Radiohead släpper nytt album, gratis för alla

Permalänk
Medlem

Radiohead släpper nytt album, gratis för alla

Den brittiska bandet Radiohead ska släppa sitt uppkommande album helt gratis från http://www.inrainbows.com
Man kan också betala för låtarna om man vill. Det kommer även att finnas en CD/vinyl version om man är lite rädd för det digitala

Helt underbart anser jag iaf. 10 oktober smäller det.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tycker om Radiohead men jag tycker att det är en sjukt grym grej av dem att göra, hoppas se flera såna här saker. Var inte så länge sen NIN la ut fyra av sina senaste låtar i flerkanalig WAV, också en sak jag tycker att fler borde ta efter.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag kan lova er alla att detta kommer bli årets skiva.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Kul Radiohead har faktiskt gjort en del bra låtar. Hoppas fler artister tar samma initiativ.

Permalänk

Re: Radiohead släpper nytt album, gratis för alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
[...] Det kommer även att finnas en CD/vinyl version om man är lite rädd för det digitala [...]

Hmm, mig veterligen så är CDn digital =P

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Radiohead släpper nytt album, gratis för alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Hmm, mig veterligen så är CDn digital =P

Jaja, var sådan då

Och ZaInT: NIN har lagt fler än 4, alla ska ut är tanken.

Permalänk
Medlem

Det kommer iaf. bli deras sämst säljande album genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Det kommer iaf. bli deras sämst säljande album genom tiderna.

Kanske det, men kanske också det albumet som kommer att bli hört av flest människor. Och pengar är nog inte radioheads största problem. Ju fler som lyssnar på deras musik, desto fler går på konserter vilket är lika med mer cash.

Permalänk
Medlem

tvivlar på att det går så värst många på konsert som inte har de flesta av skivorna från vilket band det än gäller.

och det album som flest hört kommer nog alltid att vara The bends, förmodligen.

/ haha, analog CD.. den var kul btw.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Hmm kanske ska köpa skivan bara för den är gratis!?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hmm kanske ska köpa skivan bara för den är gratis!?

Det tycker jag nog att du ska göra.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Haleluja! Radiohead är ett av mina favoritband, otroligt kul med en ny skiva, otroligt kul att den kommer bara om några dagar och att de släpper den över Internet! Gratis!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Hoppas dom släpper den i ngt lossless format inte 128kbps mp3.

Permalänk
Medlem

Nu har dem släppt skivan. Inga större förändringar från hur låtarna lät live, men den är ändå väldigt bra. Kanske inte lika lättlyssnad som the bends och OK COMPUTER, men ändå väldigt bra. Har bara lyssnat på den en gång än. Får se om detta kan bli min favoritskiva eller inte.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Har det gått bra för alla här som köpt skivan?
(Jag jobbar på företaget som sköter det)

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Inte för att jag tycker om Radiohead men jag tycker att det är en sjukt grym grej av dem att göra, hoppas se flera såna här saker. Var inte så länge sen NIN la ut fyra av sina senaste låtar i flerkanalig WAV, också en sak jag tycker att fler borde ta efter.

Hoppas att du med "flerkanalig" inte menar stereo?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Hoppas att du med "flerkanalig" inte menar stereo?

Det var ganska underförstått att det inte var det jag menade.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

http://www.gigwise.com/news/37670/exclusive-radiohead-sell-12...

Obekräftade uppgifter säger att dom sålt 1.2miljoner exemplar av nya skivan.

Permalänk
Medlem

Undrar hur många av dem som var gratis...

Hur som helst så är detta årets skiva. Till och med den bästa på flera år.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, absolut.
Man får ju dock hoppas att de flesta inte är så snåla att de inte betalar något alls...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Sluta snåla och ladda ner den bara för det är gratis. Jag har tidigare inte lyssnat på Radiohead men jag köpte den bara för att stödja tanken.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Någon annan som fått hem filen TooManyDownloads.html istället för zip-filen med albumet? Att aktiveringskoden enbart kan användas en gång hjälper ju inte heller. Nu måste jag maila dem för att kunna få hem albumet

Synd att man betalar innan man får lyssna på något material. Hade hellre laddat hem albumet och betalat baserat på musiken.

Tråkigt att det i mitt fall vore mycket enklare att bara ladda hem albumet olagligt. Nu gör jag inte det men betalade ingenting heller då jag inte varit ett fan av Radiohead sedan tidigare. Detta får bli en testkörning och beställer skivan om jag gillar vad jag hör.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

shadow, det kan du ju egentligen göra, ladda ner gratis eller för nån pence och sedan köpa det igen

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Använd inte download manager när ni laddar hem albumet!
Bra i alla fall med ett automatiserat svar inklusive länk så jag kunde börja tanka albumet igen.

mornn: Jo det är ju ett alternativ, får se hur jag gör när jag lyssnat lite på låtarna. Har ju ingen skivspelare så discboxen är lite onödigt dyr bara för en andra cd.

Mycket bra gjort av Radiohead och förhoppningsvis följer fler artister efter, kul om de kan tjäna lite mer på musiken. Kanske kan vi även få lite ödmjukare attityd från skivbolag om detta visar sig vara en gångbar affärsmodell för artisterna.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w

Synd att man betalar innan man får lyssna på något material. Hade hellre laddat hem albumet och betalat baserat på musiken.

Det är ju exakt det du kan göra... suck. Bara betala 0 och sen gå tillbaka om du gillar.