Garanti hos datorbutiken.com

Permalänk

Garanti hos datorbutiken.com

Goddag!

Jag har en fundering över den garanti man kan köpa till sig när man beställer nytt system. Här är länk: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=GAR

Bortsätt från den livstids hårduvarusupporten har jag svårt att se vad det egentligen är man skriver upp sig för. Vore bra om detta kunde redas ut då jag för tillfället ser på alternativet som en reklamationsrätt för 1700kr (montering+garanti). Vad händer om nätaggregatet går sönder efter 1 månad, 6 månader eller 1½ år? Beskriv de olika tänkbara scenarion för mig.

Får be om ursäkt om detta skulle vara fel del att posta i, men det är den som beskriver mitt ämne bäst.

Citat:

3 års inskicksgaranti och livstids hårdvarusupport via telefon eller e-mail på datorpaket monterat och konfigurerat av datorbutiken.com.

SYSTEMGARANTI omfattar funktion på datorn som helhet under garantiperioden. Systemet får modifieras i efterhand, dock endast av fackman efter särskilt skriftligt godkännande från datorbutiken.com och endast med hårdvara köpt hos datorbutiken.com. För det fall systemet skulle öppnas och/eller modifieras av obehörig förfaller denna SYSTEMGARANTI i sin helhet och övergår i garanti på varje i systemet ingående komponent.

Allmänt om garanti:
Garanti omfattar ursprungsfel på hårdvaran - ej fel som kommer av normal förslitning, handhavandefel eller olyckshändelse eller andra liknande fall vilka normalt täcks av hemförsäkring/tilläggsförsäkring.

Permalänk
Medlem

Tycker denna garanti lämpar sig mest till personer som inte vill eller kan skruva med datorn om den krånglar. Du betalar för en trygghet och kan bara skicka in den och få den reparerad.

Du har alltid tillverkargaranti på 1-5år och de flesta komponenter har 3år.