Permalänk
Medlem

Stänga av en tangent (Den irriterar)

Jag såg för något år sedan att det gick att stänga av Caps Lock

Min fråga är, går det att stänga av vänster "windowstangent" (finns brevid "ctrl") ?

Permalänk

har alltid "knäckt loss" mina win tangenter..

Permalänk
Medlem

Hehe, det är det första man gör med ett nytt tangentbord, bänder bort windowstangenterna Slet även bort caps lock på det nuvarande.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

en lite subtilare metod (i de fallen det går) är att fila ner pinnen i mitten under tangenterna så att man får mer spelrum på dem och då måste trycka längre, eller hårdare beroende på hur mycket man slipar ner den.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Finns ju ett program för just det ändamålet, en av mina goda vänner kör med detta, Winkey Assassin tror jag det heter.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Funkar med en liten ändring i registret, http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/disable_caps_lock/ jag har använt detta i över ett år på många datorer, funkar skitbra. Glöm inte att du måste starta om efter ändringen.

Edit: läste inte lång nog:P men jag ska leta lösning på ditt problem

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

På speldatorn så har jag plockat bort den tangenten och det är inget jag ångrar. Va så less på den så den flög ut genom rutan.

Tror att den länken funkar bättre.
http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/

Permalänk
Medlem

Här, det disables dock båda windowsknapparna, och kan inte användes tillsammans med disable caps lock.
http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/disable_windows_key/

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

varför stänga av caps lock?! Fett onödigt..

Permalänk
Medlem

Enda tangentborden jag vet som man kan stänga av Windows-knapparna på är Logitech G11/G15, annars är det bara att bända bort dem.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
varför stänga av caps lock?! Fett onödigt..

Vissa (jag) kommer åt caps lock ibland, och eftersom jag aldrig använder den så ser jag ingen anledning att ha den kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Enda tangentborden jag vet som man kan stänga av Windows-knapparna på är Logitech G11/G15, annars är det bara att bända bort dem.

Finns en länk lite längre upp som fixar det, dock båda två.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Kan man inte kontrollera fingrarna ska man inte sitta vid ett tangentbord!
Kort och gott, lär dig att inte trycka på dem

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Kan man inte kontrollera fingrarna ska man inte sitta vid ett tangentbord!
Kort och gott, lär dig att inte trycka på dem

//Gorian

Jag gör inte det på mina datorer, men farsans bärbara dell tillex. en jävla mardröm.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.