Permalänk
Medlem

Pizza, öl och glassdieten!

Någon mer än mig som vill börja gå på diet? ^^ Vet inte hur pass trovärdigt det är, men roligt och logiskt är det... Kanske..

http://www.yttermera.se/kropp_och_halsa/dieter/pizza_ol_glass...

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom det står på yttermera så är det fake.

Men... jag skulle nog nästan kunna tänka mig att prova ändå för vetenskapens skull

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

låter inte helt dumt igentligen.. eller.. jo kanske..

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Inte så trovärdigt då det är Yttermera som sagt En satirsida.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

De tycks blanda ihop kcal och cal hejvilt.

Permalänk
Medlem

Underbart, nu kan jag äntligen börja äta som jag vill och se ut som Brad Pitt på samma gång

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Ja som haricots säger har de blandat cal och kcal hejvilt.

Det går åt ungefär 1 kcal för att värma 1 liter vatten en grad.
För att värma upp den där efterrätten går det således åt ungefär 6,3 kcal.
Efterrätten innehåller knappast så lite som 1300 cal, det är nästan 1/100-del av ett glas mellanmjölk. Skulle väl vara ett glas vatten till efterrätt i så fall.

Ni märker att det inte går ihop alls.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Nej men det kan påvärka.. Tror självklart inte att dom har rätt siffror osv. men det är säkert nyttigare att äta en iskall biff än en varm

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk

Ät mycket is

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Dom hade upp frågan i om det var "Så funkar det" på P3, dom ringde och pratade med en dietist.

Hennes kommentar var att det ger väldigt marginella effekter, och att det sklule funka mycket bättre om man smear den på utsidan roppen istället, eller för den delen har på sig blöta kläder.

Permalänk
Medlem

Hm, det här låter som ett bra projektarbete nu i trean i gymnasiet

...undra om skolan skulle vilja bistå med forskningsmedel till den utredningen >)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Go Twiggz go! The truth must be heard!

Ärligt talat låter det lite tveksamt imo. Det haricots skrev instämmer jag med.

Permalänk
Avstängd

En glass på 170g kan utan problem använda över 6000 cal. Men det blir endast 6kcal. Alltså en bråkdel av de 400-500kcal som den innehåller.
Och angående ölen kan den ligga på 600kcal per liter. Och med 5 liter så har man redan överstigit ett dagsbehov av kalorier. Så det är ingen bra diet. Det kostar bara några ynka kcal att värma upp det dessutom.