Datorbutiken.com och deras nya snabba leveranser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milanista88
Beställde ett fyra gb:s minneskort under förmiddagen men när jag öppnar min orderstatus så ser jag detta:

Leveransklar - Avvaktar leverans 2007-08-08 15:33:22

och klickar jag på ordernummret så står det:
SANMSPD-4GB 1 Levererad 336:- 420:- 336:- 420:

Så vad gäller egentligen? Och skickas varan verkligen samma dag om man beställer innan kl 14,00? Första gången som man beställer från er, visar sig allt smidigt och bra hade man tänkt sig köpa en extern hårddisk om någon dag.

Men man får väl ta och se, era priser är bra i alla fall.

Ja la också en beställning(tidigt) onsdag förmiddag. Och så vitt jag kan se har den fortfarande inte skickats ut, nu har jag fått ett Kolli-id(långa sifferkoden som slutar med SE?), men den visar inget när man söker på det hos posten och de mail jag fått är leverans och orderbekräftelse, dessa kom tidigt på onsdagen... Riktigt irriterande och framförallt förvirrade!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jowi
Ja la också en beställning(tidigt) onsdag förmiddag. Och så vitt jag kan se har den fortfarande inte skickats ut, nu har jag fått ett Kolli-id(långa sifferkoden som slutar med SE?), men den visar inget när man söker på det hos posten och de mail jag fått är leverans och orderbekräftelse, dessa kom tidigt på onsdagen... Riktigt irriterande och framförallt förvirrade!

Tar ungefär 1 dag innan du kan spåra paketet från att det är skickat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Tar ungefär 1 dag innan du kan spåra paketet från att det är skickat.

Men jag fick ju inte ens kolli-id från db.com förens idag?
Edit. och framförallt eftersom jag fortfarande inte fått kolli-id till min epost, utan den hittade jag när jag loggade in på "Ditt konto".

Permalänk

2007-08-08 08:26 mail Leveransbekräftelse
Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager

9 aug kl 14:47
Malmö, Försändelsen har sorterats

Känns inte som det funkade där tyvärr.
Jag hoppas att jag får det imorron iaf men det är ju upp till posten som sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Penne - Med tanke på att det faktiskt existerar ett kollinummer så har det också producerats ett adresskort, vilket förmodligen också satts på ett chassi och lagts i en postbehållare. Vad som hänt därefter är vad vi håller på att ta reda på, så misströsta inte - vi jobbar på att lösa detta!

Tvivlar som sagt inte på att ni kommer att lösa detta. Inom hur lång tid verkar dock vara oklart.
Skulle kunna lösa allt detta nu på en gång om jag bara kunde avbeställa chassit så jag kan köpa ett nytt någon annan stans. Vore väl smidigast för alla inblandade?
Har mailat kundtjänst om det men inte fått något svar.
Är väl lite smått hatad där nu misstänker jag

Ber om ursäkt om min ton verkar otrevlig. Det är lite svårt att få till det exakt som man vill när man skriver
Jag har absolut ingenting emot er som butik och jag har full förståelse för att fel kan uppstå. Tycker dessutom att det är väldigt professionellt av er att svara kunderna här på forumet.

Kan ju också vara så att jag ställer orimliga krav vad gäller tiden det ska ta att leverera chassit (inne på 5 dagar nu). Jag vet ju inte hur ert system är uppbyggt.

Permalänk

Svar till Penne:

Vad jag fått fram på distans (då jag är på semester) har vi reproducerat "ditt" adresskort idag och skickat ut chassit på nytt.

Vårt system är troligen inte boven i detta, och vi som du har givetvis hoppats att chassit skulle dyka upp parallellt med att vi försökt finna vad som gått fel.

Det viktiga i kontakten med kundtjänst är att man framför vad som är problemet. Hur man framför detta beror givetvis på omstädigheterna, men får aldrig påverka hur eller när vi hjälper en kund. När saker och ting inte fungerar som de skall blir man givetvis irriterad, och drar det ut på tiden blir man frustrerad. Detta har vi givetvis förståelse för. Man skall dock tänka på att personen man talar med i kundtjänst troligtvis inte personligen är i skuld till det som eventuellt gått snett, utan har som arbetsuppgift att hjälpa till om och när så skett. "Skjut inte budbäraren" är ett bra ordspråk..

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

9 aug kl 14:43 Malmö, Försändelsen har sorterats

10 aug kl 11:41 Konsum (Karlskoga), Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

Kanon
Bara att vänta 28min så jag kan hämta det.

Permalänk
Avstängd

Beställde ett minneskort i Torsdags kl 21:?? på fredag morgon var den skickad... Så jag kan inte annat än säga KEEP UP THE GOOD WORK!

10/10

Permalänk
Medlem

Kan det hända att paketet finns på utlämmningsstället även om det inte syns på posten.se? Antingen att det tar ett tag innan man ser det där eller så att dom på utlämminngsstället inte lagt in varan än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av etoo
9 aug kl 14:43 Malmö, Försändelsen har sorterats

10 aug kl 11:41 Konsum (Karlskoga), Försändelsen har kommit till Postens serviceställe

Kanon
Bara att vänta 28min så jag kan hämta det.

Du kan hämta det när det kommit till servicesstället.

db.se, jag beställde lite saker på måndag kväll men det skickades inte föränn idag? varför inte? ordernummer 731721440

Har även en retur som borde ha skickats i tisdags men den kom inte iväg föränn idag också, det innebär att min kompis får skippa det planerade lanet, han är inte nöjd för fem öre.. Hade förväntningar om att få det imorgon men det verkar ju vara kört då ni inte höll eran 14.00-garanti på något av paketen... ordernummer 731716205

Permalänk
Medlem

Prövade Datorbutiken för första gången för några dagar sedan!

Tog förskottsbetalning och betalade i Fredags. På Måndag hade de fått betalningen och varan packas osv. Idag (Onsdag) så fanns min vara i brevlådan

Jag beställde bara två fläktar och prövade att få de skickade i brev för att slippa dra ner till posten. Fungerade bra.. mycket bubbelplast och ingen transportskada.

Leverans två dagar efter att betalningen kommit in är helt klart godkännt.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

beställde den 27 juli, dom hade dock inte grejerna. dom hade grejerna inne på måndag och det har stått "leveransklar" sen dess... hur lång tid tar de å packa egentligen? börjar bli lite irriterad.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

Har handlat en hel del den senaste tiden, byggt ihop ett flertal datorer till släkt och vänner, allt beställt på Datorbutiken.com.

Deras "beställ innan 14 så packar vi ordern samma dag" har väl fungerat lite "sisådär" men mina grejer har alltid packat senast dagen efter. Även nu under sommaren har grejerna packats snyggt, prydligt och omtänksamt. Att min sambo även fick lite smågodis gjorde ju inte saken sämre, det underlättade förklaringen till varför jag var "tvungen" att ha en ny hårddisk bl.a....

Beställde ett chassi i fredags och i måndags fanns det på mitt lokala postkontor (följde paketet via nätet), det är ruggigt snabbt jobbat.

Trots en del småmissar såsom DOA-minnen och liknande (är dock ej DB.com´s fel) så får Datorbutiken.com 2st "tummar upp" från mig. Kommer definitvit att fortsätta handla där, speciellt efter den senaste tidens schabbel från andra butiker...

Permalänk
Medlem

Woho, nu är det här. Sista delen i ordern kom in i tisdags, nu är den här två dagar senare. Rätt nöjd med leveransen ända hit till Piteå. Både DB och posten sa att jag har den allra tidigast på fredag Ska hämta ut den efter jobbet, då får vi se hur välpackat allting är och hur skadan lådan blivit av posten.

Permalänk
Medlem

Beställde en hårddisk i måndags, kunde hämta ut den igår. Helt ok enligt mig, men något godis fick jag inte

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Loaded - använde du koden?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Nä, läste att fraktkostnaden ökade om man knappade in den, men det kanske är ändrat nu?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Nej, det kommer att fixas i nästa distribution av hemsidan som sker kring månadsskiftet.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

ni som har beställt från db för, ska de stå nåt speciellt inne på orderinformationen när den det är packat/skickat?
lr har jag missat att klicka i nåt för att dom ska skicka?
fan va sur jag blir, hade hoppats på att ha den SENAST denna vecka :s

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

GodAmongMen - Ett eller flera kollinummer skvallrar om att ordern skickats. Om den inte skickats kan du se varför i listan av beställda artiklar.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Beställde ett gäng prylar, samtliga i lager och inga tunga prylar, i onsdags den 15 aug kl 10-11, för att vara säker på att få dem innan helgen, med hopp om att de skulle komma redan igår torsdag.

Kl 11 samma dag fick jag orderbekräftelse, kl 12 leveransbekräftelse, kl 14 ändrades status på webben till "Leveransklar - Avvaktar leverans" men sedan har ingenting mer hänt.

Idag fredag, mer än två dygn senare, är status på min order FORTFARANDE samma.
Likaså står det fortfararande "Levererad" på prylarna när man går in på ordernumret.

Att ordern kanske inte hinner med posten samma kan jag kanske förstå, men dagen efter borde ju paketet nästan ha "företräde" när grejorna ska skickas?
Nu är det fredag och ändå har ingenting hänt.

Jag är grymt besviken!

Permalänk

user123 - Här måste något gått snett, som ett felaktigt lagersaldo eller liknande.. Maila mig ditt ordernummer så skall jag se vad som hänt!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
user123 - Här måste något gått snett, som ett felaktigt lagersaldo eller liknande.. Maila mig ditt ordernummer så skall jag se vad som hänt!

Tack för snabbt svar. Mailat.

Jag la en beställning till tidigt inatt som jag fick "Leveransklar - Avvaktar leverans" kl 8 imorse.
Ska bli intressant och se om den är framme på måndag då eftersom det verkar som att andra i tråden har fått sina grejor dagen efter.

Permalänk

De fall som inte lämnar samma dag är lätträknade, men vi funderar lite på att formulera om leveransgarantin en smula för att slippa dessa fall helt och hållet. Som den formulerats nu handlar det om att "packa", inte "skicka", och då vi tror det är viktigare att man skall kunna lita på vad som sägs är på förslag "innan 12:00 skickas" istället för "innan 14:00 packas".. Problemet i vissa fall är att postbilen kommer och hämtar hos oss redan 15:00 ibland, och då väldigt många som vill nyttja garantin lägger sin order 13:55 är det ofta tajt.. Era synpunkter är viktiga för oss, så vad säger ni?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

ringde å prata med dom, dom sa att dom inte kunde skicka de mot postförskott om de va för ett värde över 25.000 :s kunde dom inte sakt de lite tidigare så hade jag haft paketet i tisdags, eller haft så de inte går att ta postförskott isåfall, eller varför inte ett simpelt meddelande i Orderinformationen?
riktigt besviken blev jag iallafall.

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

GodAmongMen - Vänligen maila mig med referens till ditt ordernummer så skall jag se hur denna order ser ut. Jag tror du snubblat på en liten bugg, och sådana belönas - det vet du väl?

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

ok, de ska jag

done!

Visa signatur

:: Gigabyte P35-DS4 iP35 :: Q6600 @ 3,2 :: Corsair 4GB DDR2 PC-6400 :: Gainward GTX 460 GS 1GB:: Western Digital 150GB RaptorX 10000rpm, 500GB 7500rpm :: Corsair HX 620W :: Cooler Master STC-T01 :: razer Barracuda AC-1 ::
Razer Tarantula & Logitech G500

Permalänk

Har inte handlat av DB på ett antal år, men bestämde mig för att ge dem en ny chans b.la. iom den nya leveransgarantin. Till min stora besvikelse upptäcker jag att ett flertal av de problem som fick mig att sluta handla av dem fortfarande kvarstår.

Två av de produkter jag beställde fanns inte i lager och hade leveransdatum satt till två dagar senare. Detta datum kom och gick, varpå datumet uppdaterades - nu var det den 20:e som gällde. Detta ändrades sedan till den 21:a och tycks nu inkrementeras med ett för varje dag. Varuförsörjningen tycks således vara precis lika usel som den var när jag senast använde DB för ett antal år sedan. Finns varan i lager är det inga problem, men gör den det inte kan det ta evigheter - och de (visserligen preliminära) leveransdatum som anges kan man absolut inte lita på. Produkterna är av helt olika karaktär, men har ändå haft ung. samma datum under hela perioden (samma distributör, kanske?) och åtminstone en av dem är (enl. de slutsatser jag kan dra genom att läsa detta forum) relativt populär. Jag hade för mig att leveransdatum var relativt fasta och inte något som förändrades varje dag, så vad håller DB på med egentligen?

DB har visserligen trevliga priser, men nästa gång vänder jag mig nog till en konkurrent. Jag har ingenting emot att betala för större pålitlighet.

Visa signatur

"Can the maker repair what he makes?"

C2Q Q6600 (G0) @ 2,997 GHz (tills vidare) | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2 PC6400 4096M | MSI GeForce 8800GTX 768M | Corsair HX 620W | Antec P182B

Permalänk

modus operandi - Ett vanligt missförstånd är att de datum som står i de allmänna listorna på sajten är de man kan och skall titta på när man kollar sin leveransstatus. Så är det inte! Självklart måste leveransdatumet på sajten inkrementeras varje dag, detta då tiden går och det datum som står där avser ge den tid det tar för vår leverantör att skicka varan från sitt lager till vårt. Om du lägger en order så beställer vi i vår tur varan från vår leverantör, och då får vi ett leveransdatum som gäller just dig. Detta framgår, när det väl fastställts, i ditt orderunderlag som du kan se under "Ditt konto" när du loggat på sajten. Då du menar att det handlar om en populär vara skulle jag gärna vilja ta en titt på ditt orderunderlag, och ber dig därför maila mig med referens till ditt ordernummer. Jag ser fram emot ditt mail!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Det funkar iofs åt andra hållet också, min senaste order hade 3 produkter som inte fanns i lager och av dom kom 2 in i lager tidigare än var det preliminära datumet sa att dom skulle. Dock höll ni inte leveransgarantin. Sen fick jag vänta ytterligare en dag för att posten skickade ena kollit till en annan stad. Hmmm, kanske kan lasta DB för det också, hade ni hållit leveransgarantin så hade ju inte paketet gått fel, om det nu inte gjorde det 2 dagar i rad.

Visa signatur

E det så?