Problem med Asus P5k-se(behöver hjälp)

Permalänk
Medlem

Problem med Asus P5k-se(behöver hjälp)

Hej , Mitt moderkort vägrar visa bild på min skräm, det visas bara svart skärm och bios vill inte starta

Jag har Asus p5k-se , core2duo e6600 , 2 st pc6400 ram(CL5), hd2900xt grafikkort

JAg har testat grafik kortet i en annan dator , jag har testat annat ram i min dator , jag har testat andra grafik kort i min dator, jag har testat med 2 olika Nätaggregat, Jag har skickat in processorn och moderkortet och fått 2 helt nya , men problemet kvarstår, testat olika skärmar , alla fläktar snurrar,

Vad kan problemet vara , varför är min skärm svart , vill inte processorn fungera ihop med Moderkortet

Vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd

men du säger ju inte vad som funkade i vad !!!

Permalänk
Medlem

jag får svart bild på min dator när den startas upp , grafik kortet fungerar för jag har provat det i en annan dator , jag har provat ett 8800 GTx i min dator och det funkar heller inte , Jag har provat ett annat nätaggregat i min dator 520W Corsair, funkar fortfarande inte , jag har bytt ut moderkortet och Processorn mot nyare , funkar fortfarande inte!

Ljuset på moderkortet funkar , ljuset på grafik kortet funkar , fläktarna drar igång , processorfläkten drar igång , men ingen bild visas på skrämen , hårddisken drar igång

Permalänk

Låter kanske lite enkelt, men pröva med en annan skärm.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

men problemet kvarstår, testat olika skärmar , alla fläktar snurrar,

skrev i min första post att jag testat olika skärmar, har testat 3 olika för att vara exakt , och alla 3 skärmar fungerar perfekt på andra datorer

Permalänk
Medlem

Testa stoppa ram minnena i olika slots, kör även med en sticka åt gången. Kollat så att alla sladdar sitter rätt och så att ingen glappar? Lätt att man kan glömma 4-pin/ 8-pin kontakten till moderkortet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av file-
skrev i min första post att jag testat olika skärmar, har testat 3 olika för att vara exakt , och alla 3 skärmar fungerar perfekt på andra datorer

Är det dags för mig att skaffa glasögon då

Har du prövat dina två nätaggregat i andra datorer?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ja, Corsair 520W var min polares och det funkar på hans dator perfekt , han har 8800 Gtx, asus p5kC, och en quad core

Har sett till att inget glappar, alla sladdar sitter rätt , har dratt ut och stoppat in dem säkert 10 gånger nu , testade faktiskt med olika ram minnen med i olika slots och olika antal , inget fungerade

tror ni kanske detta beror på att mitt bios är för gammalt eller ngt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av file-

Vad ska jag göra?

1 Läs manualen.
2 Läs manualen igen.
3 Studera skruvhålens placering på moderkortet.
4 Studera chassits innandöme. Se till att det finns distanser som stämmer överens med med hålen i moderkortet.
5 Montera processor, cpu-kylare och minnen på moderkortet.
6 Montera moderkortet i chassit och skruva fast det.
7 Anslut ATX20/24-pin samt ATX12V.
8 Anslut power-on och PC-speaker.
9 Starta. Det skall pipa från PC-speaker. En lång och några korta. Pip gå till 13. Inget pip så dra ut nätsladden.
10 Clear CMOS (du minns väl vad det stod i manualen?)
11 Anslut nätkabel och starta.
12 Fortfarande inget pip så kan jag inte hjälpa dig mer. Pip se 13.
13 Anslut grafikkort och ström. Starta. Du ska nu ha bild

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen bild , tror ni det beror på bios

Permalänk
Medlem

Skulle bios vara för gammalt för att kunna köra processorn menar du?

Visa signatur

450watt, AMD 3000+ (1,8Mhz), 512 RAM, Elitegroup nFORCE4 - A939, nVIDIA Asus eXtreme N6200TC PCI-E 256mb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte , skulle det kunna vara det ?

edit:

Inget funkade, ska byta mitt asus p5k Se mot ett asus p5k