela dagarna, 82:-/h

ska väl jobba till september nångång, har jobbat 3mån snart. Man har varit less ganska länge nu! men det är ju mat på bordet iaf..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Printoperatör 110kr/h plus semester 8.00-16.45. Sista sommarn med sommarjobb har fått fast till det jag utbildat mig till i slutet av Augusti så hum hum skönt!

Permalänk
Medlem

0kr/h för att spela Transport Tycoon och äta gratis lagad mat.

Slutade mitt jobb på Volvo 5e Juli och har semester fram till September nu när skolan börjar.

Permalänk
Medlem

Re: Sommarjobb - Vad är din lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI

Jag har precis jobbat klart min 3:e dag på Nävekvarns bruk

måste bara få skratta lite, hahahah nävekvarn!

Permalänk
Medlem

Är 18 och får 92 kr/h på ICA, jobbar olika tider men mest 7-16 och 14-20

Och får ca 120 kr/h som croupier, 22-02 eller 22-03 beroende på ställe.

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Har inget sommarjobb i år eftersom jag har haft fast jobb sen i höstas.
Hade däremot sommarjobb i förra sommaren.

Hade en månadslön på 18500-19000:-/månad + skifttillägg på ~5500:-.
Så kring 24 000:-/mån. Rätt lagomt för att inte ens behöva göra speciellt mycket.
Var underhållselektriker på ett stålverk om ni undrar.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Re: Re: Sommarjobb - Vad är din lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ursäkta för off-topic
Har aldrig sommarjobbat i hela mitt liv men har nu sen 6 månader tillbaka äntligen börjat arbeta i det alldagliga arbetslivet(gick arbetslös 8 mån efter studenten).

Trodde inte det skilde sig så mycket från en som sommarjobbar, slavlön typ ^^

Och att du sen är i industrin och har sån lön, tycker du ska snacka med dom. (fast kankse beror på åldern). Jobbar själv inom industrin(för det mesta, anställd hos manpower) och jag har ju nästan 110kr/h. Tycker det verkar hemskt att ni ska ha 50% av min lön.

- Jag har faktiskt snackat med dem men deras förklaring är det här med skattetaket på 17100kr, för en person som får 16900kr får väll mer än en person som får 18000kr - skatt?

Eller nu blev det konstigt här, jag ska se om jag kan försöka hitta ett vettigt svar

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Sommarjobb - Vad är din lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Jag har faktiskt snackat med dem men deras förklaring är det här med skattetaket på 17100kr, för en person som får 16900kr får väll mer än en person som får 18000kr - skatt?

Eller nu blev det konstigt här, jag ska se om jag kan försöka hitta ett vettigt svar

Vilket bullshit! Man betalar bara skatt på det man tjänar över grundavdraget. Självklart skulle du få ut mer efter skatt om du hade en lön som var mer i närheten av vad de andra som skrivit i den här tråden tjänar.

Edit: När man tjänar 17100:- eller mer så betalar man en allmän pensionsavgift på 1200:-, så man måste tjäna litet över 18500:- för att inte förlora på att betala skatt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Sommarjobb - Vad är din lön?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Vilket bullshit! Man betalar bara skatt på det man tjänar över grundavdraget. Självklart skulle du få ut mer efter skatt om du hade en lön som var mer i närheten av vad de andra som skrivit i den här tråden tjänar.

- Jag ska inte jobba så länge

Permalänk
Medlem

Ca 110kr/timmen. Vikarierar som undersköterska på vårdcentral. 18k i månaden.

Permalänk
Medlem

Ca 105kr/h + traktamenten och OB.
Jobbar inom färdtjänst så har väldigt varierad arbetstid.

Permalänk
Medlem

Ca. 120 kr/h om man räknar in OB och semesterersättning.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
IT-konsult Offentliga sektorn
350kr/h + semeterersättning tillkommer
19 år

Programmering, Excelmallar osv...

Du måste vara en lycklig 19åring...

EDIT:

Räknade lite...

Du tjänar alltså 350/h. Om du har 8 timmars arbetsdag tjänar du med andra ord 2800:-/dag. Det vill säga 14000:-/vecka.

Om vi säger att det är 4,5 veckor på en månad tjänar du alltså 63000:-/månad. Innan semesterersättning.

Inte dåligt...

Antar att du bor hemma också, vilket means = inga utgifter.

Vill du bli min kompis?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Målar containers. 80 spänn timmen, 07:00-16:00 två 30 minuters raster. ibland hjälper jag till att flytta eller sortera skräp, ett återvinningsföretag. helt nöjd med arbetet. är 17 år.

Permalänk
Medlem

Mekaniker / Smörjare på Liseberg
100.96 kr/h
06:00-12:00, eller 05:00-11:00... Även nätter osv ibland

Inget jobb man tar för pengarna direkt, är jävligt gött att jobba till 12 på sommrarna dock, sen finns ofta möjligheten att jobba vidare efter säsong, då är det 7-15:45 som gäller...

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gick på forskningsstipendier 5v denna sommar. 8000kr/månad fast lön, dock ej fasta tider.. vilket brukade innebära arbetsdagar på sådär 10-14h.. trevligt

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Jobbar på Tekniska Verken.
125kr/h + 12% semesterersättning.
07-16
Några månader blir det nog.

Kv50-60? Eller Kv10 ? Har varit en hel del och byggt ställning där.

Nåväl.

Ställningsbyggare.
128:- Timmen. 152:- inom ett år.
06:45 - 16:00
Snitt 16.000 efter skatt med bilresor och lite övertid.

Jobbade en del ackord innan semestern. låg på 220:- timmen då.
Men brukar sjunka till 190:-.
Ackordet tar jag ut när bygget är klart så man får se vad det blir.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

När jag diskar/serverar får jag 70 kr/h plus semestertillägg, OB och dricks.
En bra kväll kan ge runt 150 kr/h.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk
Medlem

Telefonförsäljare

60kr/h + provision (vilket är mer eller mindre omöjligt att få, då man måste sälja över en viss gräns varje dag i en hel månad för att få provision.)

Kanske inte världens bästa eller omtyckta jobb, men jag är väl nöjd...

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Hedersmedlem

Sommarjobbar som pizzabagare. minst 12 timmar varje dag. 98.5 kr timmen. 19 år.

Är inne på min andra lediga dag i Juni, men det beror på att jag är sjuk. Glider nog in på mer än 300 timmar i Juni.

Sen semestersättning + OB på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tagit bort på begäran /mod[/B]

Industrijobb ger rätt bra betalt. Jobbar själv på ericsson och har nåt liknande

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag först och främst att skaffa mig ett körkort. Har inte haft ork eller lust till det tidigare. Sen kanske jag skaffar en lite billigare bil (tex en 106 rallye). Men det blir bara om jag får ett fast jobb först.

Sen kanske det blir en resa till http://www.cedarpoint.com/

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."