Permalänk
Robot

Bluelight

Sätt att flera andra visat sina fina diodlampor så nu kan inte jag hålla mig längre. titta och njut.

Från början var detta ett akvarium med plastfiskar. Det hade en pump i botten så luftbubblor spred sig i den. Detta var iofs snyggt men lät för mycket. Tog då bort pupen och bytte även lampan som satt i till en spott med blåa dioder. Plastade igen hålet i botten av röret och fyllde det med vatten. Blev grymt snyggt. Är nu på jakt efter en till. Skulle någon ha en liggandes så skicka ett pm

Besök albumet: Bluelight av nussse

Permalänk
Medlem

coolt 10p

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

coolt som fan :D:P, vart fick du den ifrån ?

Permalänk

Ja grymt snyggt undrar också var du köpt den (A)

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Coolt! Gör om den till en vattentank till datorn

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
coolt som fan :D:P, vart fick du den ifrån ?

Köpte den på en mässa för 6-7 år sedan. Var en julmässa där jag för övrigt gjorde och sålde rå julkorv + färskrökta korvar. Gick då på livsmedelslingen på enskedegårds gymnasium.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Coolt! Gör om den till en vattentank till datorn

Haft funderingar på det men vet inte om jag vågar borra hål i den. Sattsar nogäven heller på en vattenkylning som sitter fast på chassit.

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Köpte den på en mässa för 6-7 år sedan. Var en julmässa där jag för övrigt gjorde och sålde rå julkorv + färskrökta korvar. Gick då på livsmedelslingen på enskedegårds gymnasium.

Haft funderingar på det men vet inte om jag vågar borra hål i den. Sattsar nogäven heller på en vattenkylning som sitter fast på chassit.

aha okey, tror man får tag på dom idag i en "vanlig" affär?
gör vattenkylning snälla:P, blir troligen ballt som fan, hoppas
på att ljuset från vad-det-nu-är (dioder/leds??) bryts i vattnet och
kastas överallt i rummet:D??

Permalänk
Medlem

Fyyy fan vad tufft
Såna där grejer skulle jag också vilja komma på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Ja grymt snyggt undrar också var du köpt den (A)

Smarta ni är, de har först varit en prydnads sak med plast fiskar, & pumpen gör att dom snurrar runt m.m Om ni läser de han har skrivit fattar ni nog.

Visa signatur

Think before u say anything, so u dont say that u think.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

tjaa han måste ju ha fått den ngnstans ifrån ellerhur ??
och det är vad han undrade, inte vad det var från början.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Ja grymt snyggt undrar också var du köpt den (A)

Köpte den på en mässa för 6-7 år sedan. Var en julmässa där jag för övrigt gjorde och sålde rå julkorv + färskrökta korvar. Gick då på livsmedelslingen på enskedegårds gymnasium.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Slipsmannen

sjukt obehaglig to, men annars så är det lite ballt.. om ett par månader när vi har gjort klart nya klubben så kan ni få se på riktigt balla dioder

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

sjukt coolt...mycket snyggt gjort...hur mycket ska du ha för att göra en ått mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och orginellt! Jag hade dock inte orkat ha ett sånt sken när jag ser på film

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Väldigt snyggt och orginellt! Jag hade dock inte orkat ha ett sånt sken när jag ser på film

de är nog möjligt att stänga av den... tror jag..

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

sjukt coolt...mycket snyggt gjort...hur mycket ska du ha för att göra en ått mig?

Skulle jag lyckas hitta ett rör till så...

Citat:

Väldigt snyggt och orginellt! Jag hade dock inte orkat ha ett sånt sken när jag ser på film

Har den i bakgrunden.

Citat:

de är nog möjligt att stänga av den... tror jag..

Självklart kan man stänga av den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En sån där slängde jag på återvinningen för nån vecka sen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan. hade jag ju kunna köpt. Var bor du så jag kan rädda den från skrotnisse och an vänner

Visa signatur
Permalänk

Satan va tufft! Fan måste leta fram ett sådant rör

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Medlem

Haha, och den platsar inte på minhemmabio då ? jag hadde ju iaf datorer med i bilden.

Men dubbelmoral gillar jag....

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!