World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Riktigt värdelös spec, skämtar du?

Tänkte skriva samma sak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
jag tycker att man ska specca sin gubbe själv -.-

http://www.wowhead.com/?talent=TVhezcVqxZxVhZbxh0b använder jag, en annorlunda arena spec.. tycker den är helt okej faktiskt

Shit... jag ser inte hur du änns har användning för hälften av de talents du lagt ut där i arenan. Du ska ju absolut INTE använda defense trädet när man kör arena. Som warrior måset du kunna leva på högra crits. Vilket du med den builden helt omöjligt kan få. Å varför ta alla tre vapen specials? Helt bortcastade talents. Men du gör som du vill. Jag ger bara kritiken.

Edit något sådant här "ska" en arena warrior köra http://www.wowhead.com/?talent=pVzxzIioMbdioVVuz0x Då såklart med en feting 2h yxa.

Permalänk
Medlem

Klarade just mitt epic flying form quest. Ganska kul boss fight, skiljer sig lite från resten av det annars så tråkiga Sethekk Halls heroic.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Klarade just mitt epic flying form quest. Ganska kul boss fight, skiljer sig lite från resten av det annars så tråkiga Sethekk Halls heroic.

jaha

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Shit... jag ser inte hur du änns har användning för hälften av de talents du lagt ut där i arenan. Du ska ju absolut INTE använda defense trädet när man kör arena. Som warrior måset du kunna leva på högra crits. Vilket du med den builden helt omöjligt kan få. Å varför ta alla tre vapen specials? Helt bortcastade talents. Men du gör som du vill. Jag ger bara kritiken.

Edit något sådant här "ska" en arena warrior köra http://www.wowhead.com/?talent=pVzxzIioMbdioVVuz0x Då såklart med en feting 2h yxa.

Den där var inte heller särskilt bra..

http://www.wowhead.com/?talent=TV0xdNbqM0dbZVVzm0xRZc
http://www.wowhead.com/?talent=pf0xdNbqM0zZVVzmMxRV

är exempel på 2 bra MS-builds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Den där var inte heller särskilt bra..

http://www.wowhead.com/?talent=TV0xdNbqM0dbZVVzm0xRZc
http://www.wowhead.com/?talent=pf0xdNbqM0zZVVzmMxRV

är exempel på 2 bra MS-builds.

Nej det tycker jag då inte. En warrior är 100% beroende av sin rage, så varför hoppas över Endless Rage? Å det lilla du får i Fury trädet hjälper dig inte lika mycket. Jag skulle då aldrig själv speca min wary sådär iallafall om jag skulle ge mig in i arena, eller ja. Imp intercept är ju rätt lockande. Dock spelar jag knappt wary alls länge just pga att telentsen är rätt så "fucked up". Hela wary klassen skulle behöva en ombyggnad :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Nej det tycker jag då inte. En warrior är 100% beroende av sin rage, så varför hoppas över Endless Rage? Å det lilla du får i Fury trädet hjälper dig inte lika mycket. Jag skulle då aldrig själv speca min wary sådär iallafall om jag skulle ge mig in i arena, eller ja. Imp intercept är ju rätt lockande. Dock spelar jag knappt wary alls länge just pga att telentsen är rätt så "fucked up". Hela wary klassen skulle behöva en ombyggnad :/

Nej, just det.. du spelar inte warrior. Det du kan få från fury-trädet istället för endless rage (som är helt värdelös imo) är mycket bättre i arena. Imp intercept (särskilt med 4-set bonusen), flurry, death wish > endlesss rage. F.ö var din spec lite random annars också.. ingen imp overpower, bara 1 poäng i commanding presence etc.

Är ju bara att kolla här annars:http://www.geekboys.org/arena/index/5/all/warrior/all/all/. Inga högrankade warrs som kör med endless rage.

Permalänk
Medlem

Speccen beror också på vilken slags arena du kör, kör du 2v2, 3v3 så kan man bara rusha in och få slut på Arenan på 2min, själv har man vart i 6-7 minuters och mer och då vill man ha rage, mana, etc, som räcker länge!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

http://www.wowhead.com/?talent=LAM0dNbog0dbZVVzN0xR
Körde jag med min warrior i Arena, säg vad ni vill men den fungerade välldigt bra.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

hehe, exakt samma spec som jag hade när jag pvpade snoddas, Exakt in till minsta detalj!
smarta hjärnor tänker likadant

Permalänk
Medlem

Jag får väl passa på att få min pve rogue build studerad jag också då.
Det är en assasination/combat fists build (30/31/0).
Brukar ligga i top 9/10 fall i damage done i de vanligaste 70 grottorna och kara.
Det enda jag saknar är Combat potency lite grann.

Länk till armory:
http://tinyurl.com/3b2w5y

Föreslå gärna förbättringar om ni har några. Gärna även tips på ny gear
Jag vill inte köra daggers, körde det en stund för några månader sen. Gillade INTE att grinda med en dagger build

Och jag kör BARA pve.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jau e bezt pau att zpecca /flex

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jag får väl passa på att få min pve rogue build studerad jag också då.
Det är en assasination/combat fists build (30/31/0).
Brukar ligga i top 9/10 fall i damage done i de vanligaste 70 grottorna och kara.
Det enda jag saknar är Combat potency lite grann.

Länk till armory:
http://tinyurl.com/3b2w5y

Föreslå gärna förbättringar om ni har några. Gärna även tips på ny gear
Jag vill inte köra daggers, körde det en stund för några månader sen. Gillade INTE att grinda med en dagger build

Och jag kör BARA pve.

Inte spelat min rogue på länge men med tanke på det jag har läst/sett bra rogues specca så är jag ganska säker på att denna build är den bästa för ren PVE DPS: http://www.wowhead.com/?talent=wheboxZMIVbbVzVMGot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Inte spelat min rogue på länge men med tanke på det jag har läst/sett bra rogues specca så är jag ganska säker på att denna build är den bästa för ren PVE DPS: http://www.wowhead.com/?talent=wheboxZMIVbbVzVMGot.

Vile poisons är att föredra, evis drar man bara om man har combos över efter slice och rupture.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jag får väl passa på att få min pve rogue build studerad jag också då.
Det är en assasination/combat fists build (30/31/0).
Brukar ligga i top 9/10 fall i damage done i de vanligaste 70 grottorna och kara.
Det enda jag saknar är Combat potency lite grann.

Länk till armory:
http://tinyurl.com/3b2w5y

Föreslå gärna förbättringar om ni har några. Gärna även tips på ny gear
Jag vill inte köra daggers, körde det en stund för några månader sen. Gillade INTE att grinda med en dagger build

Och jag kör BARA pve.

Ifall du har tänkt dig att raida med din rogue så rekommenderar jag dig att skaffa två svärd och köra med denna builden

Helt klart bäst dps.

Själv kör jag Mutilate för tillfället... Ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt den builden, tycker den är trist
Combat Swords/Daggers kanske inte heller är så omväxlande men det är fan i mig roligt

Men jag tycker att det är lite svårt å prestera bra i arenan med svärd, eller så kanske det helt enkelt beror på att jag suger

EDIT: Jag hade kört med denna builden om jag ska vara helt ärlig, Improved Kick är skönt som fan att ha

Och NEJ Maniak, Imp Kick kanske inte ökar dps...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Ifall du har tänkt dig att raida med din rogue så rekommenderar jag dig att skaffa två svärd och köra med denna builden

Helt klart bäst dps.

Själv kör jag Mutilate för tillfället... Ska jag vara ärlig så förstår jag inte riktigt den builden, tycker den är trist
Combat Swords/Daggers kanske inte heller är så omväxlande men det är fan i mig roligt

Men jag tycker att det är lite svårt å prestera bra i arenan med svärd, eller så kanske det helt enkelt beror på att jag suger

Och dodge ökar din dps på vilket sätt?

Evis är waste av combo points utom på essence of souls. Rupture och envenom är alltid bättre när man kan dra det, speciellt med feral druid och enchancement shaman i raiden.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Och dodge ökar din dps på vilket sätt?

Evis är waste av combo points utom på essence of souls. Rupture och envenom är alltid bättre när man kan dra det, speciellt med feral druid och enchancement shaman i raiden.

haha, dummaste frågan jag någonsin hört

"Hur ökar dodge din dps"

Ja du, behöver du ens fundera på det så...

Så du slänger en ny rupture ifall du har CP´s över även om det är flera sekunder kvar på den?
Det gör ju då aldrig jag iaf, jag ser till att ALLTID ha Slice n Dice igång, rupture och när jag har CP´s över så kör jag Evis...
Och Envenom är ganska menlöst när jag kör Instant Poison på mina svärd...

Permalänk

Anser iaf om man kör swords så är hemo/combat absolut bäst vad gäller dmg.. typ något liknande denna build http://www.wowhead.com/?talent=w0xZMeV00VzxzGoZxbjohhoo schysst cp regen, rupture + %30 dmg, white dmg ökar avsevärt med hemo ..beror på vapen förstås, har man inga långsamma hög dmg svärd/maces ska man inte göra sig besvär. och självklart slice´n dice , 2X adrenaline rush vid långa encounters är förstås inte fel. tar ett tag innan man fattar hur bra hemo igentligen är ..funkar bra även i pvp.

Rupture utan serrated blades är väl menlöst kan tyckas.
Envenom kostar fett vad gäller cp/stacks ...utan vilepoisons är den inte värd det. Detta är förståss min egna uppfattning.

Just nu är jag mutilate build men brukar switcha mellan mutilate/hemo,combat då ja tycker de är det roligaste buildsen ...vanliga combatspecc e jag vansinnigt trött på och finner den enbart tråkig.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
haha, dummaste frågan jag någonsin hört

"Hur ökar dodge din dps"

Ja du, behöver du ens fundera på det så...

Så du slänger en ny rupture ifall du har CP´s över även om det är flera sekunder kvar på den?
Det gör ju då aldrig jag iaf, jag ser till att ALLTID ha Slice n Dice igång, rupture och när jag har CP´s över så kör jag Evis...
Och Envenom är ganska menlöst när jag kör Instant Poison på mina svärd...

Man ska inte ens ta skada så dodge är 100% waste av talents därför är din "helt klart bäst dps" specc helt värdelös.

Evis är alltid waste av combo poins om man inte har några över efter slice och rupture men du kommer inte i närheten av mina 5000+ envenom crits med den...

Att du inte kör deadly poisons på nåt av vapnen undgår mitt förstånd, absolut bästa poisonet man kan ha på i raids. Oftast har jag enchantement shaman i gruppen så jag får wf så kör med det på offhanden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Anser iaf om man kör swords så är hemo/combat absolut bäst vad gäller dmg.. typ något liknande denna build http://www.wowhead.com/?talent=w0xZMeV00VzxzGoZxbjohhoo schysst cp regen, rupture + %30 dmg, white dmg ökar avsevärt med hemo ..beror på vapen förstås, har man inga långsamma hög dmg svärd/maces ska man inte göra sig besvär. och självklart slice´n dice , 2X adrenaline rush vid långa encounters är förstås inte fel. tar ett tag innan man fattar hur bra hemo igentligen är ..funkar bra även i pvp.

Rupture utan serrated blades är väl menlöst kan tyckas.
Envenom kostar fett vad gäller cp/stacks ...utan vilepoisons är den inte värd det. Detta är förståss min egna uppfattning.

Just nu är jag mutilate build men brukar switcha mellan mutilate/hemo,combat då ja tycker de är det roligaste buildsen ...vanliga combatspecc e jag vansinnigt trött på och finner den enbart tråkig.

Rupture scalar bättre med ap(24% mot 15%) och ignorar armor jämnfört med eviscerate.

Har varit sugen att prova combat hemmo ett tag, serrated blades är en grymt trevlig talent för pve. Men håller mig till 20/41 tills jag får tag på nåt trevligt 2.8 vapen från bt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort (från ati och nvidia) är lixom minimum för att köra wow?

ps. Några som kör på Kazzak?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vilket grafikkort (från ati och nvidia) är lixom minimum för att köra wow?

ps. Några som kör på Kazzak?

Jag har ett ATI Radeon XPRESS 200M. Iof kör jag på 800x600 med allt på lägsta och har 6-10fps ute i outlands och 20fps inne i IF. huhu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Rupture scalar bättre med ap(24% mot 15%) och ignorar armor jämnfört med eviscerate.

Har varit sugen att prova combat hemmo ett tag, serrated blades är en grymt trevlig talent för pve. Men håller mig till 20/41 tills jag får tag på nåt trevligt 2.8 vapen från bt.

Crittar du eviscerate 2,5k-3,5k mot rupture utan serrated blades lär du förlora dmg. Testades bara för skojjs skull (obuffad)5cp rupture ger för mig utan serrated blades ett tick på ~180*8 (tickar varannan sec)vilket blir ~1440 total dmg det med 1.7k AP(obuffad). Så slutsatsen= Eviscerate> rupture. Även om eviscerate inte crittar.

Och vad menar du med "Rupture scalar bättre med ap(24% mot 15%) " att mer Ap gör mer dmg ?!det e väl själv klart?! och med den cp regenen du har med sealfate om du är mutilate så ser jag ingen som helst anledning att använda rupture. Använder enbart rupture om jag har serrated blades och hemo specc annars anser jag den vara totalt menlös.Nu är du iofs combat och har inte samma cp regen på långa vägar.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Man ska inte ens ta skada så dodge är 100% waste av talents därför är din "helt klart bäst dps" specc helt värdelös.

Helt klart värdelös säger du, jag måste dock påpeka att jag inte sett en enda som kör samma specc som dig, fast det är klart... Du kanske vet bäst och alla andra är värdelösa på att specca?
Du tar alltså aldrig skada?

Så p.g.a att jag har satt poäng i Dodge så är hela speccen värdelös?
Men om man kör lite PvE utanför raids då, är inte dodge jävligt bra att ha då?
Och kom inte och snacka om Overpower nu, för jag snackar inte om PvP.

Haha, du är för härlig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Crittar du eviscerate 2,5k-3,5k mot rupture utan serrated blades lär du förlora dmg. Testades bara för skojjs skull (obuffad)5cp rupture ger för mig utan serrated blades ett tick på ~180*8 (tickar varannan sec)vilket blir ~1440 total dmg det med 1.7k AP(obuffad). Så slutsatsen= Eviscerate> rupture. Även om eviscerate inte crittar.

Och vad menar du med "Rupture scalar bättre med ap(24% mot 15%) " att mer Ap gör mer dmg ?!det e väl själv klart?! och med den cp regenen du har med sealfate om du är mutilate så ser jag ingen som helst anledning att använda rupture. Använder enbart rupture om jag har serrated blades och hemo specc annars anser jag den vara totalt menlös.Nu är du iofs combat och har inte samma cp regen på långa vägar.

Nu var det iofs pve dps ni snackade om, ingen specc kan mäta sig med 20/41 eller 15/41/5 för pve dps. Eviscerate > rupture när den crittar, men hur mycket critt har du? Inte mer än 30% utan dagger/fist specc iaf vilket gör att evis gör bra mycket mindre skada 70% av gångerna.

Jag ligger på en minst 2500 upp till nästan 4000 ap fullt buffad på en bossencounter, eftersom rupture scalar bättre med jämnfört med evis så blir den bara bättre och bättre, speciellt eftersom jag alltid har en feral druid i raiden.

Som sagt pve 25 manna dps, alla speccs utom 41 i combat räknas bort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Helt klart värdelös säger du, jag måste dock påpeka att jag inte sett en enda som kör samma specc som dig, fast det är klart... Du kanske vet bäst och alla andra är värdelösa på att specca?
Du tar alltså aldrig skada?

Så p.g.a att jag har satt poäng i Dodge så är hela speccen värdelös?
Men om man kör lite PvE utanför raids då, är inte dodge jävligt bra att ha då?
Och kom inte och snacka om Overpower nu, för jag snackar inte om PvP.

Haha, du är för härlig...

Klart jag tar skada, men det är oftast magisk skada i alla fall. Och det är ju knappast så att du ska tanka så dodge är totalt värdelöst.
Att sätta 3 poäng där istället för imp gouge är ok, men att sätta 2 till där är totalt värdelöst, imp kick eller tom parry är mycket bättre eftersom parry gör att du slår nästa slag snabbare. Visar bara hur lite du faktiskt vet om rogues.

Speccsen är iofs ganska lika men du gör några val som är helt knasiga vilket gör speccen värdelös.
Du snackade om bäst pve dps men kör med dubbla instant poison... Har du ens sett insidan av nån 25manna utom gruul på film?

Försök inte snacka bort det, du sa bästa pve dps, då är det inget annat än bästa dps i 25 manna.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Försök inte snacka bort det, du sa bästa pve dps, då är det inget annat än bästa dps i 25 manna.

Det har jag inte försökt heller, och ja jag har sett 25 manna raids, slutade raida självmant dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Nu var det iofs pve dps ni snackade om, ingen specc kan mäta sig med 20/41 eller 15/41/5 för pve dps. Eviscerate > rupture när den crittar, men hur mycket critt har du? Inte mer än 30% utan dagger/fist specc iaf vilket gör att evis gör bra mycket mindre skada 70% av gångerna.

Jag ligger på en minst 2500 upp till nästan 4000 ap fullt buffad på en bossencounter, eftersom rupture scalar bättre med jämnfört med evis så blir den bara bättre och bättre, speciellt eftersom jag alltid har en feral druid i raiden.

Som sagt pve 25 manna dps, alla speccs utom 41 i combat räknas bort.

Ojojoj vad du e ute och cyklar har vi någonsin diskuterat PvP?. Länk till din armory plz....vill se din grund AP, 4k AP med combat specc låter myttoman långa vägar. Mutilatespecc gör minst lika bra dmg som combat. IOM sealfate och den sjuka cp regenen så spammar man eviscerate. Frågan är om du ens testat andra builds än combat?!
Även om jag inte crittar ligger jag över ruptures eller typ samma, Insta dmg>DOT vilken dag som helst. Har inte kollat crit % fullt buffad i raids ...men jag crittar ofta. Toppar alltid dmg meters på raids med mutilate specc (så länge det inte är multipla targets då locks kan ta mig, SOC äger) ..även mot combat rogues så snacka inte skit.
Specca serrated blades ska du se skillnad på rupture och rupture...
Och igen ..vad menar du med scalar?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Ojojoj vad du e ute och cyklar har vi någonsin diskuterat PvP?. Länk till din armory plz....vill se din grund AP, 4k AP med combat specc låter myttoman långa vägar. Mutilatespecc gör minst lika bra dmg som combat. IOM sealfate och den sjuka cp regenen så spammar man eviscerate. Frågan är om du ens testat andra builds än combat?!
Även om jag inte crittar ligger jag över ruptures eller typ samma, Insta dmg>DOT vilken dag som helst. Har inte kollat crit % fullt buffad i raids ...men jag crittar ofta. Toppar alltid dmg meters på raids med mutilate specc (så länge det inte är multipla targets då locks kan ta mig, SOC äger) ..även mot combat rogues så snacka inte skit ...plz.
Specca serrated blades ska du se skillnad på rupture och rupture...

Vart skrev jag pvp? Jag sa pve dps, ingen specc är lika bra som 41p i combat och ja jag har provat mutilate.

Vadå insta dmg > dot? Menar du att instant på offhanden är bättre än deadly på offhanden med en combat specc?

Om rupture gör 2k totalt mot evis som gör 1500 så är den sämre eller? Förstår inte ditt tankesätt, hur kan nåt bättre bli sämre.

Enda bossen evis faktiskt är bättre är rupture är essence of souls för att han har så otroligt lite armor. Rupture scalar bättre och den ignoerar armor vilket gör den helt klart bättre än evis.

Ligger på 1779 ap obuffat, 536 agi. Med kings, motw, flask, ap mat, enchantement shaman, dubbla mongoose, tsunami talisman och annat uppe så blir det lätt en 3500 ap. Har sett det gå över 4000 några gånger, men det är nog bara för wf har proccat.
Jag har ändå ganska lite ap, har gått mycket på agi/crit gear, finns de med 2000-2100 på min server, fast de har massa bt gear också.

Med scalar menar jag att rupture gör mer och mer skada än eviscerate ju mer ap man har.

Evis får 15% bonusskada av din attackpower, rupture får 24%.

En rogue med 1000 ap gör en average eviscerate utan talents på 1195 medans rupture gör 1240.

En rogue med 2500 ap gör evis på 1420 medans rupture gör 1600.

Visst, jag kan få imp evis med min specc men jag kan inte få serrated blades. Men jag har istället mangle eftersom det alltid är en feral druid i raiden, den ökar rupture skadan med 30% istället för 15% mot evis.

Länka din armory.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det har jag inte försökt heller, och ja jag har sett 25 manna raids, slutade raida självmant dock.

Du sa det själv, lite pve utanför raids...

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av maniak
"Vart skrev jag pvp? Jag sa pve dps,"
-"Nu var det iofs pve dps ni snackade om"

"ingen specc är lika bra som 41p i combat och ja jag har provat mutilate."
Då borde du veta att Mutilate äger combat dagger.

"Vadå insta dmg > dot? Menar du att instant på offhanden är bättre än deadly på offhanden med en combat specc?"

Eviscerate är instant damage och rupture en Dot eller hur? ..poisons?!

"Om rupture gör 2k totalt mot evis som gör 1500 så är den sämre eller? Förstår inte ditt tankesätt, hur kan nåt bättre bli sämre".

-Du läser tydligen inte vad jag skriver, Rupture=1.5 dmg obuffat evicerate=1.5-3.5k beroende om den crittar eller ej ...

Enda bossen evis faktiskt är bättre är rupture är essence of souls för att han har så otroligt lite armor. Rupture scalar bättre och den ignoerar armor vilket gör den helt klart bättre än evis.

"Ligger på 1779 ap obuffat, 536 agi. Med kings, motw, flask, ap mat, enchantement shaman, dubbla mongoose, tsunami talisman och annat uppe så blir det lätt en 3500 ap. Har sett det gå över 4000 några gånger, men det är nog bara för wf har proccat.
Jag har ändå ganska lite ap, har gått mycket på agi/crit gear, finns de med 2000-2100 på min server, fast de har massa bt gear också."

-Ligger på 17 k AP 25% crit 500 agi (har inte vitality)men som dig med dubbla moongoose/pots/trinks/food/raidbuffs så ökar det på avsevärt.

Med scalar menar jag att rupture gör mer och mer skada än eviscerate ju mer ap man har.

"Evis får 15% bonusskada av din attackpower, rupture får 24%".

-Imp eviscerate? 15% mer totaldmg+15 bonus skada vilket generar mer dmg än ruptures bonus dmg. Räkna sedan in eviscerate crits så blir det ordentlig skillnad.

kan dock förstå att eviscerate kan kännas menlös som combat om den inte crittar men med min build och sealfate äger den rupture.

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Ursprungligen inskrivet av maniak
"Vart skrev jag pvp? Jag sa pve dps,"
-"Nu var det iofs pve dps ni snackade om"

"ingen specc är lika bra som 41p i combat och ja jag har provat mutilate."
Då borde du veta att Mutilate äger combat dagger.

"Vadå insta dmg > dot? Menar du att instant på offhanden är bättre än deadly på offhanden med en combat specc?"

Eviscerate är instant damage och rupture en Dot eller hur? ..poisons?!

"Om rupture gör 2k totalt mot evis som gör 1500 så är den sämre eller? Förstår inte ditt tankesätt, hur kan nåt bättre bli sämre".

-Du läser tydligen inte vad jag skriver, Rupture=1.5 dmg obuffat evicerate=1.5-3.5k beroende om den crittar eller ej ...

Enda bossen evis faktiskt är bättre är rupture är essence of souls för att han har så otroligt lite armor. Rupture scalar bättre och den ignoerar armor vilket gör den helt klart bättre än evis.

"Ligger på 1779 ap obuffat, 536 agi. Med kings, motw, flask, ap mat, enchantement shaman, dubbla mongoose, tsunami talisman och annat uppe så blir det lätt en 3500 ap. Har sett det gå över 4000 några gånger, men det är nog bara för wf har proccat.
Jag har ändå ganska lite ap, har gått mycket på agi/crit gear, finns de med 2000-2100 på min server, fast de har massa bt gear också."

-Ligger på 17 k AP 25% crit 500 agi (har inte vitality)men som dig med dubbla moongoose/pots/trinks/food/raidbuffs så ökar det på avsevärt.

Med scalar menar jag att rupture gör mer och mer skada än eviscerate ju mer ap man har.

"Evis får 15% bonusskada av din attackpower, rupture får 24%".

-Imp eviscerate? 15% mer totaldmg+15 bonus skada vilket generar mer dmg än ruptures bonus dmg. Räkna sedan in eviscerate crits så blir det ordentlig skillnad.

kan dock förstå att eviscerate kan kännas menlös som combat om den inte crittar men med min build och sealfate äger den rupture.

Fin quote...

Iaf, combat dagger är minst lika bra som andra combat speccs, jag körde det innan jag fick macen från kael thas, vann över alla svärdcombatrogues och toppade ofta i ssc/tk.

Menade att det inte spelar nån roll om det är instant eller dot skada, vilken som gör mest totalt är bäst inte den som gör det snabbast, i pve. Samma med deadly, den är bättre än instant för den gör mer skada över tid.

Det är du som inte läser vad jag skriver och obuffat är ointressant. Rupture gör mer skada på bossar i raids, evis har inte en suck.

Visst, imp evis ger 15% mer totalskada, men mangle ger 30% mer skada till rupture vilket gör den ännu mer överlägsen.

Och det spelar ingen roll vad för specc du och jag har, vi kan båda få imp evis=den gör lika mycket för oss båda.
Jag har även fullt t5 vilket ger 200 extra skada på evis jämnfört med dig och tycker ändå att rupture är bättre.

Jag tar det igen:

Rupture får 24% av din ap i bonus skada.
Evis får 15% av din ap i bonus skada.

Mangle ger 30% mer skada på rupture.
Imp evis ger 15% mer skada på evis.

Rupture ignoearar armor, glömde skriva det på uträkningarna där uppe. En raidboss har ungefär 30% dmg reduce efter sunder och fairy fire.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

orkar inte mer...

Självklar spelar build en stor roll när jag har en cp regen som är 5x snabbare än din. Därav har jag mer nytta av att spamma eviscerate än dig ...ska det vara så svårt att förstå?
Mangle är en av många buffs ...Men alla agi/crit buffs då som jag som spammar eviscerate har nytta av? Dom tänker du överhuvudtaget inte på .
Crit eviscerate slår skiten ur mangle rupture såvida den inte har serrated blades.
Du inte verkar fatta är att jag gör 3 full cp eviscerates kanske innan du ens hinner få full cp till en rupture.´
Så ja builds spelar verkligen stor roll!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED