Permalänk
Medlem

Hur bra kommer spelet att se ut i dx9 med ett 1950 pro 512 mb och en överklockad core2duo 2140 och 2 gig pc 5400 minnen.

Spelet ser ruksigt bra ut!!!!!

Permalänk

Inte precis som om någon kan förutspå hur bra det kommer spelas på din dator-

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

oft:
kapeno
Mer än att det förhoppningsvis kommer se bra ut så kan vi endast spekulera i Hur bra det faktiskt kommer se ut.

-------------

Riktigt schysst atmosfär i spelet. Har precis börjat lira igenom S.T.A.L.K.E.R, och det ger faktiskt lite schyssta vibbar som påminner om Bioshock.

Permalänk
Medlem

Kan inte ändra kontrollerna alls i 360-demot - drygt. Hoppas det bara är så i demot... Ska avboka spelet tills vidare.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Men jippi då kul att 360 demot är uppe och inget pc demo... hatar fps på konsoller..

Hatar konsoller i övrigt.

Well well, är väl bara att vänta tills PC demot släpps, om det nu släpps innan fulla spelet släpps. Vilket det säkert inte gör. *arg*

Permalänk
Medlem

har en xbox står dammande så laddade ner bioshock o testa demot i väntan på pc retail.

Å jag får lov att säga att det verkar bli grymt kul,

Spel känsla o stäming är lungt en 10+ av det lilla min fick känna på.
Grafic får jag säga var både och "tänk på att det är på 360". I början av spelet så är det ett förklipp innan man börjar spela, jag fatta inte först att förklippet var slut "så pass snyggt var det". Sen var det några delar jag reageara på att det var lite suddigt. Men jag är ingen grafik gud så ska inte säga för mycket.

Ett kort men bra demo,, spelet kommer nog bli kanon!

Permalänk
Medlem

Ny trailer. Den här gången förrenderad. Kanske den man får se i demot? Riktigt kul är den iaf

http://www.gametrailers.com/player/23434.html

Permalänk
Medlem

Tipsa om ett ok grafikkort för under 2k som man ska ha till det här då

Permalänk
Medlem

någon som har koll på om bioshock kommer släppas på steam också ? 2k games har ju redan startat ett samarbete så vore ju kul om dom kunde släppa det där med ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ny trailer. Den här gången förrenderad. Kanske den man får se i demot? Riktigt kul är den iaf

http://www.gametrailers.com/player/23434.html

Bommat att det är launch trailern? Den som antagligen visas på tv osv sen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Spelade demot idag, man får spela allra första delen av spelet, verkar riktigt grymt. Hög skräckmys-faktor! Och det är små detaljer överallt, om man vill kan man traska omkring hur länge som helst och titta/läsa på saker.

Måste skaffa det!

EDIT: Känns väldigt, väldigt välgjort och genomarbetat.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Avstängd

Downloadable artbook:
http://www.2kgames.com/cultofrapture/artbook.html

Varning! Kan förstås innehålla spoilers

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har spelat demot, men det finns bara att ladda ner på Marketplace.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Massa bilder och en film för er som inte har en 360.

http://www.gamersyde.com/news_4803_en.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
någon som har koll på om bioshock kommer släppas på steam också ? 2k games har ju redan startat ett samarbete så vore ju kul om dom kunde släppa det där med ^^

högst ossanolik i början, kanske kommer efter 6 mån eller så.

dock förstår jag inte varför en virtuel kopia tilltalar mer än en fysisk..man vill ju känna att man köpt något..?? dessutom att kunna lägga vantarna på en LE är ju betydligt mer mervärde än en virtuell fil...men men

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
högst ossanolik i början, kanske kommer efter 6 mån eller så.

dock förstår jag inte varför en virtuel kopia tilltalar mer än en fysisk..man vill ju känna att man köpt något..?? dessutom att kunna lägga vantarna på en LE är ju betydligt mer mervärde än en virtuell fil...men men

Nu när dollarn står så lågt så är det rätt fördelaktigt att köpa över exempelvis Steam förutsatt att man inte är en samlare på lådor då så klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
högst ossanolik i början, kanske kommer efter 6 mån eller så.

dock förstår jag inte varför en virtuel kopia tilltalar mer än en fysisk..man vill ju känna att man köpt något..?? dessutom att kunna lägga vantarna på en LE är ju betydligt mer mervärde än en virtuell fil...men men

En virtuel kopia har högre livslängs än en cd-skiva samt fodral + samlar inte damm i ett hörn ;D och limited edition är något man bara köper för status samt att man vill leka med action figuren man får med som inte tilltalar mig specielt mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
högst ossanolik i början, kanske kommer efter 6 mån eller så.

dock förstår jag inte varför en virtuel kopia tilltalar mer än en fysisk..man vill ju känna att man köpt något..?? dessutom att kunna lägga vantarna på en LE är ju betydligt mer mervärde än en virtuell fil...men men

Varför? Därför att det finns kopieringsskydd..
Varför? Därför att alla dessa jäkla kopieringsskydd endast åstakommer en enda sak, att göra ärliga kunder förbannade! Det vill säga att man tvingas sätta in dvdn varje gång man vill spela, om man då har mer än 5 spel installerade på sin hårddisk, vilket är vanligt nuförtiden med så stora hårddiskar, då måste man bläddra runt alla jäkla dvdfodral, öppna och ta ut dvdn, öppna dvdspelaren och ta ut den som redan ligger i, leta rätt på rätt fodral och lägga tillbaka, sen lägga i spelets dvd som man vill spela NU.
Upprepa varje gång du vill spela nåt annat..

DÄRFÖR

Mene, mjao, har ni testat demot till 360'n?? Jag fick något smått av en chock..
Det va nog den vackraste grafik jag någonsin sett i ett spel, verkligen.. Och det härliga är ju att det inte bara är visuellt, utan att själva vattnet även fungerar genom att leda ström och oljan är brinnbar, små detaljer. Att varje liten sak har korrekt fysik Scenen där taker viker in och vattnet strömmar ner vid hissarna, om man inte går in i hissen höjs vattennivån bara mer och mer
Trailersen och screenshotsen ser typ inte ens hälften så bra ut som det gör "in real life".

Tror faktiskt att jag köper det till xboxen ändå, det flöt på otroligt bra, och nån aliasing va där minsann inte! En 42 tums tv ger finare bild än en 19 tums datorskärm, hur många pixlar man än klämmer in
Samt det irriterande faktum att det sannerligen kommer små-hacka här och där, så får man byta drivers, så påverkar det nåt annat spel, så får man leta efter andra, så är det nåt annat som buggar, åh nej nu funkade inte digital vibrance längre, nu får jag byta tillbaka, men åh nej då kommer skuggbuggarna tillbaka i BF2...
Blä. Trött på PC gaming.

Måste nog sträcka mig så långt att påstå att hela demot gav mig en enorm System Shock känsla, och själva spelet i sig kändes som det bästa fps jag spelat sedan Prey (jo jag spelade faktiskt det på PCn ), utan tvekan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Rubbat bra spel, fick min xbox att funka i en timme igår han precis få ner spelet och testa det i 10minuter innan den la av igen.

Jag kommer lätt köpa det här spelet dock till PC främst för att min xbox är trasig för tillfället och för att testa min HP w2207.

En vecka kvar!

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

det här är ett spel man verkligen längtar efter
hoppas bara dom fixar alla buggar innan dom släpper det!

Permalänk
Medlem

Testade demot precis, även om jag inte pallar att köra utan Southpaw, så var det riktigt jäkla grymt. Lätt GOTY 2007 som många påstått.

Undrar bara nu om man ska köpa PC- eller 360-versionen. Gillar som sagt inte att köra utan Southpaw, men samtidigt lär min burk vara för klen att liras ens på Medium-kvalité. Pest eller kolera med andra ord!

Har en AMD Athlon 64 3500+, GeForce 7600 256mb och 2gb RAM på 2-3-3-6 i CAS. Hur pass bra tro ni det flyter? Har en 21-tums plattskärm också, så tvingas nästan att köra i dess native-upplösning som ligger på 1680x1050. Ett PC-demo skulle faktist sitta fint nu, hoppas den dyker upp inom de närmsta dagarna.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Testade demot precis, även om jag inte pallar att köra utan Southpaw, så var det riktigt jäkla grymt. Lätt GOTY 2007 som många påstått.

Undrar bara nu om man ska köpa PC- eller 360-versionen. Gillar som sagt inte att köra utan Southpaw, men samtidigt lär min burk vara för klen att liras ens på Medium-kvalité. Pest eller kolera med andra ord!

Har en AMD Athlon 64 3500+, GeForce 7600 256mb och 2gb RAM på 2-3-3-6 i CAS. Hur pass bra tro ni det flyter? Har en 21-tums plattskärm också, så tvingas nästan att köra i dess native-upplösning som ligger på 1680x1050. Ett PC-demo skulle faktist sitta fint nu, hoppas den dyker upp inom de närmsta dagarna.

Bara du ger spelet lite tid så kommer du nog klara dig utan southpaw. du måste bara vänja dig..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Bara du ger spelet lite tid så kommer du nog klara dig utan southpaw. du måste bara vänja dig..

Mjo, får nog ta och börja göra det. Tur att BioShock är inte lika fast-paced som andra shooters, blir nog en trevligare övergång till vanlig kontrollstilen.

Älskar att antända folk och se de springa till en vattenpöl för att släcka elden, men sen zappar man hela bunten.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Believe the hype!!!
Tror banne mig detta blir mitt första spel som jag köper på 5 år...

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

är det multiplayer?

Permalänk
Medlem

vad jag har hört så nix, no mp tyvärr faktiskt..

men nog värt o köpa för att det är ett så jäkla bra sp spel

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom demot, och jag måste instämma med alla som säger: Hu jäklar vad bra det verkar!

Striderna är roliga, miljöerna är helt vansinnigt läckra, och stämningen är riktigt bra. Riktigt snyggt!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Om man bokar 360 versionen på play.com får man en bioshock faceplate också. Vill ha.. men köper nog det i butik när det kommer här.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Varför? Därför att det finns kopieringsskydd..
Varför? Därför att alla dessa jäkla kopieringsskydd endast åstakommer en enda sak, att göra ärliga kunder förbannade! Det vill säga att man tvingas sätta in dvdn varje gång man vill spela, om man då har mer än 5 spel installerade på sin hårddisk, vilket är vanligt nuförtiden med så stora hårddiskar, då måste man bläddra runt alla jäkla dvdfodral, öppna och ta ut dvdn, öppna dvdspelaren och ta ut den som redan ligger i, leta rätt på rätt fodral och lägga tillbaka, sen lägga i spelets dvd som man vill spela NU.
Upprepa varje gång du vill spela nåt annat..

DÄRFÖR

Hur lat är du på en skala 1 - 10. Själv tycker jag att det ser bra mycket snyggare ut när man har alla spel på en hylla. Ser vilka spelen är, tar ju MAX 5 sekunder att få ut skivan och in med den i dvd-läsaren. Som någon annan snubbe sa, det känns ju mycket bättre om man håller i självaste fordralet än att ha det på något sumpigt account hos steam och deras jävla såkallade "support". Blev hackad, virus sökte med flera program hittade ingenting. Mailade supporten 10 ggr minst, fick aldrig något svar. Blev av med alla spel som fanns att köpa då(halflife, halflife2, hl2dm, cs,cs:s, cs:cz.) Ungefär 1500:- rakt ut i sjön. Aja, det är ju min åsikt.

Permalänk
Medlem

sprolla vart man köper det ifrån! Nu är det spelet som ska diskuteras

jag tror det kommer bli hur grymt som helst! hyar kollat igenom filmen på 16min från 360! hur coolt som helst!

fast jag vill ha det till PC OMG.!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!