Följ Black Week på SweClockers

X-Fi Fatal1ty optisk in/ut

Permalänk

X-Fi Fatal1ty optisk in/ut

Tänkte höra om någon här kan hjälpa mig med mitt problem. Jag har ett X-Fi Fatal1ty ljudkort med tillhörande front. Som det är nu kör jag med optisk kabel till mitt ljudsystem o det funkar ju bra. Nu när jag har köpt ett Ps3 så tänkte jag köra även det med optisk kabel till mitt ljudsystem men det har ju bara 1 ingång, dock så är det ju både in och ut på fronten. Kopplade in ps3 i fronten också o i en meny kan jag välja så jag skickar ut ljudet från mitt ps3 till ljudsystemet. Men varje gång jag vill lyssna på musik eller nått på datorn måste jag in i den menyn igen o slå över till det andra lika så när jag ska spela på mitt ps3 vilket blir lite jobbigt :S Tänkte höra om någon vet om det finns någon inställning som kan göra det automatiskt, så när den itne känner av någon signal från mitt ps3 så tar den från datorn istället och tvärt om?? Mycket mycket tacksam för svar

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li